Page 150 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 150

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                              Açık uçlu anket                             2
                              Bireysel görüşme                            1

                              Yeterlilik ölçeği                           1
                              Algı ölçeği                                 1
                              Veri toplama formu                          1

                              Mülakat formu                               1
                              Anket                                       3
                              Tutum ölçeği                                2
                              Likert tipi ölçek                           1
                              Kişisel bilgi formu                         1

                              Özel ölçekler                               1
                              Ses kaydı                                   1
             İlgili tablo incelendiğinde uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki makalelerde
        çeşitli veri toplama araçlarının kullanıldığı görülmektedir. Bu veri toplama araçları içerisinde frekansı en
        yüksek araç yarı yapılandırılmış görüşme formudur (f:13). Görüşme formu, açık uçlu soru formu ve mü-
        lakat formu (f:3) üçer çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Açık uçlu anket ve tutum ölçeği-
        nin (f:2) ise ikişer çalışmada kullanıldığı görülmektedir. Odak grup tartışması, bireysel görüşme, yeterlilik
        ölçeği, algı ölçeği, veri toplama formu, mülakat formu, likert tipi ölçek, kişisel bilgi formu, özel ölçekler
        ve ses kaydının  (f:1) ise birer çalışmada araştırmacılar tarafından veri toplama aracı olarak kullanıldığı
        tespit edilmiştir.

             Araştırmaların veri analizi teknikleri yönünden değerlendirilmesi
             Araştırma sürecinde incelenen uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki ma-
        kalelerin veri analizi tekniklerine yönelik bilgileri içeren Tablo 3 aşağıda yer almaktadır:

                                Tablo 3. Araştırmalarda kullanılan veri analizi teknikleri

                               Araştırmalarda kullanılan veri analizi teknikleri  Toplam    (f)
                               Betimsel analiz                            5

                               İçerik analizi                             23
                               Shapiro-Wilk testi                         1
                               T testi                                    3
                               Tek yönlü varyans analizi                  3
                               Pearson korelasyon katsayısı testi         1

                               Kolmogorov –Smirnov testi                  2
                               Sistematik analiz                          1
                               Tümevarım yöntemi                          1



             İlgili tablo incelendiğinde uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki makalelerde
        toplamda dokuz farklı veri analizi tekniğinin kullanıldığı görülmektedir. Bu veri analizi teknikleri arasında
        içerik analizi  (f:23) frekansı en yüksek teknik olarak ön plana çıkmaktadır. İçerik analizinden sonra frekansı
        en yüksek veri analizi tekniği betimsel analizdir (f:5). T testi ve tek yönlü varyans analizi (f:3) teknikleri-

               artvincovidcongress.org                   150                                      - Bildiri Metni -
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155