Page 428 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 428

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        Tablo 4. Uzaktan eğitimle ilgili öğretmen görüşleri

         Öğretmen Görüşleri                                                                   f
         Verimliydi                                                                           8
         Web 2.0 araçlarını kullanma becerisi arttı                                           4
         Eğitimden kopmayı engelledi                                                          4

         İş yükü ve veli talepleri arttı                                                      4
         Ders ve öğrenci takibinin kontrolü zorlaştı                                          3
         Eğitim içeriği ve teknik donanım yetersizliği sorunu oldu                            3
         Zengin içerikler oluşturma şansımız oldu                                             2

         Sosyalleşme yönünden sıkıntılıydı                                                    2
         Ders saati planlaması sorunu yaşandı                                                 2
         Eğitim dışı öğrenmeler arttı                                                         1
         Ulaşımdan dolayı zaman tasarrufu sağladı                                             1

         Yüz yüze kadar verimli değil                                                         1
             Tablo 4’e göre öğretmenlerin Bilsem’de yapılan uzaktan eğitimin verimli (n=8) olduğunu, web 2.0
        araçlarını kullanmak becerilerinin arttığını (n=4), eğitimden kopmayı engellediğini (n=4), iş yükünün ve veli
        taleplerinin arttığını (n=4), ders ve öğrenci takibinin zorlaştığını (n=3), eğitim içeriği ve teknik donanım ye-
        tersizliği sorununun oluştuğunu (n=3) düşündükleri görülmektedir. T 2 kodlu katılımcı “Uzaktan eğitim yüz
        yüze eğitimde alınan verimi ne yazık ki sağlamıyor.
             Öğrencilerin akademik gelişimleri açısından ciddi bir farklılık olmamasına rağmen sınıf dinamikleri ve
        sosyal yapı yüz yüze eğitimdeki etkililiği attırıyor. Ancak uzaktan eğitimde farklı Web araçların öğrenilmesi
        açısından öğrencilerin dijital yeterliği artmıştır.” şeklinde T 7 kodlu katılımcı “Oldukça verimli geçti. Bazen
        sınıfta yaşanan teknoloji aksamları yaşanmadı. Sözel dersler için daha zengin içerikler oluşturma şansımız
        oldu.” şeklinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini ifade etmişlerdir.

             Covid-19 Salgını Sürecinde Yapılan Uzaktan Eğitimin Okuldaki ve Bilsem’deki Örgün Eğitime Göre
        Avantajları ve Dezavantajlarına İlişkin Bulgular
             Uzaktan eğitimin avantajlarına ilişkin öğrenci görüşleri Tablo 5’te verilmiştir.


        Tablo 5. Uzaktan eğitimin avantajları
                                                                                Okul          Bilsem
         Öğrenci Görüşleri-Avantaj
                                                                                 f               f
         Hastalıklardan korunma                                                  12              6

         Ulaşım sıkıntısının olmaması                                            10              4
         Kaynaklara ulaşım kolaylığı                                             4               2
         Öğrenim kolaylığı                                                       3               4

         Sınıf gürültüsünün olmaması                                             2               0
         Derse geç girebilme                                                     2               0
         Ders saatinin fazla olması                                              1               0
         Maske takma ve kolonya kullanma gerekmemesi                             1               3


               artvincovidcongress.org                   428                                      - Bildiri Metni -
   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433