Page 427 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 427
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Teknik sorun yaşadım 5 5
Memnun değilim 5 5
Farkı yok ama yüz yüzeyi tercih ederim 4 3
Yüz yüzeyi tercih ederim 3 11
Deneyleri/projeleri yapamıyorum 0 5
Tablo 2’ye göre öğrencilerin okulda yapılan uzaktan eğitimi Bilsem’de yapılan uzaktan eğitime göre
daha yoğun olarak çok sıkıcı ve kötü (n=13), verimli değil (n=7), verimli değil ama sağlık açısından gerekliy-
di (n=6), farkı yok ama yüz yüzeyi tercih ederim (n=4) şeklinde; Bilsem’de yapılan uzaktan eğitimi okulda
yapılan uzaktan eğitime göre daha yoğun olarak memnunum (n=13), çok memnunum (n=15), yüz yüzeyi
tercih ederim (n=11), deneyleri-projeleri yapamıyorum (n=5) şeklinde ifade ettikleri görülmektedir.
Öğrenci görüşlerine göre uzaktan eğitim sürecinde yaşanan teknik sorunlar (n=5) ve uzaktan eğitimler
ilgili memnuniyetsizlikle (n=5) ilgili okulda ve Bilsem’de yapılan uzaktan eğitim uygulamaları arasında bir
fark görülmemektedir. Ö5 kodlu katılımcı “Bilsem’de yapılan uzaktan eğitimden memnunum. Hiç bir sıkıntı
olmadan derslerimizi yapıyoruz.”, Ö17 kodlu katılımcı “Bilsem’deki uzaktan eğitim daha iyiydi neden bilmi-
yorum.”, Ö 44 kodlu katılımcı “Covid-19 salgını sürecinde Bilsem de yapılan uzaktan eğitimden çok verim
aldım. Bilgisayarla ilgili becerimin de arttığını düşünüyorum.” ifadeleriyle Bilsem’de yapılan uzaktan eğitim-
den daha memnun olduğunu vurgulamışlardır. Uzaktan eğitime ilişkin veli görüşleri Tablo 3’te verilmiştir.
Tablo 3. Uzaktan eğitimle ilgili veli görüşleri
Okul Bilsem
Veli Görüşleri
f f
İyi- verimli-yeterli- başarılı-faydalı 10 16
Yüz yüze eğitim veriminde olmasa da hiç olmamasından iyiydi 9 5
Öğretmenler özveriliydi 5 3
Verimli değil eğitimler eksik kaldı 5 4
Memnunuz 2 4
Uygulama eksikliğinden dolayı verim düştü 0 3
Tablo 3’e göre velilerin okulda yapılan uzaktan eğitimin Bilsem’de yapılan uzaktan eğitime göre daha
yoğun olarak yüz yüze eğitim veriminde olmasa da hiç olmamasından iyi (n=9) olduğunu, verimli olma-
dığını eğitimlerin eksik kaldığını (n=5), öğretmenlerin özverili (n=5) olduğunu düşündükleri görülmektedir.
Velilerin Bilsem’de yapılan uzaktan eğitimi okulda yapılan uzaktan eğitime göre daha yoğun olarak iyi,
verimli, yeterli, başarılı, faydalı (n=16) buldukları, memnun (n=4) oldukları ancak uygulama eksikliğinden
dolayı verimin düştüğünü düşündükleri (n=3) görülmektedir.
V 8 kodlu katılımcı “Uzaktan eğitimlerin kalitesinin okuldakinden farklı olduğunu düşünmüyorum lakin
mekanın insan üzerindeki etkisini göz önünde bulundurursak, öğrencinin performansında düşüş olduğu-
nu söylemek mümkün” şeklinde, V 31 kodlu katılımcı “Şartlar bunu gerektirdiği için derslerine mecburen
devam etti normalde bu kadar ekran karşısında olması zararlı” şeklinde, V 3 kodlu katılımcı “Bilsem ders
öğretmenleri yeterince özverili olduğunu düşünüyorum.” şeklinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini ifade
etmişlerdir. Uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri Tablo 4’te verilmiştir.
- Bildiri Metni - 427 Eğitimde Yeni Normlar-II