Page 140 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 140

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




          Astronomi Temel Bilgilerinin Dijital Değerlendirme Aracı Kullanılarak Kıyaslamalı Şekilde
                            Ölçülmesi: Pandemi Döneminde Sınav Uygulama Örneği


                             Memduh Sami TANER , Gülin Sevi GENÇ , Büşra SAYDOĞAN
                                                  a
                                                                                       c
                                                                    b
                        a Prof.Dr., Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi, mstaner@akdeniz.edu.tr
                                 b Öğretmen, Antalya MEB, gulinsevigenc@gmail.com
                                   c Y.Lisans Öğr., Antalya bsaydogan@hotmail.com



             Özet


             Öğrencilerin astronomi bilgi düzeylerinin hızlı ve etkin bir şekilde öğrenilmesi, fen alanına duyulan
        ilgiyi anlamak açısından önemli bir durumdur. Covid-19 pandemisi, global ölçekte eğitim alanında ilginç
        değişimlere yol açmıştır. Bu süreçte online ortamlarda alternatif değerlendirme araçlarının kullanımını
        artmıştır. Bu araçlar öğrenme faaliyetlerine renkli bir atmosfer sunarken, anında dönüt verme, bireysel
        veya grup değerlendirmesi yapabilmeyi de sağlamaktadır.
              Bu araştırmada, üç ayrı öğretim kademesinde yürütülen e-Twinning projeleri kapsamında ülkemizdeki
        farklı illerde eğitimlerine devam eden, ilk, ortaokul ve lise öğrencilerinin astronomi bilgi düzeyleri Quizizz
        ölçme aracı ile yarışma atmosferinde yürütülmüş, testin cevaplama süresi, yoklanan bilginin özümsenme
        göstergesi olarak kabul edilmiştir. Quizizz uygulaması sonrasında sorulan sorulara verilen doğru cevap
        sayıları ve süre ortalamalarındaki değişimler; ayrıca okul türü ve yaş parametreleri arasındaki ilişkiler
        incelenmiştir.
              Elde edilen bulgular ışığında quiziz adlı araçla astronomi bilgi düzeylerinin oldukça kolay bir şekilde
        ölçülebildiği, yaşlara ve okul türlerine göre bilgiye hakimiyet durumunun değiştiği görülmüştür. Araştır-
        mamız ile dijital öğrenme araçlarından quiziz kullanılarak astronomi konu alan bilgisi ölçmenin hızlı/net
        bir şekilde yapılabileceği, kısa süreli refleks cevaplarda gerçekçi “öğrenme-bilgi-kalite” ilişkisini gösteren
        sonuçlar elde edilmiştir.
             Benzer araştırmalar yolu ile süreç değerlendirmelerinin farklı Web2.0 araçlarıyla ve nitel analizlerle
        desteklenerek gerçekleştirilmesi, ayrıca dijital ölçme araçlarının pandemi koşullarında alternatif-güvenilir
        yaklaşım olarak devreye alınmasının isabetli olacağı önerilmektedir.


             Anahtar Kelimeler:  Ölçme, Web2.0, Quiziz, E-Twinning, Pandemi


























               artvincovidcongress.org                   140                                      - Bildiri Metni -
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145