Page 119 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 119

Metaforların sınıflandırılıp kategorileştirilme aşaması:

                      Bu  aşamada,  temel  olarak  öğretmen  adaylarının  üretmiş  olduğu  metaforların  imgeleri  ilgili

               olguya ilişkin sahip oldukları ortak özellikler bakımından irdelenmiştir. Bu işlem esnasında özellikle her
               metafor imgesinin ilgili olguyu nasıl kavramsallaştırdığına bakılmıştır. Saban (2009) tarafından ifade

               edildiği  gibi  (1)  metaforun  konusu,  (2)  metaforun  kaynağı  ve  (3)  metaforun  konusu  ile  kaynağı
               arasındaki ilişki bakımlarından analiz edilmiştir.



               Geçerlik ve güvenirliği sağlama aşaması:

                      Nitel bir araştırmada geçerliğin sağlanması için kullanılan iki önemli ölçüt yer almaktadır. Bu

               ölçütler toplanan verilerin ayrıntılı bir şekilde rapor edilmesi ve araştırmacının sonuçlara nasıl ulaştığını

               ayrıntılı olarak açıklamasıdır (Yıldırım, 2010:81-82). Bu araştırmanın geçerliliğini sağlamak amacıyla
               iki temel işlem gerçekleştirilmiştir. Öncelikle, toplanan veriler detaylı bir şekilde rapor edilmiştir. Daha

               sonra veri analiz sürecinde araştırmacı tarafından izlenen adımlar ayrıntılı bir biçimde açıklanmıştır.
               Elde edilen tüm veriler, bulgularda, hem nicel hem de nitel olarak bir arada verilmiştir.



               Güvenirliği sağlamak için oluşturulan metafor tablosu ile tema ve kategoriler 1 alan uzman görüşüne
               sunularak karşılaştırılmış, karşılaştırmalarda görüş birliği sağlanıncaya kadar tartışılmıştır.


               Bulgular


                      Bu bölümde  bulgular,  katılımcıların  pandemi  ve pandemi  dönemi fizik eğitimi  kavramlarına

               yönelik  belirttikleri  metaforlar,  bu  metaforların  ilgili  kategoriler  altında  değerlendirilmesi  şeklinde
               sunulmuştur.



               Katılımcıların «pandemi dönemi fizik eğitimi » kavramıyla ilgili sahip oldukları metaforlar

                      Çalışmaya  katılan  50  öğrencinin  oluşturdukları  metaforların  analiz  ve  yorumlanması  süreci

               sonucunda 42 geçerli metafor üretilmiştir.  Öğrencilerin özdeşleştirdikleri pandemi dönemi fizik eğitimi
               metaforları ve frekans değerleri  Tablo 1’de verilmiştir.


















                                                              119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124