Page 138 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 138

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        Fizik Öğretmen Adaylarının Covid-19 Pandemi Sürecinde Çevrim İçi Elektronik Laboratuvarı-
                                          na İlişkin Başarı Motivasyonu


                                       Şebnem Kandil İNGEÇ , Güler YIKILMAZ  b
                                                            a
                                    a Prof. Dr., Gazi Üniversitesi, singec@gazi.edu.tr
                                  b Öğretmen, Milli Eğitim, yikilmazguler@gmail.com

             Özet


             Bu araştırmanın amacı; fizik öğretmen adaylarının Covid-19 pandemi sürecinde çevrimiçi elektro-
        nik laboratuvarını (ÇEL) öğrenmeye ilişkin başarı motivasyon algılarını ortaya koymaktır.  Araştırmanın
        katılımcılarını simülasyon tabanlı ÇEL dersini alan, gönüllü olan 13 fizik öğretmen adayı oluşturmuştur.
        Araştırma karma yöntemli olup hem nicel hem nitel desenler birlikte kullanılmıştır.
             Araştırmada veri toplama aracı olarak “Demografik Bilgi Formu”, “Çevrimiçi Elektronik Laboratuvarı
        Motivasyon Algı Ölçeği” ve “Başarı Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçekler Google Formlar üzerinden
        oluşturularak gönüllülük esasına göre online olarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, nicel kısım
        için betimsel analiz, nitel kısım için içerik analizinden yararlanılmıştır. Başarı Motivasyon Ölçeği’ nin “beklenti
        ve değer” alt boyutundan elde edilen en düşük puan 17, en yüksek ise 29’dur. “Başarıya yönelik inanç” alt
        boyutunun puan aralığı 5 ile 9 arasındadır. Ölçekten elde edilen toplam puan incelendiğinde ise puanların
        23 ile 38 aralığında değiştiği görülmüştür. Bu çalışmada, katılımcıların “beklenti ve değer” (X=25,15), “ba-
        şarıya yönelik inanç” (X=7,23) boyutlarında ve ölçekten elde edilen toplam puanda (X =32,39) elde ettikleri
        puanların ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür.
             Sonuç olarak, fizik öğretmen adaylarının başarı motivasyon düzeylerinin yüksek eğilimde olduğu
        belirlenmiştir. Nitel analiz de bu bulguyu destekler niteliktedir. Simülasyon tabanlı ÇEL dersinin; konuyu
        kavrama, öğrenmeyi kolaylaştırma, bireysel çalışma imkânı sağlaması ve görsel olması açısından başarı
        motivasyonu üzerinde olumlu etki oluşturduğu belirlenmiştir.

             Anahtar Kelimeler:  Çevrimiçi Elektronik Laboratuvarı, Fizik Öğretmen Adayı, Başarı Motivasyonu


































               artvincovidcongress.org                   138                                      - Bildiri Metni -
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143