Page 77 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 77
olmayan öğrenciler var. Bu da bir eşitsizlik oluyor sonuçta.” ifadeleriyle öğrenciler arasındaki fırsat
eşitsizliğini gidermek için teknolojik araç ve internet desteğinde bulunulmasını önermektedir.
3. Kadir Öğretmenden Elde Edilen Bulgular
Kadir öğretmen, Sivas il merkezinde bir proje imam hatip lisesinde (devlet okulu) görev
yapmaktadır. 21 yıllık bir mesleki tecrübeye sahip olan Kadir öğretmen, geçmişte özel sektörde
(dershanecilik ve etüt merkezi) de çalışmıştır. Pandemi öncesinde de sınıfta derslerini grafik tablet
yardımıyla yaptığını ifade etmiştir. Evde eğitime geçilir geçilmez de EBA dışında farklı bir uygulamayı
kullanarak derslerine uzaktan başlamıştır ve geçiş sürecinde hiç zorluk yaşamadığını ifade etmiştir.
EBA’da dersler için okul idaresi tarafından randevu verildiğinden ve Kadir öğretmen esnek çalışmak
istediğinden başka bir uygulamayı tercih etmiştir. Tüm (9, 10, 11, 12) sınıf seviyelerinde müfredata
paralel bir şekilde derslerine devam etmekte ve hatta olimpiyat hazırlık gruplarını da çalıştırmaktadır.
Ayrıca whatsapp üzerinden soru çözüm desteği vermektedir.
Kadir öğretmenle gerçekleştirilen görüşmelerin verileri analiz edildiğinde Tablo 4’teki
kategoriler ortaya çıkmıştır:
Tablo 4. Kadir öğretmene ait kategoriler
Kategoriler Kategorilere Ait Cevaplar
Öğrenci açısından sorunlar • Öğrencilerin telefon ve internet, teknolojik donanım eksikliği.
• Tüm öğrencilere uygun ders saatini belirleme.
• Öğrencilerin veli izni problem olabilir.
• Öğrencilerin sosyal gelişimleri açısından sıkıntı yaratır.
Öğretmen açısından sorunlar • Öğretmenin iş yükünün artması.
• Öğretmenin evde canlı ders için ortamının olmaması sorun
oluşturabilmektedir.
Öğretim açısından sorunlar • Derste öğrencilerle göz teması kurulamıyor. Derse çekme, iletişim,
takip konusunda dezavantaj uzaktan eğitimde.
Diğer sorunlar • Öğrenciler kameralar açıkken rahat edemiyor, kapalı tutuyor.
Öğrenci görüş ve katılımı • Öğrenciler beğeniyor. Katılım iyi.
• Başta hepsi uzaktan eğitimi desteklerken zamanla azalma olmuş.
Avantajlar • Farklı şehirlerden öğrenci ve öğretmenlerin birlikte çalışabilmesi.
• Uzaktan eğitim artık bir alternatif. Öğretmenleri güçlendiirici bir B
planı.
• Eğitimcilerin yeni teknolojiye ayak uydurmaları kendilerini
geliştirmeleri noktasında faydalı oldu.
• Saatlerin ve grupların esnekliği.
Gelecekte ME ile ilgili düşünceler • Uzaktan eğitim yüz yüze eğitimi destekleyecek şekilde hep var
olmalıdır.
• Uzaktn eğitim matematik eğitiminin bir parçası olacak.
• Öğretmenler arasında olumlu anlamda rekabet olacak, öğretmenler
kendini geliştirecek
• Öğrenciler mekan kısıtlamasından kurtulacak ufukları genişleyecek.
Öneriler • Bir sınıftaki öğrenciler gelişim seviyeleine göre ikiye, üçe
bölünerek ihtiyaçlarına göre destek sağlanabilir.
Kadir öğretmen süreçte öğrenciler açısından yaşanan sorunları şu şekilde ifade etmiştir: “İlçede
olup da internete bağlanamayanlar oldu yani çok istekli olup da. Yani bu da öğrenci bazında uzaktan
eğitimdeki sıkıntılardan iki tanesi diyim: bir tanesi internet, bir tanesi de bilgisayar ve cep telefonu. Bu
ikisinden birinin olması gerekiyor. Donanım sıkıntısı çektiler daha doğrusu çocukların bazıları da.”
77