Page 71 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 71

Tablo 1. Katılımcılar hakkında bilgiler
                Öğretmen adı     Cinsiyet    Mesleki deneyim (yıl)     Lisansüstü eğitim    Okul

                Gamze            Kadın       7,5                       Yüksek lisans        Devlet
                Filiz            Kadın       5                         Yok                  Devlet

                Kadir            Erkek       21                        Yüksek lisans-öğrenci   Devlet


               Veri Toplama Araçları

               Bu çalışmanın verileri öğretmenlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır.
               Araştırmacı tarafından uzman görüşü alınarak beş maddelik bir görüşme formu oluşturulmuştur. Formda
               yer alan görüşme maddeleri şu şekildedir:


                          •  Uzaktan eğitime geçiş sizin için zor oldu mu? Açıklayınız.

                          •  Matematikte  yüz  yüze  eğitim  ile  uzaktan  eğitimi  öğrencilerin  gelişimlerine  katkıları
                              açısından kıyaslayınız. (avantajları, dezavantajları)

                          •  Uzaktan matematik eğitiminde karşılaştığınız sorunlar ve çözüm önerileriniz nelerdir?

                          •  Uzaktan eğitimin matematikte kullanılabilirliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

                          •  “Geleceğin matematik eğitimi” konusundaki öngörüleriniz nelerdir ve sizce “geleceğin
                              matematik eğitimi” nasıl olmalıdır?


               Katılımcı öğretmenlerle görüşmeler çevrimiçi görüşme uygulamaları kullanılarak uzaktan yapılmıştır.
               Görüşme sırasında öğretmenlerin ses kayıtları alınmıştır. Her bir görüşme ortalama 30 dakika sürmüştür.

               Veri Analizi

               İlk  olarak  görüşmelerin  ses  kayıtları  yazıya  geçirilmiştir.  Bu  verilerin  analizinde  içerik  analizi
               kullanılarak kategoriler oluşturulmuş, oluşturulan kategoriler çerçevesinde betimsel analiz yapılmıştır.


               Görüşme  verilerinin  içerik  analizi  sonucunda  8  kategori  oluşturulmuştur.  Bunlar:  öğrenci  açısından
               sorunlar,  öğretmen  açısından  sorunlar,  öğretim  açısından  sorunlar,  diğer  sorunlar,  öğrenci  görüş  ve
               katılımı, avantajlar, gelecekte matematik eğitimi ile ilgili düşünceler, öneriler.

               Bulgular

               Bu bölümde öncelik katılımcıların üçünden elde edilen bulgular ayrı ayrı verilecek ardından bütüncül
               bir değerlendirme yapılacaktır.


               1. Gamze Öğretmenden Elde Edilen Bulgular

               Gamze öğretmen, Sivas ilinin bir ilçesinde çok programlı Anadolu lisesinde (devlet okulu) matematik
               öğretmenliği  yapmaktadır.  Mesleki  tecrübesi  toplamda  7,5  yıldır.  Pandemi  sonrası  uzaktan  eğitime
               geçilmesiyle hemen canlı derslere başlamıştır. EBA canlı ders modülü kullanıma açılmadan önce Zoom
               uygulamasıyla başlamış, daha sonra EBA üzerinden derslerini yapmaya başlamıştır. 12. sınıflarla EBA
               üzerinden dizüstü bilgisayar ekranını paylaşarak canlı derslerini halen sürdürmektedir.



                                                               71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76