Page 160 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 160

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        tedir. Üniversite öğretim üyesiyle öğrencinin gelişimi hakkında toplantılar yaparak birlikte çalışmaktadırlar.
             Öğrenciler ilk alan deneyimlerinde en az iki doğrudan gözlemin kanıtını göstermeli, süpervizörlerin-
        den iki geri bildirim raporu almalı ve uygulamanın üç kritik yansımasını sunmalıdır. Öğrencilerden kurum
        içinde yaptıkları çalışmaları kayıt altına almaları istenmektedir. Bu süreç boyunca, uygulama eğitimcileri
        öğrencilerin çalışmalarının yeterli olup olmadığı konusunda geri bildirim vermekte ve mesleki tavsiyelerde
        bulunmaktadır. Öğrencilere yaptığı çalışmalardan, yazılı olarak sunduğu uygulama deneyiminden ve ilgili
        bir vaka analizinden toplamda üç not verilmektedir.
             Brezilya’daki akademik eğitim sürecini düşünmek için Rio de Janeiro’daki okullardan birinin mevcut
        müfredatı incelenmiştir. Buradaki sosyal hizmet kursunun, altı aylık bir sistem olduğu ve aynı anda çalışan
        farklı öğrenci gruplarına hitap eden gündüz ve akşam kursları ile çalıştığı görülmüştür. Kurs, 1680 saat
        teorik disiplinler arasında dağıtılmış toplam 3150 saat, 480 saat uygulama disiplini, 780 saat teorik-pratik
        çalışma, 60 saat rehberlik ve destek ve 150 saat müfredat dışı etkinliklerden (bilimsel başlatma, rehberlik,
        izleme ve seminerlere katılım) oluşmaktadır. Dört denetimli uygulama seviyesinin her birinde ilerlemek
        için, öğrencinin Sosyal Hizmet II, Mesleki Etik ve Mesleki Uygulama gibi modüllerde geçme notu alması
        gerekir. Rehberlik sürecinin başlangıcından son akademik rapora kadar, öğrenci üç denetimli uygulama
        modülünü tamamlamalıdır.
             Brezilya’da öğrenciler, ikinci akademik yılda uygulamaya başlar ve her uygulama döneminde, öğrenci
        o belirli seviye için beklenen bilgi üzerine bir makale sunmak zorundadır. Bu makale daha sonra danışman/
        öğretim üyesi tarafından değerlendirilmektedir. Saha sorumlusu uygulama dönemi boyunca öğrencinin
        gelişim düzeyini değerlendirirken, dersin bu unsurunu geçmek için gerekli standarda ulaşıp ulaşmadığına
        karar vermektedir.
             Her iki ülkede de görüldüğü gibi uygulamada ve eğitimde edinilen mesleki deneyim ve nitelikler, süper-
        vizörün/saha sorumlusunun rolü ve denetimleri meslek hayatında büyük önem taşımaktadır (Haanwinckel,
        Fawcett ve Garcia, 2018).

             Dünya’da pandemi sürecinde sosyal hizmet stajı
             Dünyada Covid-19 nedeniyle birçok ülkede bulaş riskinin önüne geçebilmek adına eğitime ara verildi-
        ği görülmektedir. Teorik bilginin öğrenildiği okullarda eğitime ara verilirken, uygulama adı altında yapılan
        stajlarda iptal olmuş veya sekteye uğramıştır. Covid-19 pandemisi, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin
        de alanda staj yapmalarını olumsuz etkilemiş bu sebeple farklı yöntemler geliştirme gereği duyulmuştur.
             İngiltere›de öğrencilerin stajları tamamen iptal olmasa da, kurumlara belirli günlerde gittikleri, bu
        sebeple daha az vaka gördükleri, vakalar ile görüşmenin uzaktan gerçekleştiği öğrenilmiştir (A. İstanbullu,
        kişisel iletişim, 2 Aralık, 2020).
             Birleşik Arap Emirlikleri’ ndeki mevcut plana bakıldığı zaman ise, ilk 2 haftanın bahar tatili olarak
        alınması ve sonrasında okulların çevrimiçi olup yüz yüze öğretime kapalı kalması planlanmıştır. Birleşik
        Arap Emirlikleri’nde pandemi öncesinde sosyal hizmet stajının ilk uygulamaları okullarda yapılırken, ikinci
        uygulamalar Aile Geliştirme Organizasyonu, Sosyal Destek Merkezi ve Topluluk Geliştirme Dairesi gibi
        kurumlarda yapılmaktadır (Tedam, 2018).
             Covid 19 sırasında saha eğitimine baktığımızda Queensland Teknoloji Üniversitesi (QUT) akademisyen-
        leri tarafından denetlenen staj yerleştirmeleri (hem insani hizmet kuruluşları ile hem de akademi içinde)
        ve yerel topluluklarda ortaya çıkan ihtiyaçlara ön cephede kriz müdahalesini destekleyen kurum tabanlı
        yerleştirmeler yapılmıştır. Bu örnekler aşağıdaki gibidir.
             Toplum kuruluşlarıyla görüşülmüş ve bu amaç doğrultusunda, bir sosyal hizmet akademisyeni ve yer-
        leştirmede bulunan beş öğrenciden oluşan bir ekiple ortaklık içinde çalışıp çalışamayacaklarını sorulmuştur.
             Bu süreçte geliştirilen, “Yaratıcı Savunuculuk Toplum Geliştirme Projesi” nde yer alabilecekleri söy-
        lenmiştir. Bu proje toplum tarafından yürütülen bir araştırma projedir ve sığınmacılara yönelik bir proje-
        dir. Proje, geleneksel olmayan yöntemleri kullanarak (sanatsal ifade, tiyatro, atölye gibi) sığınma arayan

               artvincovidcongress.org                   160                                      - Bildiri Metni -
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165