Page 74 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 74

öğrencinin  ise  bir  derece  memnun  oldukları  şu  ifadelerle  dile  getirilmiştir:  “Katılan  öğrenciler  iyi
               olduğunu  düşünüyor.  Şöyle,  normal  eğitime  göre  iyi  olduğunu  düşünen  yok  hem  öğretmen  hem  de
               öğrenci açısından. Hiç eğitimin olmamasındansa ya da bu Tv’den dinlemeye göre EBA canlı dersi daha
               faydalı görüyorlar. Kimse işe yaramadı demiyor belki cesaretleri yok onu söylemeye. Ama bahane bulup
               katılmıyorlar. O da zaten sayıdan belli oluyor.”

                      Uzaktan eğitimde kısa sürede çok sayıda soru çözülerek işlenen konuların pekiştirilmesi Gamze
               öğretmen tarafından avantaj olarak görülmüştür. Yüz yüze eğitimde olduğu gibi tahtaya sorunun yazılıp
               çizilmesi için zaman harcanmadığından özellikle sınava hazırlanan 12. sınıf öğrencileriyle çok fazla soru
               çözülebildiği  ifade  edilmiştir.  Ancak  hızlı  ilerlenmesinde  öğrencilerin  istekli  olmasının  ve  canlı
               derslerde  öğrencilerin  mikrofonlarını  açarak  derse  katılım  sağlamamalarının  etkili  olabileceği  de
               düşünülmüştür: “Öğrencinin istekli olması lazım o soruları çözmesinde. Öğrenci istekli olursa normalde
               sınıf ortamında 20 dakikada 10 soru çözüyorsak, canlı derste 20 dakikada 20 soru çözülebilir. Şunu
               düşündüm mesela şimdi, sınıf ortamında akıllı tahtadan açsak yine aynı şekilde hızlı hızlı çözebilir miyiz
               diye. Şu da var sınıf ortamında öğrenci duygularını düşüncelerini daha açık ifade edebiliyor, kafasına
               bir  şey  takıldığında  hemen  sorabiliyor.  Ama  canlı  derste  yani  benim  anlattığım  derste  öğrenci
               olabildiğince az konuşuyor. Öyle olunca öğrenci dersi bölmüyor. Belki öğrenci dersi bölmediği için
               daha hızlı ilerledik soru çözerken.”

                      Gamze öğretmen matematik eğitiminde uzaktan eğitimin kullanılabileceğini ancak önceliğin yüz
               yüze eğitime verilmesi gerektiğini, uzaktan eğitim yapılması gereken durumlarda ise gerekli koşulların
               sağlanarak yapılmasının uygun olacağını ifade etmiştir. Kendisinin yüz yüze eğitimden yana olduğunu
               ancak canlı-online derslerle uzaktan eğitime geçilirse öğrencilerin matematik alanında eleneceğini yani
               belli bir grup öğrenciyle ilerleme kaydedileceğini düşünmektedir. “Bence önce öğrenciler ilgi alanına
               göre ayrılacak. Sonra kendi alanında uzaktan eğitimini herkes çok da güzel alır.” Burada öğrencinin
               matematikteki yeteneğinin, ilgi ve isteğinin önemli olduğunu belirtmiştir. Bu düşüncelerini şu cümlelerle
               gerekçelendirmiştir:  “Canlı  dersler  istemeyen  öğrenciye  kendi  çabalamayan  öğrenciye  bir  şey
               öğretebileceğini sanmıyorum. Çünkü bizim anlattığımızın aynısını çocuk Youtube’dan da dinleyebilir.
               Çünkü aynı mantıkta oluyor. Öğrenci bana müdahalede bulunamıyor ben öğrenciyi dahil edemiyorum,
               o an göremiyorum çünkü yapıyor mu yapmıyor mu?”  Nasıl ki normal zamanlarda da çok fazla kaynak
               (Youtube öğretim videoları gibi) olmasına rağmen bunları sadece ilgili, öğrenmek isteyen öğrenciler
               takip  ediyorsa  uzaktan  eğitimde  öğretmenlerin  yaptığı  online  derslere  katılımın  da  buna  benzediği
               görülmüştür. Aslında bu zorunlu matematik eğitimi ile isteğe bağlı matematik eğitiminin tartışılmasına
               yol açabilecek bir konudur.

                      Gamze öğretmen, öğrencilerin uzaktan eğitimde izlenemediğini ifade etmişti. Bunun için “Şöyle
               olabilir: Kameralar açık, birebir yani öyle üçlü beşli gruplarla yapılırsa belki olabilir.” önerisinde
               bulunmuştur.  Ancak  bu  durumda  öğrencilerin  sınıf  ortamının  aksine  birbirlerinin  yüzlerini  ekranda
               göreceklerini,  bu  durumun  ise  dikkat  dağınıklığına  yol  açabileceğini  belirtmiştir.  Bu  açıdan
               düşündüğünde  matematik  eğitiminde  uzaktan  eğitimi  çok  fazla  kullanışlı  bulmamaktadır.  Gamze
               öğretmenin bir başka önerisi ise öğretmen ve öğrencilere uzaktan eğitim için gerekli materyal desteğinin
               verilmesi ile ilgilidir. Bu konuda şu ifadeleri kullanmıştır: “Mesela bir dönemde öğretmenlere tablet
               verilmişti ya Milli eğitimde. O tarz bir şey yapılabilirdi. Kalemli tablet öğretmenlere bu sıkıntı çıktığı
               zaman o şekilde bir destek sağlanabilirdi. O hani yazma açısından öğretmene kolaylık sağlardı. Öğrenci
               de her adımı görebildiği için anlardı.” Başka bir yerde de bu materyal desteğinin isteyenlere ücretsiz
               verilebileceği  veya  anlaşmalı  bir  sistemle  kolaylık  sağlanabileceği  önerilmiştir.  Çünkü  öğretmenin
               kendisi bu süreçte tablet fiyatlarında çok arttığını görmüş ve piyasada çok fazla seçeneğin kalmadığını
                                                               74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79