Page 23 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 23

Pandemi Sürecinde Yapılan Online Derslerin

                                                   Verimliliğinin İncelenmesi ve

                                                  Yüz Yüze Yapılan Derslerle

                                                  Karşılaştırmasının Yapılması



                                                Dr. Öğretim Üyesi  Nesrullah OKAN 1

                                                         Fırat Üniversitesi
                                                          Eğitim Fakültesi
                                             Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü

                                                        nesrokan@gmail.com







               Özet


                      Bu çalışmanın amacı, pandemi sürecinde online olarak işlenen derslerin verimliliğini incelemek ve yüz
               yüze  yapılan  dersler  ile  online  yapılan  derslerin  karşılaştırmasını  lisans  öğrencilerinin  algılama  biçimleri

               kapsamında  ortaya  çıkarmaktır.  Bu  çalışma  farklı  fakültelerde  eğitim  gören  öğrencilerin  pandemi  sürecinde
               işlenen online derslerle ilgili algılarının incelendiği olgu bilim (fenomenolojik) deseninin kullanıldığı nitel bir
               çalışmadır. Araştırma için “Yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmış ve 19 öğrenciden online görüşme

               yoluyla veriler toplanmıştır. Görüşme sonucunda ilk önce öğrencilerin pandemi sürecinde işlenen online derslerle
               ilgili görüşleri sorulmuştur. Daha sonra pandemi sürecinde yapılan online derslerin önceleri yapılan yüz yüze

               derslere  göre  verimlilikleri  ve  aralarındaki  farklılıkları  ortaya  çıkartacak  sorular  sorulmuştur.  Bu  sorular
               neticesinde elde edilen veriler Maxqda 18 Paket Programı yardımıyla içerik analizine tabi tutulmuş ve bu suretle
               araştırma ile ilgili bulgular elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin genel kanısının yüz yüze

               işlenen  derslerin  daha  verimli  ve  etkili  olduğu  noktasındadır.  Zira  öğrenciler  gerek  online  yapılan  derslerin
               sürelerinin  kısa  olmasının  ve  gerekse  de  işlenen  derslerdeki  öğreten-öğrenen  arasındaki  etkileşimin  eksik
               olmasının önemli handikaplar oluşturduklarını ifade etmişlerdir.  Bu bağlamda elde edilen veriler kategoriler

               şeklinde ele alınmış ve bu veriler ışığında çeşitli yargılara ulaşılmıştır.

               Anahtar kelimeler: Online dersler, yüz yüze dersler, verimlilik,










                                                               23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28