Page 433 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 433

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            kolonya kullanma gerekmemesi, dijital materyalleri kullanmayı öğrenme, arkadaşları online görebilme
            olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
                 Velilerin genel olarak uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimin yerini tutmasa da sağlık açısından zorunlu
            olduğunun, öğretmenlerin özverili olduğunun farkında oldukları, çocukların uzun süre ekran karşısında
            olmanın riskleri konusunda endişeli oldukları,
                 Bilsem’de yapılan uzaktan eğitimden okulda yapılan uzaktan eğitime göre daha memnun oldukları
            ancak uygulama eksikliğinden dolayı verimin düşmesi konusunda mutlu olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
            Velilerin uzaktan eğitimin çocukların web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrenmesi, sorumluluğunu bilmesi ve
            özdenetim becerisi, Bilsem’e bağlılığı ve iletişimini sürdürmesi, kendini daha rahat ifade etmesi, farklı du-
            rumlara uyum sağlama ve başa çıkma, normal hayatın kıymetini anlama, yeni bilgiler öğrenme anlamında
            katkısından mutlu oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
                 Yılmaz ve diğerleri (2020) tarafından yapılan araştırma sonucunda velilerin %93 gibi çok büyük bir
            kısmının, uzaktan eğitim sürecinin başlamasından sonra okuldaki yüz yüze eğitimi daha değerli gördüğü
            tespit edilmiştir.
                 Velilerin uzaktan eğitim sürecinde çocuklarına verdikleri desteğin derslerde takıldığı yerlere, ödevlere,
            deneylere yardım etme, çalışma ortamı hazırlama, materyal-kaynak temini, motive etme, derslere zama-
            nında girmesine destek, bilişim araçlarının kullanılmasına yardım, molalarda hareket etmesini sağlama,
            sorumluluğu ona verme, farklı sosyal etkinlikler ve beceri etkinlikleri yapma şeklinde destek verdiği, öğ-
            rencilerin ailelerinin desteğini ve onlara karşı tutumunu ilgili, destekleyici ve anlayışlı bulduğu sonucuna
            ulaşılmıştır.
                 Öğretmenlerin WEB 2.0. araçlarının kullanımı konusunda kendilerini geliştirdikleri, iş yükünün ve veli
            taleplerinin arttığı, ders ve öğrenci takibinin zorlaştığı, eğitim içeriği ve teknik donanım yetersizliği sorunu-
            nun oluştuğu, uzaktan eğitim eğitimden kopmayı engellese de psikolojik ihtiyaçları karşılaması açısından
            uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimin yerini tutmayacağının farkında oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Nitekim
            Çakın ve Külekçi Akyavuz (2020) tarafından yapılan araştırmada uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin
            iletişim ile ilgili, velilerle ilgili ve öğrencilerin öğrenmesiyle ilgili sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir.
                 Uzaktan eğitimle ilgili öğretmenlerin hibrit (harmanlanmış) öğrenme modeli uygulanması, uzaktan
            eğitim içerikleri zenginleştirilmesi, dezavantajlı bölgelerde altyapının güçlendirilmesi, uzaktan eğitim devam
            etmesi, veli ve öğrencilerle taahhüt yapılarak sınırlar ve beklentilerin belirlenmesi, yerli bir yazılımla al-
            ternatif bir yazılımın yapılması, öğretmenlere web 2.0 araçları ve kullanımı eğitiminin verilmesi, kamera
            açma zorunlu olması önerileri öne çıkmıştır.
                 Salgın döneminde sağlık açısından bir zorunluluk olarak başlayan uzaktan eğitim süreçlerinin tek-
            nolojinin gelişmesi ve dünyanın değişmesi ile de paralel olarak salgın sonrasında da devam edebileceği,
            dolayısıyla bundan sonraki süreçte yüz yüze eğitim kadar uzaktan eğitimin de hayatlarımızın parçası ol-
            masının muhtemel olduğu söylenebilir.
                 Bu anlamda, uzaktan eğitimle ilgili yaşanan teknik donanım, bilgi ve beceri yetersizliği konularında
            öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin desteklenmesi, uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimin bir arada yü-
            rütülebileceği hibrit öğrenme modelleri ve yeni nesil okullar konularının tartışılması bu konularda çalışıl-
            ması önemlidir.


                 KAYNAKLAR


                 Aydın-Çetinkaya, G. (2020). COVID-19 salgını sürecinde öğretmenler. Tedmem. Erişim tarihi: 07.07.2021.
                 Alparslan, M. (2020). Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına
            yönelik görüşleri. Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd. Cilt 6, Sayı 1, 126-147.
                 Altun Ekiz, M. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzak-
            tan eğitim ile ilgili görüşleri (nitel bir araştırma). Journal of Sport and Recreation Researches, 2(11),1-13.


            - Bildiri Metni -                                433                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438