Page 71 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 71
Tablo 1. Katılımcılar hakkında bilgiler
Öğretmen adı Cinsiyet Mesleki deneyim (yıl) Lisansüstü eğitim Okul
Gamze Kadın 7,5 Yüksek lisans Devlet
Filiz Kadın 5 Yok Devlet
Kadir Erkek 21 Yüksek lisans-öğrenci Devlet
Veri Toplama Araçları
Bu çalışmanın verileri öğretmenlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır.
Araştırmacı tarafından uzman görüşü alınarak beş maddelik bir görüşme formu oluşturulmuştur. Formda
yer alan görüşme maddeleri şu şekildedir:
• Uzaktan eğitime geçiş sizin için zor oldu mu? Açıklayınız.
• Matematikte yüz yüze eğitim ile uzaktan eğitimi öğrencilerin gelişimlerine katkıları
açısından kıyaslayınız. (avantajları, dezavantajları)
• Uzaktan matematik eğitiminde karşılaştığınız sorunlar ve çözüm önerileriniz nelerdir?
• Uzaktan eğitimin matematikte kullanılabilirliği hakkında ne düşünüyorsunuz?
• “Geleceğin matematik eğitimi” konusundaki öngörüleriniz nelerdir ve sizce “geleceğin
matematik eğitimi” nasıl olmalıdır?
Katılımcı öğretmenlerle görüşmeler çevrimiçi görüşme uygulamaları kullanılarak uzaktan yapılmıştır.
Görüşme sırasında öğretmenlerin ses kayıtları alınmıştır. Her bir görüşme ortalama 30 dakika sürmüştür.
Veri Analizi
İlk olarak görüşmelerin ses kayıtları yazıya geçirilmiştir. Bu verilerin analizinde içerik analizi
kullanılarak kategoriler oluşturulmuş, oluşturulan kategoriler çerçevesinde betimsel analiz yapılmıştır.
Görüşme verilerinin içerik analizi sonucunda 8 kategori oluşturulmuştur. Bunlar: öğrenci açısından
sorunlar, öğretmen açısından sorunlar, öğretim açısından sorunlar, diğer sorunlar, öğrenci görüş ve
katılımı, avantajlar, gelecekte matematik eğitimi ile ilgili düşünceler, öneriler.
Bulgular
Bu bölümde öncelik katılımcıların üçünden elde edilen bulgular ayrı ayrı verilecek ardından bütüncül
bir değerlendirme yapılacaktır.
1. Gamze Öğretmenden Elde Edilen Bulgular
Gamze öğretmen, Sivas ilinin bir ilçesinde çok programlı Anadolu lisesinde (devlet okulu) matematik
öğretmenliği yapmaktadır. Mesleki tecrübesi toplamda 7,5 yıldır. Pandemi sonrası uzaktan eğitime
geçilmesiyle hemen canlı derslere başlamıştır. EBA canlı ders modülü kullanıma açılmadan önce Zoom
uygulamasıyla başlamış, daha sonra EBA üzerinden derslerini yapmaya başlamıştır. 12. sınıflarla EBA
üzerinden dizüstü bilgisayar ekranını paylaşarak canlı derslerini halen sürdürmektedir.
71