Page 430 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 430
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Salgını Sürecinde Yapılan Uzaktan Eğitim Sürecinde Aile Bireylerinin Tutumuna İlişkin Bulgular
Uzaktan eğitim sürecinde aile bireylerinin tutumuna ilişkin öğrenci görüşleri Tablo 7’de verilmiştir.
Tablo 7. Uzaktan eğitim sürecinde aile bireylerinin tutumu
Öğrenci Görüşleri f
İyi 19
Destekleyici 17
Normal 15
İlgili 7
Çok iyi 5
Anlayışlı 2
Endişeli 2
Kötü 1
Tablo 7’ye göre öğrencilerin uzaktan eğitim faaliyetlerinde aile bireylerinin kendilerine karşı tutumu-
nun iyi (n=19), destekleyici (n=17), normal (n=15), ilgili (n=7), çok iyi (n=5), anlayışlı (n=2), endişeli (n=2), kötü
(n=1) olduğunu düşündükleri görülmektedir. Ö 11 kodlu katılımcı “Annem aferin diyor. Moralimin sıfıra düşüp
derslerimin yerlere serilmemesi için neşeli davranıyorlar.”, Ö 7 kodlu katılımcı “Derse girmem konusun-
da teşvik ettiler. Anlamadığım konuları anlamamı sağladılar.”, Ö 54 kodlu katılımcı “Ailem bana psikolojik
olarak çokça destek veriyorlar. Onun dışında derslerimi aksatmamak konusunda tembihliyorlar.” Şeklinde
uzaktan eğitim sürecinde aile bireylerinin tutumunu dile getirmişlerdir.
Covid-19 Salgını Sürecinde Yapılan Uzaktan Eğitim Sürecinde Aile Desteğine İlişkin Bulgular
Uzaktan eğitim sürecinde aile desteğine ilişkin veli görüşleri Tablo 8’de verilmiştir.
Tablo 8. Uzaktan eğitim sürecinde aile desteği
Veli Görüşleri f
Derslerde takıldığı yerlere, ödevlere, deneylere yardım 12
Çalışma ortamının fiziksel ve ruhsal olarak hazırlanması 11
Materyal-kaynak temini 9
Derslere devam etmesi için motive etme 5
Derslere zamanında girmesine destek 4
Bilişim araçlarını kullanmasına yardım 2
Molalarda hareket etmesini sağlama 2
Desteğe ihtiyacı olmadı 2
Farklı sosyal etkinlikler ve beceri etkinlikleri yapıldı 1
Sorumluluğu ona vererek destek olma 1
Tablo 8’e göre velilerin uzaktan eğitim sürecinde çocuklarına verdikleri desteğin derslerde takıldı-
ğı yerlere, ödevlere, deneylere yardım (n=12), çalışma ortamının fiziksel ve ruhsal olarak hazırlanması
(n=11), materyal-kaynak temini (n=9), derslere devam etmesi için motive etme (n=5), derslere zamanında
girmesine destek (n=4), bilişim araçlarının kullanılmasına yardım, molalarda hareket etmesini sağlama
(n=2), sorumluluğu ona verme, farklı sosyal etkinlikler ve beceri etkinlikleri yapma (n=1) şeklinde olduğu
artvincovidcongress.org 430 - Bildiri Metni -