Page 149 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 149
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
alt başlıkları oluşturulmuştur. Bu kapsamda elde edilen veriler tablolar şeklinde sunulmuştur. Tablolardaki
veriler frekansları yönünden değerlendirilmiştir.
Araştırmaların konu alanlarına yönelik temaların isimlendirilmesinde çalışmaların başlıklarından ve
yöntem içeriklerinden yararlanılmıştır. Konu alanı yönünden çalışmaların sınıflandırılması aşamasında
çalışmaların ortak yönlerine dikkat edilerek genel durumun ortaya konulabilmesi için sadeleştirme yapılmıştır.
Bu doğrultuda belirgin olarak farklı bir konu alanında olan çalışmalar ayrı başlık altında verilirken benzer
yöndeki çalışmalar bir başlık altında incelenmiştir. Çalışmaların yöntem bölümlerinin analizi aşamasında
çalışmalarda kullanıldığı belirtilen ifadelerden alt başlıkların belirlenmesinde yararlanılmıştır. Bazı araş-
tırmaların yöntem özellikleri açısından birden fazla temada bulunması tablodaki verilerin sayısal açıdan
farklılaşabilmesine neden olmuştur.
Ayrıca bazı çalışmaların yöntem bölümlerinde incelenen alt temalara (model, örnekleme vb.) yönelik
verilerin bulunmaması sebebiyle ilgili çalışmaların bu alandaki verileri tablolarda yer almamıştır.
Bulgular
Araştırmaların konu alanı yönünden değerlendirilmesi
Araştırma sürecinde incelenen uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki ma-
kalelerin konu alanlarına yönelik bilgileri içeren Tablo 1 aşağıda yer almaktadır:
Tablo 1. Araştırmaların konu alanı
Araştırmaların konu alanı Toplam (f)
Uzaktan öğretim süreçlerine yönelik öğretmenlerin görüşleri 26
Uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmen yeterlilikleri 1
Uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin uygulamaları ve deneyimleri 3
Uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin çalışma koşulları 1
Öğretmenlerin uzaktan öğretim süreçlerinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri 2
İlgili tablo incelendiğinde uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki makalelerin
beş farklı konu alanında bulundukları görülmektedir. Uzaktan öğretim süreçlerine yönelik öğretmenlerin
görüşlerinin (f:26) incelenen makaleler arasında frekansı en yüksek konu alanı olduğu görülmektedir.
Diğer konu alanlarının ise uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin uygulamaları ve deneyimleri (f:3),
öğretmenlerin uzaktan öğretim süreçlerinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (f:2), uzaktan
öğretim süreçlerinde öğretmen yeterlilikleri (f:1), uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin çalışma
koşulları (f:1) şeklinde sıralanması mümkündür.
Araştırmaların veri toplama araçları yönünden değerlendirilmesi
Araştırma sürecinde incelenen uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki ma-
kalelerin veri toplama araçlarına yönelik bilgileri içeren Tablo 2 aşağıda yer almaktadır:
Tablo 2. Araştırmalarda kullanılan veri toplama araçları
Araştırmalarda kullanılan veri toplama araçları Toplam (f)
Görüşme formu 3
Odak grup tartışması 1
Yarı yapılandırılmış görüşme formu 13
Açık uçlu soru formu 3
- Bildiri Metni - 149 Eğitimde Yeni Normlar-II