Page 75 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 75

da tecrübe etmiştir. Öğrencilere de aynı şekilde tablet desteğinin verilebileceğini ifade etmiştir. Çünkü
               öğrencilerin bir kısmı derslere araç yetersizliğinden katılamamaktadır.

               2. Filiz Öğretmenden Elde Edilen Bulgular

                      Filiz  öğretmen,  Yozgat  ilinin  bir  ilçesinde  imam  hatip  lisesinde  (devlet  okulu)  matematik
               öğretmenliği yapmaktadır. 5 yıllık öğretmenlik tecrübesi bulunmaktadır. Canlı derslere evde eğitime
               geçtikten  bir  ay  kadar  sonra  başlamış.  Mevcut  durumda  9  ve  10.  sınıflara  EBA  canlı  ders  modülü
               üzerinden ders vermeye devam etmektedir. Kendi imkanlarıyla oluşturduğu bir tahtanın üzerine sorular
               yapıştırıp, telefon kamerasından destek alarak derslerini yürütmektedir.

                      Filiz öğretmenle gerçekleştirilen görüşmelerin verileri analiz edildiğinde Tablo 3’teki kategoriler
               ortaya çıkmıştır:


               Tablo 3. Filiz öğretmene ait kategoriler
                Kategoriler                      Kategorilere Ait Cevaplar
                Öğrenci açısından sorunlar       •  Öğrencilerin internet, tablet, telefon ve maddi olanaklar açısından
                                                    sorunları var.
                Öğretmen açısından sorunlar      •  Öğretmenler yeni bir sistemle karşılaştıkları için zorluk yaşamış.
                Öğretim açısından sorunlar      •   Öğrencilerin işlem adımları ve yaptıkları hatalar kontrol edilemiyor.
                Diğer sorunlar                   •  Öğrenciler kamera ve mikrofonlarını kapalı tutuyor.
                Öğrenci görüş ve katılımı        •  Öğrencilerin canlı derslere derse katılım durumları başarı-
                                                    başarısızlıkla alakalı değil. Bireysel farklılıklar var.
                Avantajlar                       •  Uzaktan eğitim çeşitli kaynaklar ve imkanlar sunuyor.
                                                 •  Konuların tekrar ve pekiştirilmesi sağlanıyor.
                                                 •  Bireysel çalışmalara uygun.
                Gelecekte ME ile ilgili düşünceler   •  Gelecekte uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitim birlikte olacak.
                                                 •  EBA destekli olacak
                                                 •  Öğretmene yine ihtiyaç duyulacak
                                                 •  Matematikte  daha  yetenekli  öğrenciler  için  özel  gruplar  ve  özel
                                                    araçlar oluşturulabilir.
                Öneriler                         •  Öğrenciler ve öğretmenler yeni sistemle ilgili eğitim almalı
                                                 •  Öğretmenlere  ve  öğrencilere  bilgisayar  ve  internet  olanağı
                                                    sağlanmalı.


                      Filiz  öğretmen  öğrencilerin  bu  süreçte  karşılaştığı  en  büyük  sorunun  internet  yetersizliği
               olduğunu, çünkü online dersleri takip etmenin çok fazla internet gerektirdiğini ifade etmiştir. Ayrıca
               öğrencilerin bir kısmının cep telefonu bile olmadığını ifade  ederek teknolojik araç  yetersizliğine  de
               dikkat çekmiştir.

                      Uzaktan eğitime geçiş sürecinde zorluk yaşayıp yaşamadıkları sorulduğunda Filiz öğretmen şu
               yanıtı vermiştir: “İlk başta zor oldu. Sonuçta bilmediğimiz bir sistem. Başka bir sisteme geçiyorsunuz,
               tabi ki de zor oldu. EBA kullanmayı bilmiyorsunuz hani canlı ders nedir ne değildir. Tabi ki zor oldu.”
               Daha önce tecrübe edilmemiş yeni bir düzene geçmenin yaşattığı zorluktan bahsettiği görülmektedir.

                      Filiz öğretmen, uzaktan eğitimde “tahta ortamı” olmadığı için matematik dersinin öğretiminde
               zorluk yaşadığını ifade etmiştir. Tahta ortamından neyi kastettiği sorulduğunda ise şu cevabı vermiştir:
               “Yani  soru  çözdüğünüz  yazdığınız  zaman  o  öğrenci  tahtaya  kalkıyor,  onun  yaptığı  hatayı  diğer
               arkadaşları  da  görüyor.  Tahtada  o  soruyu  çözümü  ve  saire  anlamasında  öğretmen  geri  dönütler
               verebiliyor. ‘Şurda şunu yaptın, burada bu.’ Yani öğrencileri birebir gözlemleyebiliyoruz. Ama EBA’da
               öyle bir şey yok.”   Buna göre uzaktan eğitimde öğrenciler öğretmenin gözü önünde çalışmadığı veya

                                                               75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80