Page 433 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 433
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
kolonya kullanma gerekmemesi, dijital materyalleri kullanmayı öğrenme, arkadaşları online görebilme
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Velilerin genel olarak uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimin yerini tutmasa da sağlık açısından zorunlu
olduğunun, öğretmenlerin özverili olduğunun farkında oldukları, çocukların uzun süre ekran karşısında
olmanın riskleri konusunda endişeli oldukları,
Bilsem’de yapılan uzaktan eğitimden okulda yapılan uzaktan eğitime göre daha memnun oldukları
ancak uygulama eksikliğinden dolayı verimin düşmesi konusunda mutlu olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Velilerin uzaktan eğitimin çocukların web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrenmesi, sorumluluğunu bilmesi ve
özdenetim becerisi, Bilsem’e bağlılığı ve iletişimini sürdürmesi, kendini daha rahat ifade etmesi, farklı du-
rumlara uyum sağlama ve başa çıkma, normal hayatın kıymetini anlama, yeni bilgiler öğrenme anlamında
katkısından mutlu oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Yılmaz ve diğerleri (2020) tarafından yapılan araştırma sonucunda velilerin %93 gibi çok büyük bir
kısmının, uzaktan eğitim sürecinin başlamasından sonra okuldaki yüz yüze eğitimi daha değerli gördüğü
tespit edilmiştir.
Velilerin uzaktan eğitim sürecinde çocuklarına verdikleri desteğin derslerde takıldığı yerlere, ödevlere,
deneylere yardım etme, çalışma ortamı hazırlama, materyal-kaynak temini, motive etme, derslere zama-
nında girmesine destek, bilişim araçlarının kullanılmasına yardım, molalarda hareket etmesini sağlama,
sorumluluğu ona verme, farklı sosyal etkinlikler ve beceri etkinlikleri yapma şeklinde destek verdiği, öğ-
rencilerin ailelerinin desteğini ve onlara karşı tutumunu ilgili, destekleyici ve anlayışlı bulduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Öğretmenlerin WEB 2.0. araçlarının kullanımı konusunda kendilerini geliştirdikleri, iş yükünün ve veli
taleplerinin arttığı, ders ve öğrenci takibinin zorlaştığı, eğitim içeriği ve teknik donanım yetersizliği sorunu-
nun oluştuğu, uzaktan eğitim eğitimden kopmayı engellese de psikolojik ihtiyaçları karşılaması açısından
uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimin yerini tutmayacağının farkında oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Nitekim
Çakın ve Külekçi Akyavuz (2020) tarafından yapılan araştırmada uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin
iletişim ile ilgili, velilerle ilgili ve öğrencilerin öğrenmesiyle ilgili sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir.
Uzaktan eğitimle ilgili öğretmenlerin hibrit (harmanlanmış) öğrenme modeli uygulanması, uzaktan
eğitim içerikleri zenginleştirilmesi, dezavantajlı bölgelerde altyapının güçlendirilmesi, uzaktan eğitim devam
etmesi, veli ve öğrencilerle taahhüt yapılarak sınırlar ve beklentilerin belirlenmesi, yerli bir yazılımla al-
ternatif bir yazılımın yapılması, öğretmenlere web 2.0 araçları ve kullanımı eğitiminin verilmesi, kamera
açma zorunlu olması önerileri öne çıkmıştır.
Salgın döneminde sağlık açısından bir zorunluluk olarak başlayan uzaktan eğitim süreçlerinin tek-
nolojinin gelişmesi ve dünyanın değişmesi ile de paralel olarak salgın sonrasında da devam edebileceği,
dolayısıyla bundan sonraki süreçte yüz yüze eğitim kadar uzaktan eğitimin de hayatlarımızın parçası ol-
masının muhtemel olduğu söylenebilir.
Bu anlamda, uzaktan eğitimle ilgili yaşanan teknik donanım, bilgi ve beceri yetersizliği konularında
öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin desteklenmesi, uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimin bir arada yü-
rütülebileceği hibrit öğrenme modelleri ve yeni nesil okullar konularının tartışılması bu konularda çalışıl-
ması önemlidir.
KAYNAKLAR
Aydın-Çetinkaya, G. (2020). COVID-19 salgını sürecinde öğretmenler. Tedmem. Erişim tarihi: 07.07.2021.
Alparslan, M. (2020). Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına
yönelik görüşleri. Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd. Cilt 6, Sayı 1, 126-147.
Altun Ekiz, M. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzak-
tan eğitim ile ilgili görüşleri (nitel bir araştırma). Journal of Sport and Recreation Researches, 2(11),1-13.
- Bildiri Metni - 433 Eğitimde Yeni Normlar-II