Page 143 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 143
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Küresel Salgını Sürecinde Fizik Dersi İçin Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Lise Öğ-
rencilerinin Bakış Açısından Değerlendirilmesi
Doğa ÖGE a
a Öğrenci, SEV Amerikan Lisesi, ogedoga@gmail.com
Özet
Covid-19 sürecinde yüz yüze eğitim olanaklarının ortadan kalkmasıyla öğrenciler uzaktan eğitim almak
zorunda kalmıştır. Bu çalışmada, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı 10. sınıf lise öğrencilerinin bakış açısından
Fizik dersi işlenişinde uzaktan eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Betimsel tarama modelindeki çalışmada, çalışma grubunun belirlenmesinde amaçsal örnekleme
yöntemi kullanılmıştır. Uzaktan eğitim-öğretime devam eden, çalışmaya gönüllü olarak katılan 200 öğ-
renci çalışma grubunu oluşturmuştur. Bu grupta Aydın iline bağlı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, köklü
bir Anadolu Lisesi, Fen Lisesi ve özel bir Anadolu Lisesi olmak üzere dört farklı okul türünün her birinden
ellişer öğrenci yer almaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen “Fizik Dersi
İşlenişinde Uzaktan Eğitimi Değerlendirme Anketi” kullanılmıştır. Veriler, öğrencilere Genel Ağ üzerinden
gönderilen anketlerden toplanmıştır.
Verilerin analizinde yüzde ve frekans dağılımları kullanılmıştır. Sonuç olarak; uzaktan eğitimde, zaman
ve mekan bağımsızlığı, zaman tasarrufu, bireysel hızda öğrenme, farklı öğrenme yöntem ve tekniklerinin
kullanımı (ödevler, sunumlar, simülasyonlar, videolar, animasyonlar, podcastler), alternatif içerik çeşitliliği
ve zenginliği (EBA kullanımı gibi), yaratıcılığı destekleme gibi olumlu etkilerin görüldüğü ve bunun Fizik
dersinin sevdirilmesi, öğreniminin kolaylaştırılması açısından önemli olduğu belirlenmiştir.
Bu etkilerin farklı okul türlerinde bulunan öğrencilerin bilinçlilik ve derslere devamlılık durumlarına
göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Etkili öğrenme açısından olası internet kesintisi ve öğretmen yeter-
liliği gibi hususların da önemli olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Uzaktan Eğitim, Fizik, Lise Öğrencileri, Eğitimde Değişim
- Bildiri Metni - 143 Eğitimde Yeni Normlar-II