Page 432 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 432
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Öğretmenlerin Covid-19 Salgını Sürecinde Yapılan Uzaktan Eğitimle İlgili Önerilerine İlişkin Bulgular
Uzaktan eğitimle ilgili önerilere ilişkin öğretmen görüşleri Tablo 10’da verilmiştir.
Tablo 10. Uzaktan eğitimle ilgili öneriler
Öğretmen Görüşleri f
Hibrit (harmanlanmış) öğrenme modeli uygulanabilir 3
Uzaktan eğitim içerikleri zenginleştirilmesi 3
Dezavantajlı bölgelerde altyapının güçlendirilmesi 3
Uzaktan eğitim devam etmeli 3
Veli ve öğrencilerle taahhüt yapılarak sınırlar ve beklentilerin belirlenmesi 3
Yerli bir yazılımla alternatif bir yazılıma ihtiyaç var 2
Öğretmenlere Web 2.0 araçları ve kullanımı eğitimi 2
Kamera açma zorunlu olmalı 2
Dil eğitiminde interaktif araçların çoğaltılması 1
Online sınav yapılmalı 1
Bilsem için farklı kaynaklara ihtiyaç var 1
Devamsız öğrencilere uyum seminerleri 1
Öğrenci-öğretmen iletişimini sıcak ve canlı tutmak 1
Sosyal, sanatsal, sportif etkinliklerin arttırılması 1
Bilsem için devam zorunluluğu olmalı 1
Müzik dersi için yüz yüze eğitim daha verimli 1
Devamsızlık otomatik işlenmeli 1
Tablo 10’a göre uzaktan eğitimle ilgili öğretmenlerin hibrit (harmanlanmış) öğrenme modeli uygulan-
ması, uzaktan eğitim içerikleri zenginleştirilmesi, dezavantajlı bölgelerde altyapının güçlendirilmesi, uzak-
tan eğitim devam etmesi, veli ve öğrencilerle taahhüt yapılarak sınırlar ve beklentilerin belirlenmesi (n=3),
yerli bir yazılımla alternatif bir yazılımın yapılması, öğretmenlere web 2.0 araçları ve kullanımı eğitiminin
verilmesi, kamera açma zorunlu olması (n=2) önerilerinin öne çıktığı görülmektedir.
TARTIŞMA SONUÇ VE ÖNERİLER
Öğrencilerin WEB 2.0. araçları ve teknoloji kullanımı konusunda kendilerini geliştirdikleri ancak uzak-
tan eğitimde yaşanan teknik sorunlar, öğrenme zorluğu ve odaklanamama, öğretmenin katılımı kontrol
etmede güçlük yaşaması, yüz yüze iletişimin samimiyetinin olmaması ve arkadaşlarından uzak kalma
konularında çok da mutlu olmadıkları, özellikle BİLSEM’deki arkadaşlarını ve yüz yüze yapılan deneysel
çalışmaları özledikleri, Bilsem’de yapılan uzaktan eğitimden daha fazla memnun oldukları sonucuna ula-
şılmıştır. Nitekim, Başaran, Doğan, Karaoğlu ve Şahin (2020) tarafından yapılan araştırmada etkileşimin
kısıtlı olması, öğrencilerin derse aktif katılamaması, uzaktan eğitimin bireysel farklılıklara uygun olmaması
ve yaşanan teknik aksaklıklar sebebiyle derse girişte sorunlar yaşanmasının uzaktan eğitimin getirdiği
olumsuzluklardan olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Uzaktan eğitimin öğrenciler için avantajlı yönlerinin hastalıklarından korunma, ulaşım sıkıntısının ol-
maması, okula/kuruma giderken yapılan hazırlıkların olmaması, kaynaklara ulaşım kolaylığı, sınıf gürül-
tüsünün olmaması, derse geç girebilme, ders saatinin fazla olmasını öğrenim kolaylığı, maske takma ve
artvincovidcongress.org 432 - Bildiri Metni -