Page 88 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 88
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
farklılığa etki etmemesi neden gösterilebilir.
Fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumları yaş değişkenine göre incelendiğinde
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Bu da olumlu olarak değerlendirilmesi gere-
ken bir sonuçtur. Öğretmenlerimizin tutumları üzerinde yaş parametresinin etkili olmaması dijital göçmen
olarak sınıflandırabileceğimiz yaş grubundaki öğretmenlerin de uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri
benzer şekilde takip ettiği şeklinde yorumlanabilir.
Yaşça daha genç öğretmenlerin teknolojik araçlara daha aşina olmalarına rağmen uzaktan eğitimin
tüm öğretmenler için yeni bir olgu olmasının çalışmadan elde edilen bu sonuçta etkili olduğu düşünül-
mektedir. Toplam puanlar açısından incelendiğinde 41 yaş ve üzeri öğretmenlerin 20-40 yaş arasındaki
öğretmenlere göre daha olumlu bir tutuma sahip oldukları görülmüştür.
Fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumları hizmet yılı değişkenine göre incelendi-
ğinde istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Hizmet yılının farklılığı ile ilgili çalışmada
anlamlı sonuç elde edilmemesinin nedeninin, uzaktan eğitim ile tüm öğretmenlerin ilk kez karşılaşıp bu
süreçte herkesin tecrübesiz olmasından dolayı olduğu düşünülmektedir. Öğretmenlerin hem öğrencilik hem
öğretmenlik yıllarında uzaktan eğitimle ilgili eğitim almamış olması benzer sonuçların ortaya çıkmasında
da etkilidir.
ÖNERİLER
Ordu ilinde gerçekleştirdiğimiz bu çalışma Fen bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime göre tutumla-
rının orta seviyede olduğunu göstermektedir. Bu tutumun yükseltilebilmesinde Fatih projesinin yardımcı
olabileceğini düşünmekteyiz.
Fatih projesiyle yapılması planlanan;
1. Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri
2. Eğitsel e-içeriğin sağlanması ve yönetilmesi
3. Donanım ve yazılım alt yapısının sağlanması
4. Bilinçli, güvenilir ve yönetilebilir ve ölçülebilir BT kullanılması
5. Öğretim programlarında etkin BT kullanımı konuları aslında öğretmenlerimizin uzaktan eğitimi daha
rahat kullanmalarına ve olumlu tutum geliştirmesine ciddi katkıları olacaktır.
Çeşitli sebeplerle işleyişinde pürüzlerle karşılaşılan bu projenin bu amaçlar doğrultusunda hız kazandırılıp
bir sonraki faza geçilebilmesi sağlanmalıdır.
KAYNAKÇA
Altıparmak, M. (2011). E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistem-
leri. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri . s 319- 327. Malatya.
Arar, A. (1999). “Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi, Uzaktan Eğitim Uygulama Modelleri ve Maliyet-
leri”, Birinci Uzaktan Eğitim Sempozyumu 15-16 Kasım 1999, Ankara: Kara Kuvvetleri Eğitim ve Doktrin
Komutanlığı
Barış, M. F. (2015). “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Öğretime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi:
Namık Kemal Üniversitesi”, Sakarya University Journal of Education, 5(2), ss. 36-46.
Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 7. baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Çepni, S. (2018). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş(8.Baskı).s. 73.Trabzon:Celepler Yayıncılık.
Çukadar, S. ve Çelik, S. (2003). “İnternete Dayalı Uzaktan Öğretim ve Üniversite Kütüphaneleri”, Doğuş
Üniversitesi Dergisi, Cilt:4 Sayı:1, s. 31-42.
Kocasaraç, H. (2003). Bilgisayarların öğretim alanında kullanımına ilişkin öğretmen yeterlilikleri. The
Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 77-85.
Kurnaz, A. , Kaynar, H. , Şentürk Barışık , C. , Doğrukök , B.(2020). Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin
görüşleri . Milli Eğitim Dergisi , Salgın Sürecinde Türkiye’de Ve Dünyada Eğitim, 293-322 . DOI: 10.37669/
artvincovidcongress.org 88 - Bildiri Metni -