Page 575 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 575

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Lise Öğrencilerinin Covid-19 Korku Düzeyleri ile Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları ve Öz-Etki-
                                  lilik-Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi


                                              Neyran AKKAYA , Sumru KIRPAT    b
                                                              a
                              aAraştırmacı., Sırrı Yırcalı Anadolu Lisesi, neyranakkaya@gmail.com
                              bAraştırmacı, Sırrı Yırcalı Anadolu Lisesi , kirpatsumru@hotmail.com

                 Özet


                 Çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin Covid-19 korkusu puanları ile uzaktan eğitime karşı tutumları ve
            öz-etkililik-yeterlik puanlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek, Covid-19 korkusu puanları ile uzak-
            tan eğitime karşı tutumları ve öz-etkililik-yeterlik puanları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada,
            ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır ve çalışma grubu, 301 kişidir.
                 Veri toplama aracı olarak, Covid-19 Korkusu Ölçeği, Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği ve Öz-Etkili-
            lik-Yeterlik Ölçeği uygulanmıştır. Veriler, SPSS 26 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde,
            Pearson Korelasyon analizi, Bağımsız Örneklem T, Tek Yönlü ANOVA ve LSD Post Hoc testleri yapılmıştır.
            Çalışmamızın sonucunda; lise öğrencilerinin Covid-19 korkusu ile öz-etkililik-yeterlik puanları arasında ne-
            gatif yönde düşük düzey anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Covid-19 korkusu puanlarında cinsiyete göre
            kadınlar yönünde anlamlı bir fark olduğu görülmektedir. Covid-19 korkusu ile öz-etkililik-yeterlik puanla-
            rında baba eğitim durumuna göre anlamlı bir fark belirlenmiştir. Uzaktan Eğitime Karşı Tutum ölçeğinde;
            Öğrencilerin büyük çoğunluğu sosyal hayatlarının olumsuz etkilendiğini söylemektedirler.
                 Öğrencilerin büyük çoğunluğu uzaktan eğitimi takip ettiklerini belirtmişlerdir. Ancak yine öğrencile-
            rin büyük çoğunluğu pandemi süreci olmasaydı uzaktan eğitimi istemeyeceklerini ifade etmektedirler.
            Öğrencilerin yarıdan fazlası sınavların yüz yüze yapılmasının ders başarılarını olumlu etkilemediğini dü-
            şünmektedir. Son olarak öğrencilerin büyük çoğunluğu evet cevabını vererek pandemi sürecinde uzaktan
            eğitim sırasında öğretmenlerinin destek olduğunu düşünmektedirler. Daha sonra yapılacak çalışmalarda
            araştırma konusunun farklı boyutları araştırılabilir.

                 Anahtar Kelimeler:  Pandemi,  Covid-19, Uzaktan eğitim, Öz-etkililik-yeterlik, Lise öğrencisi

































            - Bildiri Metni -                                575                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580