Page 22 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 22

Doc. Dr. Gina Aurora NECULA



               Çok Kültürlülük, Yabancılara Anadil Öğretimi ve Covid-19 Sonrası Beklentiler

                      Covid-19 pandemisi tüm dünyada olduğu gibi Romanya'da da ani bir etkiyle ortaya çıkmıştır.
               Hem  öğrenci,  hem  akademik  personel  hem  de  öğretmenler  açısından  bakıldığı  zaman  herkesin  bu
               dönemde kariyerinin en zor günlerini yaşadığı görülmektedir.

                      Bir yandan ciddi anlamda bir ölüm ve hastalanma korkusu, bir yandan dünyanın gerçeklerinin
               devam etme dürtüsü yaşam kalitemizi olumsuz yönde etkilemektedir. Bu zor süreci beraber atlattığımız
               öğrencilerimizle  öğretmen  - öğrenci  ilişkisinden  ziyade  arkadaş olmuş  durumdayız.  Çünkü  yaşamış
               olduğumuz  bu  süreçler  arkadaşlık,  sevgi  ve  dostlukla  aşılacak  süreçler.  Kolay  süreçler  değil,  insan
               hayatının göz önünde olduğu süreçler.

                      Uzaktan eğitim sürecinde insanların aklına şu sorular gelmektedir: Öğretmen bir tiran mı, ya da
               öğrenciler  sürece  katılım sağlayamayacaklarsa  yalnızca  ekrandan  izleyeceklerse akademik  süreçleri,
               eğitimsel süreçleri, ne olacak? Bu sınıf içi demokrasiye olumsuz bir etki yaratır mı?

                      Hatta  şu  soru  da  kafalarda  oluşmuş  durumdadır:  “Öğretmenler  zamanla  bilgisayarlarla  yer
               değiştirecek mi?”

                      Sonuç  olarak  yapılan  gözlem  ve  incelemelerde  şu  gerçek  karşımıza  çıkmıştır:  Online
               platformlarda öğretmenlerin; derslerini verimli bir şekilde işleyebilmeleri adına, farklı aktivitelere, çok
               daha dikkat çekici etkinliklere yönelmeleri gerekmektedir.

                      Öğrenciler üzerinde yapılan anket ve araştırmalar göstermiştir ki: öğrenciler; öğretmenleriyle,
               öğrenme ortamlarıyla bire bir etkileşim halinde olamamaktan rahatsızdırlar.

                      Ancak online eğitimin artıları da göze çarpmaktadır. Hatta bazı öğrenciler evcil hayvanlarıyla
               ders dinleyebilmekten çok mutlu olduklarından bahsetmişler. Bazı öğrenciler ise tam tersine dezavantaj
               olarak  arkadaşlarını  ve  hocalarını  görememekten,  onlarla  sosyal  etkileşim  halinde  olamamaktan
               yakınmışlardır.

               Özellikle iki kelime bu süreçte karşımıza çıkıyor: bu üç sözcük artık yeniden tanımlanmalıdır.
                      Bunlardan ilki “öğrenci” kavramıdır. Online öğrencinin, geleneksel öğrenciden farklı olduğu
               tartışılmaz bir gerçeklik olarak karşımıza çıkmaktadır.

                      Online öğrencinin; geleneksel öğrenciye kıyasla çok daha fazla sorumluluğu olduğu da ortadadır.

                      Aynı şekilde yeniden tanımlanması gereken kavramlardan biri de elbette öğretmenlerdir.

                      Öğretmenlerin  bu süreçte daha  ilgi  çekici  etkinliklerle,  öğrencilerin  dikkatini  uzaktan eğitim
               faaliyetlerine yönlendirmesi gerekmektedir. Çünkü online eğitim süreçleri, elbette ki sınıf içi etkinlikler
               kadar ilgi çekici olamayacaktır.










                                                               22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27