Page 87 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 87

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                                  Gruplar arası 101.473       2    50.737          2.980  0.056
             Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan
                                                  Gruplar içi  1549.463       91   17.027
             öğretime ilişkin algıları
                                                  Toplam       1650.936       93
                                                  Gruplar arası 13.295        2    6.648           0.463  0.631
             Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin
                                                  Gruplar içi  1305.556       91   14.347
             geliştirdiği tutumları
                                                  Toplam       1318.851       93
                                                  Gruplar arası 19.774        2    9.887           2.414  0.095
             Öğretmenin uzaktan eğitimde ödevlere
                                                  Gruplar içi  372.663        91   4.095
             ilişkin algıları
                                                  Toplam       392.436        93

                                                  Gruplar arası 791.712       2    395.856         2.054  0.134
             Tüm Test Toplam                      Gruplar içi  17536.341      91   192.707
                                                  Toplam       18328.053      93
                 Veriler incelendiğinde öğretmenlerin kademe ilerleme derecelerine göre uzaktan eğitime ilişkin dü-
            şüncelerine yönelik puanları ve tüm alt boyutları puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
            bulunamamıştır (p>0,05)

                 SONUÇ VE TARTIŞMA


                 Bu çalışmada pandemi döneminde tüm dünyada ve ülkemizde kullanılan uzaktan eğitim yöntemi
            süreci ile ilgili öğretmen görüşlerini ve bu görüşlerin bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği
            incelenmiştir.
                 Fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları cinsiyet değişkenine göre puanları ve
            tüm alt boyut puanları incelendiğinde kadın öğretmenler ile erkek öğretmenler arasında istatiksel olarak
            anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu sonuç kadın ve erkek öğretmenlerimizin uzaktan eğitimle ilgili tutum-
            larının hemen hemen benzer olduğunu göstermektedir.
                 Ordu ilinde görev yapan Fen Bilgisi öğretmenlerinin cinsiyetinin uzaktan eğitime karşı tutumda bir
            fark yaratmamış olması sevindiricidir. Alanyazın tarandığında öğretmen adayları ve öğretmenlerde farklı
            örneklemlerde farklı sonuçlar elde edildiği görülmüştür. Öztaş ve Kılıç (2017) üniversite öğrencilerine
            verilen uzaktan eğitimi inceledikleri çalışmada erkeklerin uzaktan eğitime karşı daha olumlu tutum sahibi
            olduklarını belirlerken; Barış (2015) yaptığı çalışmada cinsiyete ilişkin bir fark olmadığını ortaya koymuştur.
                 Kocasaraç  (2003), uzaktan eğitimin ayrılmaz bir parçası olan bilgisayarların öğretim alanında kul-
            lanımına yönelik öğretmenlerin yeterlilik algılarını incelemiş ve kadın ve erkek öğretmenler arasında ve
            farklı öğretmenlik deneyim süresine sahip öğretmenler arasında fark bulmuş; erkek öğretmenlerin, kadın
            öğretmenlere göre kendilerini daha yeterli algıladıkları, farklı öğretmenlik deneyimine sahip öğretmenlerin
            de benzer algı düzeyine sahip oldukları ancak bazı yeterlilik maddelerinde farklılık gösterdikleri sonucuna
            ulaşmıştır.
                 Uzaktan eğitime karşı tutum toplam puanlar açısından incelendiğinde il merkezindeki öğretmenlerin
            ilçe ve köyde çalışan öğretmenlere göre daha yüksek çıkması il merkezindeki öğretmenleri uzaktan eğitime
            karşı daha olumlu tutuma sahip oldukları şeklinde yorumlanabilir ve bunun sebepleri il merkezinde inter-
            net altyapısının nispeten daha iyi olması gibi sebepler olabilir. Fakat bunun için ayrı bir çalışma tasarlanıp
            değerlendirilmesi daha doğru olacaktır.
                 Araştırma sonucunda öğretmenlerin köy, ilçe ve ilde çalışıyor olmalarının, uzaktan eğitim algılarında
            istatiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı ortaya çıkmıştır. Tüm öğretmenlerin uzaktan eğitimle ilk
            kez karşılaşmışları ve eğitimin EBA üzerinden yapılmış olması dolayısıyla merkez ve kırsaldaki okulların


            - Bildiri Metni -                                 87                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92