Page 22 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 22
Doc. Dr. Gina Aurora NECULA
Çok Kültürlülük, Yabancılara Anadil Öğretimi ve Covid-19 Sonrası Beklentiler
Covid-19 pandemisi tüm dünyada olduğu gibi Romanya'da da ani bir etkiyle ortaya çıkmıştır.
Hem öğrenci, hem akademik personel hem de öğretmenler açısından bakıldığı zaman herkesin bu
dönemde kariyerinin en zor günlerini yaşadığı görülmektedir.
Bir yandan ciddi anlamda bir ölüm ve hastalanma korkusu, bir yandan dünyanın gerçeklerinin
devam etme dürtüsü yaşam kalitemizi olumsuz yönde etkilemektedir. Bu zor süreci beraber atlattığımız
öğrencilerimizle öğretmen - öğrenci ilişkisinden ziyade arkadaş olmuş durumdayız. Çünkü yaşamış
olduğumuz bu süreçler arkadaşlık, sevgi ve dostlukla aşılacak süreçler. Kolay süreçler değil, insan
hayatının göz önünde olduğu süreçler.
Uzaktan eğitim sürecinde insanların aklına şu sorular gelmektedir: Öğretmen bir tiran mı, ya da
öğrenciler sürece katılım sağlayamayacaklarsa yalnızca ekrandan izleyeceklerse akademik süreçleri,
eğitimsel süreçleri, ne olacak? Bu sınıf içi demokrasiye olumsuz bir etki yaratır mı?
Hatta şu soru da kafalarda oluşmuş durumdadır: “Öğretmenler zamanla bilgisayarlarla yer
değiştirecek mi?”
Sonuç olarak yapılan gözlem ve incelemelerde şu gerçek karşımıza çıkmıştır: Online
platformlarda öğretmenlerin; derslerini verimli bir şekilde işleyebilmeleri adına, farklı aktivitelere, çok
daha dikkat çekici etkinliklere yönelmeleri gerekmektedir.
Öğrenciler üzerinde yapılan anket ve araştırmalar göstermiştir ki: öğrenciler; öğretmenleriyle,
öğrenme ortamlarıyla bire bir etkileşim halinde olamamaktan rahatsızdırlar.
Ancak online eğitimin artıları da göze çarpmaktadır. Hatta bazı öğrenciler evcil hayvanlarıyla
ders dinleyebilmekten çok mutlu olduklarından bahsetmişler. Bazı öğrenciler ise tam tersine dezavantaj
olarak arkadaşlarını ve hocalarını görememekten, onlarla sosyal etkileşim halinde olamamaktan
yakınmışlardır.
Özellikle iki kelime bu süreçte karşımıza çıkıyor: bu üç sözcük artık yeniden tanımlanmalıdır.
Bunlardan ilki “öğrenci” kavramıdır. Online öğrencinin, geleneksel öğrenciden farklı olduğu
tartışılmaz bir gerçeklik olarak karşımıza çıkmaktadır.
Online öğrencinin; geleneksel öğrenciye kıyasla çok daha fazla sorumluluğu olduğu da ortadadır.
Aynı şekilde yeniden tanımlanması gereken kavramlardan biri de elbette öğretmenlerdir.
Öğretmenlerin bu süreçte daha ilgi çekici etkinliklerle, öğrencilerin dikkatini uzaktan eğitim
faaliyetlerine yönlendirmesi gerekmektedir. Çünkü online eğitim süreçleri, elbette ki sınıf içi etkinlikler
kadar ilgi çekici olamayacaktır.
22