Page 144 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 144

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi






         Kuvvetin Ölçülmesi ve Sürtünme Ünitesinin Covid-19 Salgınında Ev-Okul Ortamında Öğreti-
                                                         mi

                                             Ebru ÇAK , Mehmet KÜÇÜK   b
                                                      a

                          a Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, ebru_demir17@erdogan.edu.tr
                      b Prof.Dr., Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, mehmet.kucuk@erdogan.edu.tr



             Özet


             2020 yılından önce kötü bir hikâye olarak kitaplarda yer alan salgınlar tarihi, Covid-19’la birlikte hayatın
        akışını kökten değiştirmiştir. Beklenmedik bir zamanda salgınla yüzleşen ülkeler, vatandaşlarının sağlığını
        korumayı öncelemekle birlikte sosyal devlet anlayışına uygun olarak vatandaşlarına başta eğitim olmak
        üzere diğer hizmetleri sunabilmenin yollarını aramaya başlamıştır.
             Okullarda her türlü faaliyete ara verilerek, tüm dersler uzaktan öğretim platformlarına taşınmıştır.
        Fen bilimleri dersi, içeriği ve eğitim-öğretim durumu açısından diğerlerinden farklıdır. Normalde fen la-
        boratuvarlarında ve deneysel etkinliklerle işlenen bu dersin uzaktan öğretimle nasıl verilebileceği önemli
        bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ev-okul ortamında basit araç-gereçlerle
        yürütülen kuvvetin ölçülmesi ve sürtünme ünitesinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve akademik
        başarılarına etkisini incelemektir.
             Çalışma grubu, Iğdır il merkezindeki bir ortaokulun 5. sınıfında okuyan ve birinci araştırmacının fen
        bilimleri öğretmeni olduğu 15 öğrenciden oluşmaktadır. Toplam 4 hafta süren, EBA ve zoom uygulaması
        üzerinden yürütülen derslerde, ev ortamında basit araç ve gereçlerle yapılan ve çalışma kağıtları destekli
        ders planları kullanılmıştır. Bu uygulamaların öğrencilerin söz konusu öğrenme ürünleri üzerindeki etkisini
        ölçebilmek için standart testler kullanılmıştır.
             Veriler, SPSS 24.0 programında ve t-testi yoluyla analiz edilmiştir. Bunun sonucunda, hem bilimsel
        süreç becerisi test puanlarının bazı boyutlarında hem de başarı testinde son test puanları lehine anlamlı
        farklılık ortaya çıkmıştır.


             Anahtar Kelimeler:  Ev-Okul Ortamı, Fen Bilimleri, Fen Öğretimi, Covid- 19




























               artvincovidcongress.org                   144                                      - Bildiri Metni -
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149