Page 156 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 156
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
İngilizce Öğretiminde Çevrim İçi Eğitim İçin Dijital Araçların Kullanılması
Vacide ERDOĞAN a
a Müdür Yrd/İngilizce Öğretmeni, Tarsus Borsa İstanbul Şehit Umut Sami Şensoy Anadolu Lisesi, erdo-
ganvacide@gmail.com
Özet
Covid-19 salgını ile birlikte hayatımıza hızlı bir giriş yapan çevrim içi eğitim süreci, hepimiz için sayısız
dijital araçla tanışmayı ve temel dil becerilerini ve 21. yüzyıl becerilerini geliştirmeyi zorunlu kılmıştır.
Bu çalışmanın amacı, eğitimde yaşanan bu dijital dönüşümle birlikte öğrencilerin kelime bilgisi ve
4 dil becerisini geliştirmek için işbirlikçi çalışmalara olanak tanıyan bazı web 2.0 araçlarını tanımalarını
sağlamak ve böylece 21. yüzyıl becerilerini geliştirerek dijital cihazlarla geçirilen zamanı daha verimli ve
eğlenceli hale getirmektir.
Çalışmanın amaçlarına ulaşmak için, Türkiye, Polonya, Çekya ve Hırvatistan’dan 11 öğretmen ve lise
düzeyinde 92 öğrencinin katılımıyla, uluslararası işbirliğine olanak sağlayan eTwinning platformunda uzak-
tan ve eş zamanlı olarak yürütülen dört aylık bir çalışma planlanmıştır.
Değerlendirme için ön test ve son testin yanı sıra çeşitli web 2.0 araçlarıyla oluşturulan bazı testler
de kullanılmıştır. Sonuçlar karşılaştırıldığında, web 2.0 araçlarını işlevleriyle birlikte tanıma oranında %70’in
üzerinde bir artış olduğu görülmüştür. Web 2.0 araçlarını kullanmanın öğrenmeyi daha etkileşimli ve eğ-
lenceli hale getirdiği ve 21.yüzyıl becerilerini geliştirmeye katkı sunduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: 21.Yy Becerileri, Dijital Beceriler, Dil Becerileri, Web 2.0 Araçları
Using Digital Tools in Teaching English for Online Education
Abstract
Having made a rapid introduction into our lives together with Covid-19 pandemic, online education
has made it necessary for all to get familiar with numerous digital tools and to improve basic language
and 21st century skills.
With this digital transformation in education, the aim of this study is to make students get familiar
with some web 2.0 tools that enable collaborative work to improve their vocabulary and 4 language
skills, thus, to make the time spent with digital devices more productive and enjoyable by promoting 21st
century skills.
To reach the aims of the study, a four-month work plan was conducted distantly but simultaneously
in the eTwinning platform, which enables international collaboration, with the participation of 11 teachers
and 92 students from high schools located in Turkey, Poland, Czechia and Croatia.
A pre-test and a post-test as well as some other tests created with web 2.0 tools were used for
evaluation. When the results were compared, it was found out that there has been over 70% increase in
being familiar with web 2.0 tools with their functions. It was concluded that using web 2.0 tools makes
learning more interactive and enjoyable and prompts 21st cc skills.
Key Words: 21st cc skills, Digital skills, Language skills, Web 2.0 tools
artvincovidcongress.org 156 - Bildiri Metni -