Page 429 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 429

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Okula/kuruma giderken yapılan hazırlıkların olmaması                     1              4

             Dijital materyalleri kullanmayı öğrenme                                  1              9
             Teknik sorunlardan dolayı dersin kaynaması                               1              1
             Arkadaşları online görebilme                                            0               1
                 Tablo 5’e göre öğrencilerin uzaktan eğitimin avantajlarına dair hastalıklarından korunma (n=12), ulaşım
            sıkıntısının olmaması (n=10), kaynaklara ulaşım kolaylığı (n=4), sınıf gürültüsünün olmaması (n=2), derse
            geç girebilme (n=2), ders saatinin fazla olmasını (n=1) okulda yapılan uzaktan eğitimle ilgili daha yoğun
            olarak dile getirdikleri, öğrenim kolaylığı (n=4), maske takma ve kolonya kullanma gerekmemesi (n=3),
            okula/kuruma giderken yapılan hazırlıkların olmaması (n=4), dijital materyalleri kullanmayı öğrenme
            (n=9), arkadaşları online görebilmeyi (n=1) Bilsem’de yapılan uzaktan eğitimle ilgili daha yoğun olarak dile
            getirdikleri görülmektedir.
                 Ö 65 kodlu katılımcı “Kendimi daha güvenli hissediyorum Korona kapma riski de az.”, Ö 4 kodlu katılımcı
            “Okula giderken yorulmuyorum.” şeklinde uzaktan eğitimin avantajlarına ilişkin görüşlerini ifade etmişlerdir.
            Uzaktan eğitimin dezavantajlarına ilişkin öğrenci görüşleri Tablo 6’da verilmiştir.
                 Tablo 6’ya göre öğrencilerin uzaktan eğitimin dezavantajlarına dair öğrenme zorluğu ve odaklana-
            mama (n=21), internet sıkıntısı ve teknik sorunları (n=18), öğretmen ve arkadaşlarına özlem duyma (n=13),
            teneffüslerde arkadaşlarla oynayamama (n=4), öğretmenin katılımı kontrol etmede güçlük yaşamasını
            (n=3) okulda yapılan uzaktan eğitimle ilgili daha yoğun olarak dile getirdikleri, eğlenceli değil çok sıkıcı
            olması (n=8), yüz yüze iletişimin samimiyetinin olmaması (n=8), uygulamalı derslerin deney ve projelerin
            yapılmasındaki zorluk (n=10), ders süresinin uzaması, atölyedeki malzemeleri kullanamamayı (n=2) Bil-
            sem’de yapılan uzaktan eğitimle ilgili daha yoğun olarak dile getirdikleri görülmektedir.


            Tablo 6. Uzaktan eğitimin dezavantajları
                                                                                    Okul          Bilsem
             Öğrenci Görüşleri-Dezavantaj
                                                                                     f               f
             Öğrenme zorluğu ve odaklanamama                                         21             12

             İnternet sıkıntısı-teknik sorunlar                                      18             13
             Öğretmen ve arkadaşlarına özlem duyma                                   13              5
             Eğlenceli değil, çok sıkıcı                                             5               8

             Teneffüslerde arkadaşlarla oynayamama                                   4               2
             Öğretmenin katılımı kontrol etmede güçlük yaşaması                      3               1
             Yüz yüze iletişimin samimiyetin olmaması                                2               8
             Uygulamalı derslerin, deney ve projelerin yapılmasındaki zorluk         2              10
             Göz sağlığını olumsuz etkilemesi                                         1              1

             Ödev daha fazla                                                          1              1
             Ders süresinin uzaması                                                  0               1
             Atölyedeki malzemeleri kullanamama                                      0               2

                 Ö 43 kodlu katılımcı “Dezavantajı internetimiz gidebilir. Elektrikler kesildiğinde derse giremiyoruz ve
            bilgisayarı olmayan veya bozuk olan kişiler derse giremiyor.”, Ö 46 kodlu katılımcı “Kameralar kapalı, ar-
            kadaşlık ilişkisi yok, teneffüs yok, kantin yok, temaslı eğitim şansı yok” şeklinde uzaktan eğitimin dezavan-
            tajlarına ilişkin görüşlerini ifade etmişlerdir.




            - Bildiri Metni -                                429                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434