Page 72 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 72
Gamze öğretmenle gerçekleştirilen görüşmelerin verileri analiz edildiğinde Tablo 2’deki sekiz kategori
ortaya çıkmıştır.
Tablo 2. Gamze öğretmene ait kategoriler
Kategoriler Kategorilere Ait Cevaplar
Öğrenci açısından sorunlar • Öğrencilerin teknolojik araç ve internet eksikliği, maddi olanaklar
açısından eşitsizlikler.
• Öğrenciler için sosyal ortam eksikliği.
Öğretmen açısından sorunlar • Öğretmenin teknolojik araç eksikliği.
Öğretim açısından sorunlar • Öğrenciler izlenip kontrol edilemiyor.
• Yeni bir konunun anlatılması, kavramsal öğretim zor.
• Az sayıda duyuya hitap ediliyor(sadece duyma).
Diğer sorunlar • Sistemle ilgili sorunlar.
• Öğrenciler kamera ve mikrofonlarını açık tutmadıkları için derse aktif
katılmıyorlar.
Öğrenci görüş ve katılımı • Katılanlar memnun ama yüz yüze eğitim isteniyor.
• Öğrenci katılımı ve ilgisi zamanla azalmış.
• Katılım az.
Avantajlar • Çok sayıda soru çözülebiliyor.
• Öğrenilenler pekiştirilebiliyor.
Gelecekte ME ile ilgili düşünceler • Yüz yüze eğitim öncelikli olmalı. Yeterli donanım olmayınca
matematikte uzaktan eğitim zor.
• Gelecekte öğrencilerin matematikte eleneceğini, ilgili öğrencilerin
öğrenmeye devam edeceğini düşünüyor. İlgi alanlarına göre ayrım.
Öneriler • Küçük gruplarla ve kameralar açık bir şekilde öğretim yapılmasını
öneriyor.
• Öğrenciler ve öğretmenler tablet ve internet açısından desteklenmeli.
Gamze öğretmenin görev yaptığı okul bir ilçe merkezinde olduğundan ve öğrencilerin bir çoğu
köylerden, sosyo-ekonomik seviyesi düşük ailelerden geldikleri için öğrencilerin derslere katılımlarını
engelleyen bir çok neden bulunuyor. Gamze öğretmen öncelikle çocukların internet erişimlerinin –çünkü
köylerde canlı derse katılacak kadar internet çekmeyebiliyor- çok iyi olmadığını, tablet, telefon ya da
bilgisayar gibi teknolojik araçlara hepsinin sahip olamadığını ifade etmiştir. Ayrıca öğrencilerin ders
sırasındaki ifadelerinden okulu özlediklerini ve sosyal bir ortamda öğrenmek istediklerini anladığı
belirtmiştir. Ona göre sosyal ortamın eksikliği de öğrenciler için bir sorun oluşturmaktadır. “…herkes
okulu özledi. Bir arada olmak istiyorlar sosyalleşmek istiyorlar. Normal eğitimi özlüyorlar.” ifadelerini
kullanmıştır.
Süreçte öğretmenlerin teknolojik araç yetersizliği ile ilgili sorun yaşadıklarını belirtmiştir.
Gamze öğretmen, uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunlar bahsi açıldığında şu şekilde konuşmuştur:
“Şimdi hocam en büyük sorun bu grafik tablet tarzı ya da kalemli tablet gibi materyalimizin olmaması.
Ben normal dizüstü bilgisayardan anlatmaya çalışıyorum.” Gamze öğretmen bir kalemli tablet
kullanmayıp bilgisayarda fare ile gösterimlerini yapmaya çalıştığından işlem adımlarını ayrıntılı olarak
yazamadığını, istediği gibi yazıp-çizme yapamadığını ve bunun da öğretimi olumsuz etkilediğini ifade
etmiştir.
Gamze öğretmen, yüz yüze eğitim ile uzaktan eğitimi karşılaştırması istendiğinde öğrencilerin
derse ilgilerini kontrol edemediklerini, neler yaptıklarını izleyemediklerini şu sözleriyle ifade etmiştir:
“Konuyu öğrencinin kavraması anlaması açısından sınıftaki ortam daha rahat. Çünkü öğrencinin
yüzüne bakınca ya da öğrencinin bakışları sağa sola kaydığında anlıyoruz öğrencinin ilgisi dağılıyor.
Bir de bu canlı derslerde biz hiç kamerayı açamadık. Çünkü öğrencinin evdeki durumu müsait olur,
72