Page 70 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 70

•  Lise  matematik  öğretmenlerinin  uzaktan  eğitimde  yaşadıkları  ve  gözlemledikleri  sorunlar
                      nelerdir?
                   •  Lise  matematik  öğretmenleri  uzaktan  eğitimi  hangi  yönlerden  avantajlı  ve  kullanılabilir
                      bulmaktadır?
                   •  Lise matematik öğretmenlerinin geleceğin matematik eğitimiyle ilgili görüşleri nelerdir?
               Amaç

               Çalışmanın amacı, Covid-19 salgını nedeniyle geçilmek zorunda kalınan uzaktan eğitim sürecindeki
               öğretim deneyimleri ile ilgili lise matematik öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir.

               Araştırmanın Önemi


                      Covid-19 salgını dünyada başta sağlık sektörü olmak üzere pek çok alanı ve konuyu etkilemiştir.
               Bu alanlardan biri de eğitim sektörüdür. Bu süreçte uzaktan  eğitime çok hızlı bir geçiş  yapılmıştır.
               Öğretmenler  ve  öğrenciler  kendilerini  bir  anda  alışkın  olmadıkları  yepyeni  bir  sistemin  içerisinde
               bulmuştur. Hiç şüphesiz bu süreçte pek çok zorluk yaşanmıştır. Ancak bir yandan da mevcut eğitim
               sisteminin  sorgulanması  ve  bugünün  dünyasına,  ihtiyaçlarına  uygun  bir  şekilde  dönüştürülmesinin
               yolunu açmıştır. Son yıllarda eğitimde aşılamayan tıkanıklıkların var olması nedeniyle bir paradigma
               değişimi  beklenmekteydi.  Covid-19  salgın  sürecinde  eğitimde  edinilen  tecrübelerin  bu  paradigma
               değişikliğinin  gerçekleşmesinde  katkısı  olacağı  düşünülmektedir.  Peki  yakın  gelecekte  eğitim  nasıl
               olacaktır ve nasıl olmalıdır? Bu soruların cevapları geleceğin dünyasına uyum sağlayacak bireylerin
               yetiştirilmesi ve bu yolla toplumların gelişmesi için hayati öneme sahiptir. İşte bu çalışmada da Covid-
               19  salgını  nedeniyle  matematik  öğretmenlerinin  deneyimledikleri  uzaktan  eğitim  süreciyle  ilgili
               görüşleri incelenmek istenmiştir. Öğretmenlerin tecrübelerinin, görüşlerinin ve öngörülerinin “geleceğin
               matematik  eğitimini”  sağlıklı  bir  şekilde  inşa  etmede  bir  kaynak  olarak  kullanılabileceği
               düşünülmektedir.


               Yöntem

                      Nitel  bir  araştırma  olarak  tasarlanmıştır.  Araştırma  deseni  ise  durum  çalışması  olarak
               belirlenmiştir. Durum çalışması, araştırmacının gerçek yaşam, güncel sınırlı bir durum ya da belirli bir
               zaman içindeki çoklu sınırlandırılmış durumlar hakkında çoklu bilgi kaynakları aracılığıyla detaylı ve
               derinlemesine bilgi topladığı, bir durum betimlemesi ya da durum temaları ortaya koyduğu nitel bir
               yaklaşımdır (Creswell, 2014). Bu çalışmaya katılan lise matematik öğretmenleri birer durum olarak ele
               alınmıştır ve üç kişiyle sınırlandırılmıştır.





               Katılımcılar


                      Araştırmanın  katılımcılarını  2019-2020  eğitim-öğretim  yılı  ikinci  döneminde  evde  eğitim
               sürecine geçilmesiyle öğrencileriyle derslerini canlı-online olarak yürüten üç lise matematik öğretmeni
               oluşturmaktadır. Örneklemin seçiminde seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme
               yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt örnekleme yönteminde gözlem birimleri, örneklem için belirlenen ölçütü
               karşılayan  birimler  arasından  seçilmektedir  (Büyüköztürk  ve  diğ.,  2010).  Bu  çalışmada  ölçüt,
               öğretmenlerin  evde  eğitim  sürecinde  çevrimiçi  canlı  matematik  dersi  yapmalarıdır.  Öğretmenlerin
               gerçek isimleri yerine rumuzlar kullanılmış olup haklarındaki bazı bilgiler Tablo 1’de sunulmuştur.
                                                               70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75