Page 76 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 76

problem  çözmediği  için  öğrencilerin  öğrenim  sürecinde  izlenemediği,  anlık  dönütler  verilemediği
               anlaşılmaktadır.  Bunun  sonucunda  öğrenciler  yaptıkları  hataları  fark  edememekte  ve  birbirlerini
               gözleyerek oluşan bazı öğrenmeler sağlanamamaktadır.

                       “Çocuk isterse görüntüsünü kapatabiliyor. Çocuk isterse canlı görüşmeyebiliyor. Dediğim gibi
               mikrofonu, görüntüsü kapalı oluyor.” ifadelerinde görüldüğü gibi öğrencilerin online derslerde kamera
               ve mikrofonlarını kapalı tutmaları bir sorundur. Çünkü bu durumda bir önceki paragrafla ilgili olarak
               öğrencilerin derste gözlenmeleri ve öğrenim süreçlerindeki ilerlemelerin takip edilmesi zorlaşmaktadır.

                      Filiz  öğretmen  öğrencilerin  online  derslere  katılımının  başarı-başarısızlıkla  ya  da  normal
               derslerde  ilgi-ilgisizlikle  alakalı  olmadığını  ifade  etmiştir:  “Çok  ilginç.  Bazen  ilgisiz  olan  öğrenci,
               başarısı  da  düşük  olan  öğrenci  canlı  derse  katılıyor  mesela.  Bakıyorsun  çalışkan  çocuk
               katılmayabiliyor.”  Bu  durumun  olası  nedenleri  arasında  öğrencilerin  teknolojik  ve  görsel  öğrenme
               ortamlarına  merakı,  dersten  verim  alıp  almaması  ve  kişisel  eğilimler,  görüşlerdeki  farklılıklar
               gösterilmiştir: “Sonuçta herkesin öğrenme stili de farklı. Görsel, işitsel,..herkesin farklı. İftar saatinde
               falan katılan öğrenciler oldu oysa çocuğun durumu başarısız mesela, şaşırıyorsunuz. Ya da başarılı bir
               çocuk bir iki ders katılıyor verimli bulmuyor. Ona göre iyi bir sitem değil çocuk katılmıyor. Kişiden
               kişiye kesinlikle değişiyor.”

                      Yüz yüze eğitim ile uzaktan eğitim karşılaştırması yaparken Filiz öğretmen, EBA’da öğrencilerin
               istedikleri  kadar  konu  anlatım  videoları  izleyebileceklerini,  testler  çözebilecekleri,  öğretmenlerinin
               yüklediği e-materyallere (sınav, video, sunu, test) erişebilecekleri ve bu sayede öğrenene kadar tekrar
               yapabileceklerini, öğrendiklerini pekiştirebileceklerini ifade etmiştir. “Sonuçta tam öğrenme diye bir
               model var. Her öğrenciye yeterli zaman ve imkan tanınırsa. Ama okulda tabi ki de kısıtlı… EBA bireysel
               çalışma için normal okul ise toplu sınıf ortamında çalışma için güzel.” ifadeleriyle de EBA ve diğer
               uzaktan  eğitim  araçlarının  öğretimi  bireyselleştirerek  tam  öğrenmeyi  daha  kolay  sağlayacağını
               düşündüğü görülmektedir.

                      Filiz öğretmen geleceğin matematik eğitiminin Türkiye’de mutlaka EBA destekli olacağını ve
               dünyada da benzer uygulamaların olacağını ifade etmiştir. Çünkü ona göre, dünya üzerinde böylesi
               salgınlar  ve  savaşlar  gibi felaketler  için  bu  tarz  çalışmaların  geliştirilerek  eğitim  konusunda  gerekli
               önlemlerin alınması gerekmektedir.  Sadece uzaktan eğitim ya da sadece yüz yüze eğitim değil ikisinin
               birlikte birbirini destekler nitelikte kullanılacağını ifade etmiştir. “Kesinlikle EBA destekli olacak ama
               sınıf ortamında vesaire farklılıklar olur mu bilmiyorum. Ama illaki de öğretmene ihtiyaç olduğunu şu
               süreçte gördük.” sözlerinden de yüz yüze eğitim olmasa bile eğitimin her türlüsünde öğretmene ihtiyacın
               hep var olacağını düşündüğü anlaşılmaktadır. Gelecekte matematik eğitiminin nasıl olması gerektiği
               hakkındaki kişisel görüşü ise öğrencileri gruplandırarak eğitim vermek yönündedir. Bu görüşünü de şu
               şekilde gerekçelendirmektedir: “Sonuçta bazı çocukların matematiğe yatkınlığı daha farklı, daha farklı
               düşünme gücüne sahipler, daha iyi analiz edebiliyorlar, neden niçin ilişkisini kurabilen çocuklar var.
               Hani bunlara yönelik ekstra programlar yapılabilir diye düşünüyorum. Daha farklı bunlara yönelik ayrı
               bir  site  olabilir  EBA  tarzında.  Özel  çocukların  yetiştirildiğinde  gelecekte  onlara  daha  çok  ihtiyaç
               olacağını düşünüyorum. Sonuçta önemli bir bilim.” Görüldüğü gibi Filiz öğretmen matematikte daha
               yetenekli ve başarılı öğrenciler için farklı platformlar oluşturulmasını önermektedir.

                      Filiz  öğretmen  geçilen  bu  yeni  sistem  (evde  eğitim-uzaktan  eğitim)  konusunda  hem
               öğretmenlerin  hem  de  öğrencilerin  eğitim  alması  gerektiğini  düşünmektedir.  “Tüm  öğrencilere,
               öğretmenlere bilgisayar ve internet olanağının sağlanması gerektiğini düşünüyorum. Cep telefonu dahi


                                                               76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81