Page 437 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 437
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi
Pelin ZIVDIR a
aÖğr. Gör., Tarsus Üniversitesi, pelinzivdir@tarsus.edu.tr
Özet
Hemşirelik eğitimi, teorik ve klinik uygulama olarak birbirini tamamlayan iki temel süreçten oluşmak-
ta olup, öğrenciye aktarılan teorik bilgilerin gerçek yaşam durumlarını test edebilme imkânı sunan klinik
alanda uygulamaya dönüştürülmesini gerektirmektedir.
Covid-19 pandemisi nedeni ile üniversitelerde yüz yüze eğitime 16/03/2020 tarihinden itibaren ara
verilmiştir. 26/03/2020 tarihinden itibaren ise eğitim uzaktan eğitim ile tekrar başlamıştır. Uzaktan eğitim
en genel ve basit tanımı ile öğrenci ve öğretmenlerin fiziksel olarak aynı yerde olmadığı resmi eğitim süre-
cidir. Pandemi döneminde tümüyle uzaktan eğitimle gerçekleştirilen hemşirelik eğitimindeki bu klinik eğitim
eksikliğinin ileride olumsuz etkilerinin olacağı beklenilmektedir. Uygulamalı bir bilim olan ve odak noktası
insan olan hemşirelik mesleğinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi hem eğitimciler hem de öğrenciler açı-
sından eğitimin niteliğine ilişkin pek çok sorunu beraberinde getirebilir.
Yapılan araştırmalarda hemşirelik eğitiminin uzaktan eğitimle verilmesinin olumlu ve olumsuz yönleri
öğrenciler ve eğitimciler tarafından belirtilmiştir. Hemşirelik mesleği gibi uygulamalı disiplinlerde uzaktan
eğitim yüz yüze eğitime destekleyici bir yöntem olarak görülmeli, öğrencinin birebir uygulama yapması
mesleki beceri kazanabilmesi yönünden önemli olduğu için bu durumun uzaktan eğitim içerisine enteg-
rasyonu önem kazanmıştır.
Derlemenin amacı, Covid-19 pandemi sürecinde hemşirelik eğitiminin uzaktan eğitimle nasıl sürdürül-
düğü ve sürecin devamında nasıl sürdürüleceği konusundaki belirsizlik hakkında literatür doğrultusunda
çıkarımlarda ve önerilerde bulunmaktır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Hemşire, Uzaktan Eğitim, Hemşirelik Eğitimi.
Abstract
Nursing education consists of two basic processes that complement each other as theoretical and
clinical practice, and it requires the transformation of the theoretical knowledge transferred to the student
into practice in the clinical field, which provides the opportunity to test real-life situations.
Due to the Covid-19 pandemic, face-to-face education at universities has been suspended as of
16/03/2020. As of 26/03/2020, education has started again with distance education. Distance education,
with its most general and simple definition, is the formal education process where students and teachers
are not physically in the same place.
It is expected that this lack of clinical training in nursing education, which is carried out entirely with
distance education during the pandemic period, will have negative effects in the future. Teaching the nur-
sing profession, which is an applied science and whose focus is human, through distance education can
bring along many problems related to the quality of education for both educators and students.
In the researches, the positive and negative aspects of nursing education through distance education
were stated by students and educators. Distance education should be seen as a supportive method for
face-to-face education in applied disciplines such as the nursing profession, since it is important for the
student to practice one-to-one in terms of gaining professional skills, the integration of this situation into
distance education has gained importance.
- Bildiri Metni - 437 Eğitimde Yeni Normlar-II