Page 429 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 429
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Okula/kuruma giderken yapılan hazırlıkların olmaması 1 4
Dijital materyalleri kullanmayı öğrenme 1 9
Teknik sorunlardan dolayı dersin kaynaması 1 1
Arkadaşları online görebilme 0 1
Tablo 5’e göre öğrencilerin uzaktan eğitimin avantajlarına dair hastalıklarından korunma (n=12), ulaşım
sıkıntısının olmaması (n=10), kaynaklara ulaşım kolaylığı (n=4), sınıf gürültüsünün olmaması (n=2), derse
geç girebilme (n=2), ders saatinin fazla olmasını (n=1) okulda yapılan uzaktan eğitimle ilgili daha yoğun
olarak dile getirdikleri, öğrenim kolaylığı (n=4), maske takma ve kolonya kullanma gerekmemesi (n=3),
okula/kuruma giderken yapılan hazırlıkların olmaması (n=4), dijital materyalleri kullanmayı öğrenme
(n=9), arkadaşları online görebilmeyi (n=1) Bilsem’de yapılan uzaktan eğitimle ilgili daha yoğun olarak dile
getirdikleri görülmektedir.
Ö 65 kodlu katılımcı “Kendimi daha güvenli hissediyorum Korona kapma riski de az.”, Ö 4 kodlu katılımcı
“Okula giderken yorulmuyorum.” şeklinde uzaktan eğitimin avantajlarına ilişkin görüşlerini ifade etmişlerdir.
Uzaktan eğitimin dezavantajlarına ilişkin öğrenci görüşleri Tablo 6’da verilmiştir.
Tablo 6’ya göre öğrencilerin uzaktan eğitimin dezavantajlarına dair öğrenme zorluğu ve odaklana-
mama (n=21), internet sıkıntısı ve teknik sorunları (n=18), öğretmen ve arkadaşlarına özlem duyma (n=13),
teneffüslerde arkadaşlarla oynayamama (n=4), öğretmenin katılımı kontrol etmede güçlük yaşamasını
(n=3) okulda yapılan uzaktan eğitimle ilgili daha yoğun olarak dile getirdikleri, eğlenceli değil çok sıkıcı
olması (n=8), yüz yüze iletişimin samimiyetinin olmaması (n=8), uygulamalı derslerin deney ve projelerin
yapılmasındaki zorluk (n=10), ders süresinin uzaması, atölyedeki malzemeleri kullanamamayı (n=2) Bil-
sem’de yapılan uzaktan eğitimle ilgili daha yoğun olarak dile getirdikleri görülmektedir.
Tablo 6. Uzaktan eğitimin dezavantajları
Okul Bilsem
Öğrenci Görüşleri-Dezavantaj
f f
Öğrenme zorluğu ve odaklanamama 21 12
İnternet sıkıntısı-teknik sorunlar 18 13
Öğretmen ve arkadaşlarına özlem duyma 13 5
Eğlenceli değil, çok sıkıcı 5 8
Teneffüslerde arkadaşlarla oynayamama 4 2
Öğretmenin katılımı kontrol etmede güçlük yaşaması 3 1
Yüz yüze iletişimin samimiyetin olmaması 2 8
Uygulamalı derslerin, deney ve projelerin yapılmasındaki zorluk 2 10
Göz sağlığını olumsuz etkilemesi 1 1
Ödev daha fazla 1 1
Ders süresinin uzaması 0 1
Atölyedeki malzemeleri kullanamama 0 2
Ö 43 kodlu katılımcı “Dezavantajı internetimiz gidebilir. Elektrikler kesildiğinde derse giremiyoruz ve
bilgisayarı olmayan veya bozuk olan kişiler derse giremiyor.”, Ö 46 kodlu katılımcı “Kameralar kapalı, ar-
kadaşlık ilişkisi yok, teneffüs yok, kantin yok, temaslı eğitim şansı yok” şeklinde uzaktan eğitimin dezavan-
tajlarına ilişkin görüşlerini ifade etmişlerdir.
- Bildiri Metni - 429 Eğitimde Yeni Normlar-II