Page 72 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 72

Gamze öğretmenle gerçekleştirilen görüşmelerin verileri analiz edildiğinde Tablo 2’deki sekiz kategori
               ortaya çıkmıştır.

               Tablo 2. Gamze öğretmene ait kategoriler

                Kategoriler                    Kategorilere Ait Cevaplar
                Öğrenci açısından sorunlar     •  Öğrencilerin  teknolojik  araç  ve  internet  eksikliği,  maddi  olanaklar
                                                  açısından eşitsizlikler.
                                               •  Öğrenciler için sosyal ortam eksikliği.
                Öğretmen açısından sorunlar    •  Öğretmenin teknolojik araç eksikliği.
                Öğretim açısından sorunlar     •  Öğrenciler izlenip kontrol edilemiyor.
                                               •  Yeni bir konunun anlatılması, kavramsal öğretim zor.
                                               •  Az sayıda duyuya hitap ediliyor(sadece duyma).
                Diğer sorunlar                 •  Sistemle  ilgili sorunlar.
                                               •  Öğrenciler kamera ve mikrofonlarını açık tutmadıkları için derse aktif
                                                  katılmıyorlar.
                Öğrenci görüş ve katılımı      •  Katılanlar memnun ama yüz yüze eğitim isteniyor.
                                               •  Öğrenci katılımı ve ilgisi zamanla azalmış.
                                               •  Katılım az.
                Avantajlar                     •  Çok sayıda soru çözülebiliyor.
                                               •  Öğrenilenler pekiştirilebiliyor.
                Gelecekte ME ile ilgili düşünceler   •  Yüz  yüze  eğitim  öncelikli  olmalı.  Yeterli  donanım  olmayınca
                                                  matematikte uzaktan eğitim zor.
                                               •  Gelecekte  öğrencilerin  matematikte  eleneceğini,  ilgili  öğrencilerin
                                                  öğrenmeye devam edeceğini düşünüyor. İlgi alanlarına göre ayrım.
                Öneriler                       •  Küçük  gruplarla  ve  kameralar  açık  bir  şekilde  öğretim  yapılmasını
                                                  öneriyor.
                                               •  Öğrenciler ve öğretmenler tablet ve internet açısından desteklenmeli.


                      Gamze öğretmenin görev yaptığı okul bir ilçe merkezinde olduğundan ve öğrencilerin bir çoğu
               köylerden, sosyo-ekonomik seviyesi düşük ailelerden geldikleri için öğrencilerin derslere katılımlarını
               engelleyen bir çok neden bulunuyor. Gamze öğretmen öncelikle çocukların internet erişimlerinin –çünkü
               köylerde canlı derse katılacak kadar internet çekmeyebiliyor- çok iyi olmadığını, tablet, telefon ya da
               bilgisayar gibi teknolojik araçlara hepsinin sahip olamadığını ifade etmiştir. Ayrıca öğrencilerin ders
               sırasındaki  ifadelerinden  okulu  özlediklerini  ve  sosyal  bir  ortamda  öğrenmek  istediklerini  anladığı
               belirtmiştir. Ona göre sosyal ortamın eksikliği de öğrenciler için bir sorun oluşturmaktadır. “…herkes
               okulu özledi. Bir arada olmak istiyorlar sosyalleşmek istiyorlar. Normal eğitimi özlüyorlar.” ifadelerini
               kullanmıştır.

                      Süreçte  öğretmenlerin  teknolojik  araç  yetersizliği  ile  ilgili  sorun  yaşadıklarını  belirtmiştir.
               Gamze  öğretmen,  uzaktan  eğitimde  karşılaşılan  sorunlar  bahsi  açıldığında  şu  şekilde  konuşmuştur:
               “Şimdi hocam en büyük sorun bu grafik tablet tarzı ya da kalemli tablet gibi materyalimizin olmaması.
               Ben  normal  dizüstü  bilgisayardan  anlatmaya  çalışıyorum.”  Gamze  öğretmen  bir  kalemli  tablet
               kullanmayıp bilgisayarda fare ile gösterimlerini yapmaya çalıştığından işlem adımlarını ayrıntılı olarak
               yazamadığını, istediği gibi yazıp-çizme yapamadığını ve bunun da öğretimi olumsuz etkilediğini ifade
               etmiştir.

                      Gamze öğretmen, yüz yüze eğitim ile uzaktan eğitimi karşılaştırması istendiğinde öğrencilerin
               derse ilgilerini kontrol edemediklerini, neler yaptıklarını izleyemediklerini şu sözleriyle ifade etmiştir:
               “Konuyu  öğrencinin  kavraması  anlaması  açısından  sınıftaki  ortam  daha  rahat.  Çünkü  öğrencinin
               yüzüne bakınca ya da öğrencinin bakışları sağa sola kaydığında anlıyoruz öğrencinin ilgisi dağılıyor.
               Bir de bu canlı derslerde biz hiç kamerayı açamadık. Çünkü öğrencinin evdeki durumu müsait olur,

                                                               72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77