Page 149 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 149

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            alt başlıkları oluşturulmuştur. Bu kapsamda elde edilen veriler tablolar şeklinde sunulmuştur. Tablolardaki
            veriler frekansları yönünden değerlendirilmiştir.
                 Araştırmaların konu alanlarına yönelik temaların isimlendirilmesinde çalışmaların başlıklarından ve
            yöntem içeriklerinden yararlanılmıştır.  Konu alanı yönünden çalışmaların sınıflandırılması aşamasında
            çalışmaların ortak yönlerine dikkat edilerek genel durumun ortaya konulabilmesi için sadeleştirme yapılmıştır.
                 Bu doğrultuda belirgin olarak farklı bir konu alanında olan çalışmalar ayrı başlık altında verilirken benzer
            yöndeki çalışmalar bir başlık altında incelenmiştir. Çalışmaların yöntem bölümlerinin analizi aşamasında
            çalışmalarda kullanıldığı belirtilen ifadelerden alt başlıkların belirlenmesinde yararlanılmıştır. Bazı araş-
            tırmaların yöntem özellikleri açısından birden fazla temada bulunması tablodaki verilerin sayısal açıdan
            farklılaşabilmesine neden olmuştur.
                 Ayrıca bazı çalışmaların yöntem bölümlerinde incelenen alt temalara (model, örnekleme vb.) yönelik
            verilerin bulunmaması sebebiyle ilgili çalışmaların bu alandaki verileri tablolarda yer almamıştır.


                 Bulgular

                 Araştırmaların konu alanı yönünden değerlendirilmesi
                 Araştırma sürecinde incelenen uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki ma-
            kalelerin konu alanlarına yönelik bilgileri içeren Tablo 1 aşağıda yer almaktadır:

            Tablo 1. Araştırmaların konu alanı

             Araştırmaların konu alanı                                                        Toplam    (f)
             Uzaktan öğretim süreçlerine yönelik öğretmenlerin görüşleri                                  26
             Uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmen yeterlilikleri                                         1

             Uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin uygulamaları ve deneyimleri                                      3
             Uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin çalışma koşulları                                 1
             Öğretmenlerin uzaktan öğretim süreçlerinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri              2
            İlgili tablo incelendiğinde uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki makalelerin
            beş farklı konu alanında bulundukları görülmektedir. Uzaktan öğretim süreçlerine yönelik öğretmenlerin
            görüşlerinin (f:26) incelenen makaleler arasında frekansı en yüksek konu alanı olduğu görülmektedir.
            Diğer konu alanlarının ise uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin uygulamaları ve deneyimleri (f:3),
            öğretmenlerin uzaktan öğretim süreçlerinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (f:2), uzaktan
            öğretim süreçlerinde öğretmen yeterlilikleri (f:1), uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin çalışma
            koşulları (f:1) şeklinde sıralanması mümkündür.


                 Araştırmaların veri toplama araçları yönünden değerlendirilmesi
                 Araştırma sürecinde incelenen uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki ma-
            kalelerin veri toplama araçlarına yönelik bilgileri içeren Tablo 2 aşağıda yer almaktadır:


                                    Tablo 2. Araştırmalarda kullanılan veri toplama araçları

                                  Araştırmalarda kullanılan veri toplama araçları  Toplam    (f)
                                  Görüşme formu                               3
                                  Odak grup tartışması                        1
                                  Yarı yapılandırılmış görüşme formu          13

                                  Açık uçlu soru formu                        3

            - Bildiri Metni -                                149                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154