Page 78 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 78

Bunun  dışında  derslere  katılımda  veli  izni  konusunda  birkaç  öğrenci  bazında  sıkıntı  yaşandığını
               belirtmiştir. Kadir öğretmen derslerini EBA canlı ders platformu üzerinden yapmayıp kullanışlılığı ve
               ders  saatlerini  esnek  bir  şekilde  ayarlamasına  fırsat  verdiğinden  Zoom  uygulamasını  üzerinden
               yapmıştır. Ders saatlerinin esnekliği avantaj olmakla birlikte öğrencilerin mümkün olduğunca hepsine
               uygun ders saatlerini belirlemekte zorlanılmıştır. Ayrıca bu programın (Zoom) güvenilir olmadığı ile
               ilgili haberler çıktığı için öğrenci velilerinden okul idaresi aracılığıyla muvakatname almıştır. Velilerin
               çoğu öğrencilerinin derslere devam etmesi için muvafakatname verse de bazı tedirgin velilerin bunu
               yapmadığını ve birkaç öğrencinin bu nedenle derslere takip etmediğini ifade etmiştir. Kadir öğretmen
               online  derslerin  aralarında  öğrencilerin  biribirleriyle  konuşmalarından  okulu  ve  ortamlarını  çok
               özlediklerini anlamıştır. Ancak bu öğrencilerin okullarda normal öğretime dönüldükten sonra okulun
               kıymetini anlayacaklarını da tahmin etmektedir: “Okul onlar için çok önemli, bunu da anladılar. Bence
               bu  nesil  okula  döndüğü  zaman  çok  farklı  olacaktır  ve  hatıralarında  anılarında  böyle  bir  şey  de
               kalacaktır.  Okullarını,  öğretmenlerini  bence  daha  çok  önemseyecekler.  Çünkü  birbirlerini  çok
               özlemişler ben onu fark ettim. Onların sosyal gelişimi açısından uzaktan eğitim biraz sıkıntı yaratır,
               kesinlikle yaratır.”

                      Kadir öğretmen uzaktan eğitim çalışmalarını genel olarak avantajlı görse ve gelecekte devam
               etmesini  istese  de  öğretmene  ekstra  bir  iş  yükü  de  getireceğini  belirtmektedir:  “Ama  bu  öğretmeni
               yoruyor. Çünkü ek bir hazırlık gerekiyor, ek doküman.” Daha sonraki paragraflarda görüleceği üzere
               Kadir  öğretmen  uzaktan  eğitimde  normal  sınıfların  seviylerine  göre  alt  gruplara  ayrılmasını
               önermektedir. Öğretmenlerin iş yükünün artacağını bu önerinin devamında dile getirmiştir. Ona göre
               öğrenciler alt gruplara ayrıldıklarında her bir grubun ihtiyacına göre farklı etkinlikler ve ders planları
               hazırlamak  gerekecektir.  Uzaktan  eğitimde  öğretmenler  açısından  gördüğü  bir  diğer  zorluk  ise
               öğretmenlerin canlı dersleri gerçekleştirecek ortamları evde oluşturamamalarıdır. Kadir öğretmen bu
               zorluğu yaşayan arkadaşlarının olduğunu belirtmiş, kendisinin de 2,5 yaşında bir çocuğunun olduğunu
               ve evde ders yapmaya çalıştığında çocuğunun buna engel olduğunu ifade etmiştir. Kendisinin ev dışında
               çalışabileceği  bir  büro  ortamı  olduğu  için  derslerinin  oradan  yapabilmektedir:  “Ben  şuan  evde
               anlatamıyorum  2,5  yaşında  kızım  var  bana  ders  yaptırmadı  bir  defa  denedim.    Geliyor  mikrofona
               dokunuyor ekranı çeviriyor falan, dersi mahvetti. Yani herkesin de böyle bir büro sistemi kendine ait bir
               odası ve çalışma sistemi varsa o fiziksel ortamı bölünce bunu alternatife dönüştürebilir. Ama herkes için
               uygun mu bilmem. Ben büroya geliyorum.”
                      Kadir  öğretmen  uzaktan  eğitimlerde  öğrencilerle  göz  teması  kurulamadığı  için  öğrencilerin
               takibinde  ve  ilgilerini  derse  çekmede  sorun  yaşandığını  ifade  etmiştir.  Normal  sınıf  ortamında  ise
               öğretmenler  göz  teması  kurarak  veya  beden  dilleriyle  öğrencilerin  derse  odaklanmalarını
               sağlayabilmektedirler.  “Belki  çocuk  kamerayı  kapattı,  mikrofonu  da  kapattı  gitti  sadece  derste
               görünüyor.  Dersi  dinleyip  dinlemediğini  bilmiyorsun.  Yani  test  çözümlerinde  o  ortaya  çıkıyor.  Söz
               veriyorsunuz, yazı yazma hakkı veriyorsunuz, o noktada açıklar ortaya çıkıyor. Öğrencilere hükmetme,
               sınıfa  hakim  olma,  iletişim  kurma  bu  nedir  işte  kelimelerle,  gözünüzle,  hitabınızla  hamlelerinizle
               öğrencilerinizin dikkatini çekme noktasında ara sıra dikkati dağılan çocukları derse katma noktasında
               sınıf  ortamının  avantajları  bu  uzaktan  eğitimde  yok.”  Bu  noktada  Kadir  öğretmen  yüz  yüze  sınıf
               ortamının matematik eğitiminde öncelikli olmasını ve teknolojinin kullanıldığı böyle uzaktan eğitimin
               destekleyici olması gerektiğini dile getirmiştir.
                      Kadir öğretmen ilk derslerinde öğrencilerin kamera ve mikrofonlarını açık tutmalarını istediğini
               ifade etmiştir. Ancak ilerleyen haftalarda kullanılan programlardan kaynakalnabilecek olası güvenlik ve
               gizlilik  sorunları  gerekçe  gösterilerilerek  bakanlık  tarafından  öğrencilerin  kamera  ve  mikrofonların
               kapalı tutulması yönünde bir öneride bulunulmuştur. Kadir öğretmen de öğrencileri bu konuda serbest

                                                               78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83