Page 134 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 134

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        bu iyileştirmelerle birlikte gerçekleştirilen en uygun şekle sokma işlemleridir.
             Dijital içerik bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, arama sonuçlarında daha üst
        sıralarda yer almasına yardımcı olan unsurlar taşımaktadır” (Gürsoy, 2021). Bu bağlamda, dijital içerik
        üretimi eğitimiyle birlikte dijital ortama içerik üretebilen, aynı zamanda bunları doğru stratejiler ile görünür
        olmasını başaran nitelikli insan kaynağının yaratılması önemli görülmektedir.


             SONUÇ

             Yeni iletişim teknolojileri, verilerin dijital olarak işlendiği, zaman ve mekân sınırlılığını ortadan kaldıran,
        çok miktardaki bilginin çeşitli iletim yolları vasıtasıyla aktarılabildiği, etkileşimli teknolojiler olarak tanım-
        lanabilmektedir. Yakınsama, entegrasyon, esneklik, hız, etkileşim ve verimlilik gibi kavramlar bu sürecin
        önemli dinamikleri arasında yer almaktadır. Bu yeni ve karmaşık medya ortamı, alanın uzmanları için gerekli
        olan mesleki bilgi ve beceri sayısını teknolojinin gelişimine bağlı olarak arttırmıştır.
             Bir yeni medya lisans eğitimi sürecinde yeni iletişim teknolojilerinin olanaklarından yeterli düzeyde
        faydalanıldığında yeni bilgi ve becerileri kazanma, eleştirel düşünebilme, beceri haline getirebilme, iş birliği-
        ne dayalı öğrenme vb. gibi birçok kazanımı olmaktadır. Kendi alanına yönelik birçok teknolojik aracı birebir
        uygulama şansı bulurken, mesleki becerileri de gelişmektedir.
             Öğretim üyesi açısından ise farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanabilirliğini kolaylaştırıcı,
        öğrencilerin etkin bir şekilde derse katılımını sağlayabilme, uygulama alanlarda birebir ilgilenme şansı ve
        bireye aldığı meslek doğrultusunda bir formasyon verebilme gibi birçok kazanıma sahip olmaktadır.
             Yeni iletişim teknolojileri ile multimedya olanaklarının eğitim sürecinde etkin bir şekilde kullanımı, çok
        çeşitli öğrenme ortamları yaratmaktadır. Bu süreç özellikle bulut bilişim, dijital platformlar, entegrasyon
        gibi olanakların kullanılmasıyla birlikte zaman ve mekân sınırlılığını ortadan kaldırılarak, istenildiği zaman
        istenildiği yerden ulaşmayı sağlayacak ders materyalleriyle büyük ölçüde fırsat eşitliliğini sağlayacak un-
        surlar taşımaktadır.
             Çeşitlilik ve kaliteyi arttıran bu süreç, bireysel öğrenim ve yaratıcılık süreçlerine işlev sağlayan ve
        öğrenme ile öğretme süreçlerinde esneklik sağlayan yapıdadır. Sonuç olarak, yeni medya lisans eğitimi
        alan bireyin yeni iletişim teknolojilerin olanaklarıyla aldığı eğitimle; alanına yönelik mesleki bilgisi, becerisi
        ve tecrübesi gelişecektir.
             Yükseköğretimde üniversite mezunlarının profesyonel iş yaşamında istihdam edilebilirliğine katkı
        sağlayacak yönde bir yaklaşım olarak, yeni iletişim teknolojilerinin yeni medya lisans eğitimlerinde daha
        da güçlü bir şekilde kullanılmasının gerekliliği dikkat çekmektedir.


             Kaynakça

             Aydoğan, F., & Kırık, A. M. (2012). Alternatif medya olarak yeni medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim
        Fakültesi Dergisi, (18), 58-69.
             Adobe Creative Cloud (2021). Adobe Creative Cloud kullanıcı kılavuzu, https://helpx.adobe.com/tr/
        creative-cloud/user-guide.html adresinden 18.06.2021 tarihinde elde edildi.
             Başlar, G. (2013). Yeni medyanın gelişimi ve dijitalleşen kapitalizm. Akademik Bilişim Bildiri Kitabı, Ak-
        deniz Üniversitesi, Antalya.
             Binark, M.  (2007).  “Yeni medya çalışmalarında yeni sorular ve yöntem sorunu”, Yeni Medya Çalış-
        maları. (Der.) Mutlu Binark, Ankara: Dipnot.
             Dilmen, N. (2007). Yeni medya kavramı çerçevesinde internet günlükleri-bloglar ve gazeteciliğe yan-
        sımaları. Marmara İletişim Dergisi, 12(12), 113-122.
             Duran, K. & Yeniceler, İ. (2019). Gelenekselden yeni medyaya geçiş sürecinde içerik üretimi sürecinin
        dönüşümü: cüneyt özdemir youtube kanalı, e-Journal of New Media / Yeni Medya Elektronik Dergi, 3 (3),

               artvincovidcongress.org                   134                                      - Bildiri Metni -
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139