Page 64 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 64

fazla öğrenci ve dersi verecek öğretmen bulunabilirse). Ders programı, menşei ülkenin edebiyatını, tarihini ve
               kültürünü kapsar. Bu konulardaki başarı dereceleri, diğer derslerdekilere eşdeğer kabul edilir.


                   İsveç, ana dil desteği hizmeti verirken lojistik ve maliyetle ilgili zorlukları azaltmak için web tabanlı bir
               öğretim  programı  olan  Modersmal’ı  (modersmal.skolverket.se)  geliştirdi.  Bu  İnternet  sitesi  farklı  ana  dili
               odalarına ev sahipliği yapmakta ve farklı dillerde iletişim kurmak için araçlar sunmaktadır. Bu odalar, hem erken
               çocukluk eğitimi hem de okul düzeyinde ana dili öğretmenleri tarafından yürütülmektedir(OECD, 2013: 329).





                   SONUÇ

                      Yapılan  araştırma,  mülteci  konumunda  olan  öğrencilerin  eğitimi  ve  bu  eğitime  yönelik  çalışmaları
               kapsamaktadır. Mülteci öğrencilerin eğitim problemi yaşamasına yol açan en önemli nedenlerden biri, ikamet
               harcı  ve  dolayısıyla  bu  süreçte  geçici  kimlik  alamama  sorunudur.  Bununla  birlikte  daha  genel  konular
               çerçevesinde mülteci çocuklarının eğitim sorunu yaşamasına yol açan nedenlerin en öne çıkanları dil, kimlik kaydı
               ve ailelerin bulundukları yerler olduğu ifade edilebilir. Ellerinde vatandaşlık kimliği olan sığınmacılar olsa bile
               çoğu zaman eğitimleri konusunda nereye müracaat edeceklerini ve kayıtlarını nasıl yapabilecekleri noktasında
               bilgi sahibi olmamaları bu öğrencilerin eğitimleri noktasında sorun yaşamalarına neden olabilmektedir. Mülteci
               çocukların yaşadıkları bir diğer sorun ise çocukların çoğunun geldikleri ülkelerde aldıkları eğitimi ve eğitim
               seviyelerini ya da mezuniyetlerini kanıtlayacak bir belge alamamalarıdır. Bu yüzden çocuklar, gidilen yerlerde
               eğitimlerine  kaldığı  yerden  değil;  en  baştan  başlamak  zorundadırlar.  Bu  da  eğitimde  bölünmelere  neden
               olmaktadır.

































                                                              64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69