Page 77 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 77

olmayan öğrenciler var. Bu da bir eşitsizlik oluyor sonuçta.” ifadeleriyle öğrenciler arasındaki fırsat
               eşitsizliğini gidermek için teknolojik araç ve internet desteğinde bulunulmasını önermektedir.

               3. Kadir Öğretmenden Elde Edilen Bulgular

                      Kadir  öğretmen,  Sivas  il  merkezinde  bir  proje  imam  hatip  lisesinde  (devlet  okulu)  görev
               yapmaktadır.  21  yıllık  bir  mesleki  tecrübeye  sahip  olan  Kadir  öğretmen,  geçmişte  özel  sektörde
               (dershanecilik  ve  etüt  merkezi)  de  çalışmıştır.  Pandemi  öncesinde  de  sınıfta  derslerini  grafik  tablet
               yardımıyla yaptığını ifade etmiştir. Evde eğitime geçilir geçilmez de EBA dışında farklı bir uygulamayı
               kullanarak  derslerine  uzaktan  başlamıştır  ve  geçiş sürecinde  hiç  zorluk  yaşamadığını  ifade etmiştir.
               EBA’da dersler için okul idaresi tarafından randevu verildiğinden ve Kadir öğretmen esnek çalışmak
               istediğinden başka bir uygulamayı tercih etmiştir. Tüm (9, 10, 11, 12) sınıf seviyelerinde müfredata
               paralel bir şekilde derslerine devam etmekte ve hatta olimpiyat hazırlık gruplarını da çalıştırmaktadır.
               Ayrıca whatsapp üzerinden soru çözüm desteği vermektedir.

                      Kadir  öğretmenle  gerçekleştirilen  görüşmelerin  verileri  analiz  edildiğinde  Tablo  4’teki
               kategoriler ortaya çıkmıştır:




               Tablo 4. Kadir öğretmene ait kategoriler

                Kategoriler                      Kategorilere Ait Cevaplar
                Öğrenci açısından sorunlar       •  Öğrencilerin telefon ve internet, teknolojik donanım eksikliği.
                                                 •  Tüm öğrencilere uygun ders saatini belirleme.
                                                 •  Öğrencilerin veli izni problem olabilir.
                                                 •  Öğrencilerin sosyal gelişimleri açısından sıkıntı yaratır.
                Öğretmen açısından sorunlar      •  Öğretmenin iş yükünün artması.
                                                 •  Öğretmenin  evde  canlı  ders  için  ortamının  olmaması  sorun
                                                    oluşturabilmektedir.
                Öğretim açısından sorunlar       •  Derste öğrencilerle göz teması kurulamıyor. Derse çekme, iletişim,
                                                    takip konusunda dezavantaj uzaktan eğitimde.
                Diğer sorunlar                   •  Öğrenciler kameralar açıkken rahat edemiyor, kapalı tutuyor.
                Öğrenci görüş ve katılımı        •  Öğrenciler beğeniyor. Katılım iyi.
                                                 •  Başta hepsi uzaktan eğitimi desteklerken zamanla azalma olmuş.
                Avantajlar                       •  Farklı şehirlerden öğrenci ve öğretmenlerin birlikte çalışabilmesi.
                                                 •  Uzaktan eğitim artık bir alternatif. Öğretmenleri güçlendiirici bir B
                                                    planı.
                                                 •  Eğitimcilerin  yeni  teknolojiye  ayak  uydurmaları  kendilerini
                                                    geliştirmeleri noktasında faydalı oldu.
                                                 •  Saatlerin ve grupların esnekliği.
                Gelecekte ME ile ilgili düşünceler   •  Uzaktan  eğitim  yüz  yüze  eğitimi  destekleyecek  şekilde  hep  var
                                                    olmalıdır.
                                                 •  Uzaktn eğitim matematik eğitiminin bir parçası olacak.
                                                 •  Öğretmenler arasında olumlu anlamda rekabet olacak, öğretmenler
                                                    kendini geliştirecek
                                                 •  Öğrenciler mekan kısıtlamasından kurtulacak ufukları genişleyecek.
                Öneriler                         •  Bir sınıftaki öğrenciler gelişim seviyeleine göre ikiye, üçe
                                                    bölünerek ihtiyaçlarına göre destek sağlanabilir.

                      Kadir öğretmen süreçte öğrenciler açısından yaşanan sorunları şu şekilde ifade etmiştir: “İlçede
               olup da internete bağlanamayanlar oldu yani çok istekli olup da. Yani bu da öğrenci bazında uzaktan
               eğitimdeki sıkıntılardan iki tanesi diyim: bir tanesi internet, bir tanesi de bilgisayar ve cep telefonu. Bu
               ikisinden birinin olması gerekiyor. Donanım sıkıntısı çektiler daha doğrusu çocukların bazıları da.”

                                                               77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82