Page 69 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 69

uygunluk  ve  zaman  tasarrufu  bakımından  etkili  bir  yöntem  olduğunu  ortaya  çıkarmaktadır.  Ancak
               öğrenciler  web  tabanlı  eğitimin  geleneksel  sınıf  ortamındaki  kadar  etkileşime  izin  vermediğini
               düşünmektedir.

                      Yalman  ve  Kutluca  (2013)  matematik  öğretmeni  adaylarının  bölüm  dersleri  için  kullanılan
               uzaktan  eğitim  sistemi  hakkındaki  yaklaşımlarını  incelemiştir.  Matematik  öğretmen  adaylarının
               çoğunluğu  uzaktan  eğitim  yöntemiyle  derslerin  işlenebileceğini,  bölüm  derslerinin  uzaktan  eğitime
               kısmen uygun olduğunu, uzaktan eğitimin sosyalleşmeyi engelleyebileceğini, uzaktan eğitimle fırsat
               eşitliği oluşturulamayacağını ifade etmişlerdir.

                      Gürer, Tekinarslan ve Yavuzalp (2016) bir üniversite bünyesinde ortak dersleri ilk defa web
               tabanlı çevrimiçi ortamda veren öğretim elemanlarıyla bir çalışma yapmıştır. Bu öğretim elemanlarıyla
               görüşmeler  yapılarak  yürütülen  çevrimiçi  derslerle  ilgili  görüşleri  alınmıştır.  Sonuçta  öğretim
               elemanlarının uzaktan eğitimle ilgili hem pozitif hem de negatif görüşlere sahip oldukları görülmüştür.
               Görüşme yapılan öğretim elemanları ilçelerde internet altyapısıyla ilgili sorunlar olduğunu, üniversite
               uzaktan  eğitim  merkezinin  gerekli  teknik  desteği  verdiğini,  çevrimiçi  derslerde  öğrencilerin  derse
               katılımlarının, ilgilerinin ve performanslarının düşük seviyede kaldığını ifade etmiştir. Onlara göre yüz
               yüze yapılan öğrenme-öğretim ortamlarında öğrencilerle bire bir iletişim kurulabilmektedir, öğrencilerle
               göz  teması  vardır  ve  öğrencilerin  sınıf  içindeki  bireysel  durumları  rahatça  gözlemlenebilmektedir.
               Öğrenci  ile  göz  teması  kurulamadığı  için  ve  öğrenci  kamerasını  ve  mikrofonunu  açarak  derse
               katılmaktan çekindiği için öğrenci pasif kalmaktadır. Öğretim elemanlarının dersleri tamamen uzaktan
               yürütme konusunda isteksiz oldukları ortaya çıkmıştır.

                      Bilindiği gibi Covid-19 salgınının pandemiye dönüşmesi nedeniyle ülkemizde ve dünyanın pek
               çok yerinde okulda eğitime ara verilmiştir. Bu süreçte ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı yönetiminde
               televizyon  ve  internetten  evde  eğitimin  devam  ettirilmesi  için  bazı  uygulamalar  yapılmıştır.  Daha
               önceden de öğretmen ve öğrencilere destek ve kaynak olacak şekilde var olan EBA (eğitim bilişim ağı)
               üzerinden yeni içerikler yüklenmiş, öğrencilerin kullanımına sunulmuştur. Derslerin televizyondan takip
               edilebilmesi için üç tane yeni kanal oluşturulmuş ve geçmişte açık öğretim derslerinin yapılış şekline
               benzer olarak buradan ders sunumları yayınlanmıştır. Bunların dışında yine EBA uygulaması içerisinde
               öğretmenlerin  öğrencileriyle  canlı-online  dersler  yapabilmeleri  için  “EBA  canlı  ders”  platformu
               oluşturulmuştur. Bu platform üzerinde öncelikle sınavlara hazırlanmakta olan 12 ve 8. sınıf öğrencilerine
               yönelik  dersler  yapılmıştır.  İlerleyen  haftalarda  gönüllülüğe  bağlı  olarak  ara  sınıflar  için  de  canlı
               derslerin  yapılabileceği duyurulmuştur. Aslında pek çok öğretmen de gönüllü bir şekilde sürecin en
               başından  beri  EBA  dışındaki  diğer  çevrimiçi  görüşme  uygulamalarından  da  faydalanarak  derslerini
               yürütmeye  devam  etmiştir.  İşte bu  çalışmada  bahsedilen  evde  eğitim-uzaktan  eğitim  süreciyle  ilgili
               matematik öğretmenlerinin görüşlerinin alınmasını amaçlamaktadır. Çalışmaya öğrencileriyle online-
               canlı dersler yapan lise matematik öğretmenleri dahil edilmiştir.



               Araştırmanın Problemi ve Alt Problemler


                   Araştırmanın  problem  cümlesi  “Lise  matematik  öğretmenlerinin  Covid-19  salgını  nedeniyle
               geçilmek zorunda kalınan uzaktan eğitim süreciyle ilgili görüşleri ne şekildedir?” şeklindedir. Buna göre
               alt problemler aşağıdaki gibidir:




                                                              69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74