Page 151 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 151

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            nin ise üçer çalışmada kullanıldığı görülmektedir.  Kolmogorov – Smirnov testi (f:2) ise iki çalışmada veri
            analizi tekniği olarak kullanılmıştır. Shapiro-Wilk testi, Pearson korelasyon katsayısı testi, sistematik analiz
            ve tümevarım yöntemi (f:1) ise birer çalışmada araştırmacılar tarafından veri analizi tekniği olarak tercih
            edilmiştir.

                 Araştırmaların çalışma grubu yönünden değerlendirilmesi
                 Araştırma sürecinde incelenen uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki ma-
            kalelerin çalışma gruplarına yönelik bilgileri içeren Tablo 4 aşağıda yer almaktadır:

                                            Tablo 4. Araştırmaların çalışma grubu

                                      Araştırmaların çalışma grubu            Toplam   (f)
                                      Okul öncesi öğretmenleri                7
                                      İlkokul öğretmenleri                    15
                                      Ortaokul öğretmenleri                   18
                                      Lise öğretmenleri                       9
                                      Özel eğitim öğretmenleri                2

                 İlgili tablo incelendiğinde uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki makalelerde
            toplamda beş farklı çalışma grubuna yönelik araştırmaların tasarlandığı görülmektedir. Bu kapsamda ilgili
            araştırmalarda veri elde edebilmek için en çok başvurulan çalışma gruplarının ortaokul öğretmenleri (f:18)
            ve ilkokul öğretmenleri (f:15) olduğu görülmektedir. Bu duruma ek olarak araştırmalarda başvurulan diğer
            çalışma gruplarını lise öğretmenleri (f:9), okul öncesi öğretmenleri (f:7) ve özel eğitim öğretmenleri (f:2)
            şeklinde sıralamak mümkündür.

                 Araştırmaların örnekleme yöntemleri yönünden değerlendirilmesi
                 Araştırma sürecinde incelenen uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki ma-
            kalelerin örnekleme yöntemlerine yönelik bilgileri içeren Tablo 5 aşağıda yer almaktadır:

                                   Tablo 5. Araştırmalarda kullanılan örnekleme yöntemleri

                                     Araştırmalarda kullanılan örnekleme yön- Toplam    (f)
                                     temleri

                                     Amaçlı örnekleme                            13
                                     Kolay ulaşılabilir örnekleme            4
                                     Tipik durum örnekleme                   1

                                     Seçkisiz olmayan örnekleme              1
                                     Kartopu örnekleme                       1
                                     Rastgele örnekleme                      1
                                     Uygun örnekleme                         1
                                     Seçkisiz küme örnekleme                 1




                 İlgili tablo incelendiğinde uzaktan öğretim süreçlerinde öğretmenlerin durumu alanındaki makaleler-
            de toplamda sekiz farklı örnekleme yönteminin kullanıldığı görülmektedir. Bu yöntemler arasında amaçlı
            örnekleme (f:13) ilgili araştırmalarda en çok tercih edilen örnekleme yöntemi olarak ön plana çıkmaktadır.
            Kolay ulaşılabilir örnekleme (f:4) yönteminin ise dört çalışmada kullanıldığı görülmektedir. Bu bulgulara


            - Bildiri Metni -                                151                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156