Page 134 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 134
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
bu iyileştirmelerle birlikte gerçekleştirilen en uygun şekle sokma işlemleridir.
Dijital içerik bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, arama sonuçlarında daha üst
sıralarda yer almasına yardımcı olan unsurlar taşımaktadır” (Gürsoy, 2021). Bu bağlamda, dijital içerik
üretimi eğitimiyle birlikte dijital ortama içerik üretebilen, aynı zamanda bunları doğru stratejiler ile görünür
olmasını başaran nitelikli insan kaynağının yaratılması önemli görülmektedir.
SONUÇ
Yeni iletişim teknolojileri, verilerin dijital olarak işlendiği, zaman ve mekân sınırlılığını ortadan kaldıran,
çok miktardaki bilginin çeşitli iletim yolları vasıtasıyla aktarılabildiği, etkileşimli teknolojiler olarak tanım-
lanabilmektedir. Yakınsama, entegrasyon, esneklik, hız, etkileşim ve verimlilik gibi kavramlar bu sürecin
önemli dinamikleri arasında yer almaktadır. Bu yeni ve karmaşık medya ortamı, alanın uzmanları için gerekli
olan mesleki bilgi ve beceri sayısını teknolojinin gelişimine bağlı olarak arttırmıştır.
Bir yeni medya lisans eğitimi sürecinde yeni iletişim teknolojilerinin olanaklarından yeterli düzeyde
faydalanıldığında yeni bilgi ve becerileri kazanma, eleştirel düşünebilme, beceri haline getirebilme, iş birliği-
ne dayalı öğrenme vb. gibi birçok kazanımı olmaktadır. Kendi alanına yönelik birçok teknolojik aracı birebir
uygulama şansı bulurken, mesleki becerileri de gelişmektedir.
Öğretim üyesi açısından ise farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanabilirliğini kolaylaştırıcı,
öğrencilerin etkin bir şekilde derse katılımını sağlayabilme, uygulama alanlarda birebir ilgilenme şansı ve
bireye aldığı meslek doğrultusunda bir formasyon verebilme gibi birçok kazanıma sahip olmaktadır.
Yeni iletişim teknolojileri ile multimedya olanaklarının eğitim sürecinde etkin bir şekilde kullanımı, çok
çeşitli öğrenme ortamları yaratmaktadır. Bu süreç özellikle bulut bilişim, dijital platformlar, entegrasyon
gibi olanakların kullanılmasıyla birlikte zaman ve mekân sınırlılığını ortadan kaldırılarak, istenildiği zaman
istenildiği yerden ulaşmayı sağlayacak ders materyalleriyle büyük ölçüde fırsat eşitliliğini sağlayacak un-
surlar taşımaktadır.
Çeşitlilik ve kaliteyi arttıran bu süreç, bireysel öğrenim ve yaratıcılık süreçlerine işlev sağlayan ve
öğrenme ile öğretme süreçlerinde esneklik sağlayan yapıdadır. Sonuç olarak, yeni medya lisans eğitimi
alan bireyin yeni iletişim teknolojilerin olanaklarıyla aldığı eğitimle; alanına yönelik mesleki bilgisi, becerisi
ve tecrübesi gelişecektir.
Yükseköğretimde üniversite mezunlarının profesyonel iş yaşamında istihdam edilebilirliğine katkı
sağlayacak yönde bir yaklaşım olarak, yeni iletişim teknolojilerinin yeni medya lisans eğitimlerinde daha
da güçlü bir şekilde kullanılmasının gerekliliği dikkat çekmektedir.
Kaynakça
Aydoğan, F., & Kırık, A. M. (2012). Alternatif medya olarak yeni medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim
Fakültesi Dergisi, (18), 58-69.
Adobe Creative Cloud (2021). Adobe Creative Cloud kullanıcı kılavuzu, https://helpx.adobe.com/tr/
creative-cloud/user-guide.html adresinden 18.06.2021 tarihinde elde edildi.
Başlar, G. (2013). Yeni medyanın gelişimi ve dijitalleşen kapitalizm. Akademik Bilişim Bildiri Kitabı, Ak-
deniz Üniversitesi, Antalya.
Binark, M. (2007). “Yeni medya çalışmalarında yeni sorular ve yöntem sorunu”, Yeni Medya Çalış-
maları. (Der.) Mutlu Binark, Ankara: Dipnot.
Dilmen, N. (2007). Yeni medya kavramı çerçevesinde internet günlükleri-bloglar ve gazeteciliğe yan-
sımaları. Marmara İletişim Dergisi, 12(12), 113-122.
Duran, K. & Yeniceler, İ. (2019). Gelenekselden yeni medyaya geçiş sürecinde içerik üretimi sürecinin
dönüşümü: cüneyt özdemir youtube kanalı, e-Journal of New Media / Yeni Medya Elektronik Dergi, 3 (3),
artvincovidcongress.org 134 - Bildiri Metni -