Page 144 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 144
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Kuvvetin Ölçülmesi ve Sürtünme Ünitesinin Covid-19 Salgınında Ev-Okul Ortamında Öğreti-
mi
Ebru ÇAK , Mehmet KÜÇÜK b
a
a Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, ebru_demir17@erdogan.edu.tr
b Prof.Dr., Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, mehmet.kucuk@erdogan.edu.tr
Özet
2020 yılından önce kötü bir hikâye olarak kitaplarda yer alan salgınlar tarihi, Covid-19’la birlikte hayatın
akışını kökten değiştirmiştir. Beklenmedik bir zamanda salgınla yüzleşen ülkeler, vatandaşlarının sağlığını
korumayı öncelemekle birlikte sosyal devlet anlayışına uygun olarak vatandaşlarına başta eğitim olmak
üzere diğer hizmetleri sunabilmenin yollarını aramaya başlamıştır.
Okullarda her türlü faaliyete ara verilerek, tüm dersler uzaktan öğretim platformlarına taşınmıştır.
Fen bilimleri dersi, içeriği ve eğitim-öğretim durumu açısından diğerlerinden farklıdır. Normalde fen la-
boratuvarlarında ve deneysel etkinliklerle işlenen bu dersin uzaktan öğretimle nasıl verilebileceği önemli
bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ev-okul ortamında basit araç-gereçlerle
yürütülen kuvvetin ölçülmesi ve sürtünme ünitesinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve akademik
başarılarına etkisini incelemektir.
Çalışma grubu, Iğdır il merkezindeki bir ortaokulun 5. sınıfında okuyan ve birinci araştırmacının fen
bilimleri öğretmeni olduğu 15 öğrenciden oluşmaktadır. Toplam 4 hafta süren, EBA ve zoom uygulaması
üzerinden yürütülen derslerde, ev ortamında basit araç ve gereçlerle yapılan ve çalışma kağıtları destekli
ders planları kullanılmıştır. Bu uygulamaların öğrencilerin söz konusu öğrenme ürünleri üzerindeki etkisini
ölçebilmek için standart testler kullanılmıştır.
Veriler, SPSS 24.0 programında ve t-testi yoluyla analiz edilmiştir. Bunun sonucunda, hem bilimsel
süreç becerisi test puanlarının bazı boyutlarında hem de başarı testinde son test puanları lehine anlamlı
farklılık ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: Ev-Okul Ortamı, Fen Bilimleri, Fen Öğretimi, Covid- 19
artvincovidcongress.org 144 - Bildiri Metni -