Page 66 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 66

Covid-19 Nedeniyle Geçilen Uzaktan Eğitim Süreci Hakkında Matematik Öğretmenlerinin
                                                            Görüşleri


                                                      Sebiha KARTALCI
                                                                           2

                                                       Erciyes Üniversitesi,

                                               Matematik Eğitimi Doktora Öğrencisi

                                                    sebihakartalci@gmail.com




                                                                               3
                                                 Prof. Dr. İbrahim BAYAZIT
                                               Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi

                                                    Matematik Eğitimi Bölümü


                                                     ibayazit@erciyes.edu.tr

               Özet

                      Çalışmanın  amacı,  Covid-19  salgını  nedeniyle  geçilmek  zorunda  kalınan  uzaktan  eğitim
               sürecindeki öğretim deneyimleri ile ilgili lise matematik öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Nitel

               bir  araştırma  olarak  tasarlanan  çalışmada  durum  çalışması  deseni  kullanılmıştır.  Katılımcılar,  evde
               eğitim  sürecine  geçilmesiyle  Eğitim  Bilişim  Ağı  (EBA)  veya  başka  uygulamalar  üzerinden
               öğrencileriyle canlı-online derslerini yürüten üç lise matematik öğretmenidir. Veriler, bu öğretmenlerle
               yapılan  yarı-yapılandırılmış  görüşmeler  aracılığıyla  toplanmıştır.  Araştırmacı  tarafından  hazırlanan
               görüşme formunda uzaktan eğitime geçiş sürecinin değerlendirilmesi, matematikte yüz yüze ile uzaktan
               eğitimin karşılaştırılması, süreçte karşılaşılan sorunlar, uzaktan eğitimin matematikte kullanılabilirliği
               ve  geleceğin  matematik  eğitimi  hakkındaki  öngörülerle  ilgili  maddeler  bulunmaktadır.  Verilerin
               analizinde  içerik  analizi  kullanılarak  kategoriler  oluşturulmuş,  oluşturulan  kategoriler  çerçevesinde
               betimsel analiz yapılmıştır. Araştırma sonunda öğretmenlerin görüşleri arasında farklılıklar bulunsa da
               bazı ortak görüşlerinin de olduğu görülmüştür. Buna göre öğrencilerin teknolojik araç, internet erişimi
               ve  maddi  olanaklar  açısından  eşit  olmadıklarından  bahsedilmiştir.  Uzaktan  matematik  eğitiminde
               öğrenci ile göz teması kurulamadığı, öğrencinin izlenip kontrol edilmesinin mümkün olmadığı ve bu
               nedenlerle  öğrencilerin  derse  ilgilerinin,  konuyu  anlayıp  anlamadıklarının  takip  edilemediği,
               öğrencilerin  işlem  adımları  görülmediğinden  hatalara  müdahale  edilemediği  ifade  edilmiştir.
               Katılımcılar  matematikte  uzaktan  eğitimin,  yüz  yüze  eğitime  destek  olarak  kullanılması  gerektiğini
               belirtmişlerdir.  Gelecekte  matematikte  uzaktan  eğitimin  hep  var  olacağı,  öğrencilerin  matematiksel

               yeteneklerine, ilgilerine ve başarılarına göre gruplandırılarak eğitim alacakları öngörülmüştür.

               Anahtar kelimeler: uzaktan eğitim, matematik eğitimi, öğretmen görüşleri, geleceğin eğitimi.



               2  Erciyes Üniversitesi, Matematik Eğitimi Doktora Öğrencisi. sebihakartalci@gmail.com

               3  Prof. Dr., Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi Bölümü. ibayazit@erciyes.edu.tr
                                                              66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71