Page 437 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 437

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                     Covid-19 Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi


                                                        Pelin ZIVDIR a

                                    aÖğr. Gör., Tarsus Üniversitesi, pelinzivdir@tarsus.edu.tr


                 Özet

                 Hemşirelik eğitimi, teorik ve klinik uygulama olarak birbirini tamamlayan iki temel süreçten oluşmak-
            ta olup, öğrenciye aktarılan teorik bilgilerin gerçek yaşam durumlarını test edebilme imkânı sunan klinik
            alanda uygulamaya dönüştürülmesini gerektirmektedir.
                  Covid-19 pandemisi nedeni ile üniversitelerde yüz yüze eğitime 16/03/2020 tarihinden itibaren ara
            verilmiştir. 26/03/2020 tarihinden itibaren ise eğitim uzaktan eğitim ile tekrar başlamıştır. Uzaktan eğitim
            en genel ve basit tanımı ile öğrenci ve öğretmenlerin fiziksel olarak aynı yerde olmadığı resmi eğitim süre-
            cidir. Pandemi döneminde tümüyle uzaktan eğitimle gerçekleştirilen hemşirelik eğitimindeki bu klinik eğitim
            eksikliğinin ileride olumsuz etkilerinin olacağı beklenilmektedir. Uygulamalı bir bilim olan ve odak noktası
            insan olan hemşirelik mesleğinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi hem eğitimciler hem de öğrenciler açı-
            sından eğitimin niteliğine ilişkin pek çok sorunu beraberinde getirebilir.
                 Yapılan araştırmalarda hemşirelik eğitiminin uzaktan eğitimle verilmesinin olumlu ve olumsuz yönleri
            öğrenciler ve eğitimciler tarafından belirtilmiştir. Hemşirelik mesleği gibi uygulamalı disiplinlerde uzaktan
            eğitim yüz yüze eğitime destekleyici bir yöntem olarak görülmeli, öğrencinin birebir uygulama yapması
            mesleki beceri kazanabilmesi yönünden önemli olduğu için bu durumun uzaktan eğitim içerisine enteg-
            rasyonu önem kazanmıştır.
                 Derlemenin amacı, Covid-19 pandemi sürecinde hemşirelik eğitiminin uzaktan eğitimle nasıl sürdürül-
            düğü ve sürecin devamında nasıl sürdürüleceği konusundaki belirsizlik hakkında literatür doğrultusunda
            çıkarımlarda ve önerilerde bulunmaktır.


                 Anahtar Kelimeler: Covid-19, Hemşire, Uzaktan Eğitim, Hemşirelik Eğitimi.

                 Abstract


                 Nursing education consists of two basic processes that complement each other as theoretical and
            clinical practice, and it requires the transformation of the theoretical knowledge transferred to the student
            into practice in the clinical field, which provides the opportunity to test real-life situations.
                 Due to the Covid-19 pandemic, face-to-face education at universities has been suspended as of
            16/03/2020. As of 26/03/2020, education has started again with distance education. Distance education,
            with its most general and simple definition, is the formal education process where students and teachers
            are not physically in the same place.
                  It is expected that this lack of clinical training in nursing education, which is carried out entirely with
            distance education during the pandemic period, will have negative effects in the future. Teaching the nur-
            sing profession, which is an applied science and whose focus is human, through distance education can
            bring along many problems related to the quality of education for both educators and students.
                  In the researches, the positive and negative aspects of nursing education through distance education
            were stated by students and educators. Distance education should be seen as a supportive method for
            face-to-face education in applied disciplines such as the nursing profession, since it is important for the
            student to practice one-to-one in terms of gaining professional skills, the integration of this situation into
            distance education has gained importance.


            - Bildiri Metni -                                437                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442