Page 143 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 143

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi






             Covid-19 Küresel Salgını Sürecinde Fizik Dersi İçin Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Lise Öğ-
                                      rencilerinin Bakış Açısından Değerlendirilmesi

                                                         Doğa ÖGE  a


                                     a Öğrenci, SEV Amerikan Lisesi, ogedoga@gmail.com



                 Özet


                 Covid-19 sürecinde yüz yüze eğitim olanaklarının ortadan kalkmasıyla öğrenciler uzaktan eğitim almak
            zorunda kalmıştır. Bu çalışmada, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı 10. sınıf lise öğrencilerinin bakış açısından
            Fizik dersi işlenişinde uzaktan eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
                  Betimsel tarama modelindeki çalışmada, çalışma grubunun belirlenmesinde amaçsal örnekleme
            yöntemi kullanılmıştır. Uzaktan eğitim-öğretime devam eden, çalışmaya gönüllü olarak katılan 200 öğ-
            renci çalışma grubunu oluşturmuştur. Bu grupta Aydın iline bağlı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, köklü
            bir Anadolu Lisesi, Fen Lisesi ve özel bir Anadolu Lisesi olmak üzere dört farklı okul türünün her birinden
            ellişer öğrenci yer almaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen “Fizik Dersi
            İşlenişinde Uzaktan Eğitimi Değerlendirme Anketi” kullanılmıştır. Veriler, öğrencilere Genel Ağ üzerinden
            gönderilen anketlerden toplanmıştır.
                 Verilerin analizinde yüzde ve frekans dağılımları kullanılmıştır. Sonuç olarak; uzaktan eğitimde, zaman
            ve mekan bağımsızlığı, zaman tasarrufu, bireysel hızda öğrenme, farklı öğrenme yöntem ve tekniklerinin
            kullanımı (ödevler, sunumlar, simülasyonlar, videolar, animasyonlar, podcastler), alternatif içerik çeşitliliği
            ve zenginliği (EBA kullanımı gibi), yaratıcılığı destekleme gibi olumlu etkilerin görüldüğü ve bunun Fizik
            dersinin sevdirilmesi, öğreniminin  kolaylaştırılması açısından önemli olduğu belirlenmiştir.
                 Bu etkilerin farklı okul türlerinde bulunan öğrencilerin bilinçlilik ve derslere devamlılık durumlarına
            göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Etkili öğrenme açısından olası internet kesintisi ve öğretmen yeter-
            liliği gibi hususların da önemli olduğu saptanmıştır.


                 Anahtar Kelimeler:  Covid-19, Uzaktan Eğitim, Fizik, Lise Öğrencileri, Eğitimde Değişim































            - Bildiri Metni -                                143                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148