Page 575 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 575
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Lise Öğrencilerinin Covid-19 Korku Düzeyleri ile Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları ve Öz-Etki-
lilik-Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Neyran AKKAYA , Sumru KIRPAT b
a
aAraştırmacı., Sırrı Yırcalı Anadolu Lisesi, neyranakkaya@gmail.com
bAraştırmacı, Sırrı Yırcalı Anadolu Lisesi , kirpatsumru@hotmail.com
Özet
Çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin Covid-19 korkusu puanları ile uzaktan eğitime karşı tutumları ve
öz-etkililik-yeterlik puanlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek, Covid-19 korkusu puanları ile uzak-
tan eğitime karşı tutumları ve öz-etkililik-yeterlik puanları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada,
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır ve çalışma grubu, 301 kişidir.
Veri toplama aracı olarak, Covid-19 Korkusu Ölçeği, Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği ve Öz-Etkili-
lik-Yeterlik Ölçeği uygulanmıştır. Veriler, SPSS 26 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde,
Pearson Korelasyon analizi, Bağımsız Örneklem T, Tek Yönlü ANOVA ve LSD Post Hoc testleri yapılmıştır.
Çalışmamızın sonucunda; lise öğrencilerinin Covid-19 korkusu ile öz-etkililik-yeterlik puanları arasında ne-
gatif yönde düşük düzey anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Covid-19 korkusu puanlarında cinsiyete göre
kadınlar yönünde anlamlı bir fark olduğu görülmektedir. Covid-19 korkusu ile öz-etkililik-yeterlik puanla-
rında baba eğitim durumuna göre anlamlı bir fark belirlenmiştir. Uzaktan Eğitime Karşı Tutum ölçeğinde;
Öğrencilerin büyük çoğunluğu sosyal hayatlarının olumsuz etkilendiğini söylemektedirler.
Öğrencilerin büyük çoğunluğu uzaktan eğitimi takip ettiklerini belirtmişlerdir. Ancak yine öğrencile-
rin büyük çoğunluğu pandemi süreci olmasaydı uzaktan eğitimi istemeyeceklerini ifade etmektedirler.
Öğrencilerin yarıdan fazlası sınavların yüz yüze yapılmasının ders başarılarını olumlu etkilemediğini dü-
şünmektedir. Son olarak öğrencilerin büyük çoğunluğu evet cevabını vererek pandemi sürecinde uzaktan
eğitim sırasında öğretmenlerinin destek olduğunu düşünmektedirler. Daha sonra yapılacak çalışmalarda
araştırma konusunun farklı boyutları araştırılabilir.
Anahtar Kelimeler: Pandemi, Covid-19, Uzaktan eğitim, Öz-etkililik-yeterlik, Lise öğrencisi
- Bildiri Metni - 575 Eğitimde Yeni Normlar-II