Page 157 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 157
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Dünya’ da ve Türkiye’ de Covid-19 Pandemisi Öncesi ve Sonrası Sosyal Hizmet Staj Program-
larının Araştırılması ve Öğrencilerin Online/Yüzyüze Staja Dair Görüşlerinin İncelenmesi
Halime DİNÇ , Mehmet Ali PASLI , Abdurrahman ÇAKIR , Berk Can TAŞKIRAN ,Tuğba TEKELİ , Zülal
b
a
e
d
c
UYSAL f
a Sosyal Hizmet Bölümü Lisans Öğrencisi, Süleyman Demirel Üniversitesi,dinchalime93@gmail.com
b Sosyal Hizmet Bölümü Lisans Öğrencisi, Süleyman Demirel Üniversitesi,mehmetalipasli.2018@gmail.
com
c Sosyal Hizmet Bölümü Lisans Öğrencisi, Süleyman Demirel Üniversitesi,apockir42@gmail.com
d Sosyal Hizmet Bölümü Lisans Öğrencisi, Süleyman Demirel Üniversitesi,berkcantaskiran4@gmail.com
e Sosyal Hizmet Bölümü Lisans Öğrencisi, Süleyman Demirel Üniversitesi,tekeli.tgb123@gmail.com
f Sosyal Hizmet Bölümü Lisans Öğrencisi, Süleyman Demirel Üniversitesi,uysalzulal@gmail.com
Özet
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de sosyal hizmet lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim ve pandemi
döneminde gerçekleşen yüz yüze/online staja dair görüşlerini incelemek ve gelecek önerileri oluşturmaktır.
Nitel araştırma tekniklerinden tematik analiz yöntemi kullanılan bu araştırmada, 12 farklı üniversiteden 12
sosyal hizmet öğrencisinin katılımı ile telefon görüşmesi yapılmıştır.
Yapılan görüşmelerde, birçok üniversitede pandemi öncesinde dâhil oldukları eğitim programları-
nın pandemi süreci ile değiştiği görülmüştür. Bu süreç içerisinde üniversitelerin nasıl bir yol izledikleri,
öğrencilerin bu süreci nasıl değerlendirdikleri araştırılmıştır. Pandemi sonrasında online staj adı altında
devam eden uygulamaların verimliliği değerlendirilirken, eğitim programını değiştirmeyen üniversiteler
ile karşılaştırılması yapılmıştır.
Çalışmada elde edilen bulgular ışığında katılımcıların büyük bir çoğunluğu uzaktan eğitim ve staj
yöntemlerine adapte olmakta zorluk yaşadıklarını, uygulama temelli eğitimin daha verimli olduğunu beyan
etmişlerdir. Teorik eğitim ile pratik eğitimin harmanladığı sosyal hizmette yüzeysel (online staj) staj yön-
temleri, öğrencileri psikolojik ve sosyal yönden olumsuz etkilemiştir. Staj yapamamanın meslek yaşamla-
rına olumsuz bir etki bırakacağını düşünmektedirler. Öğrenciler online stajı mesleki birikim sağlamak için
çeşitli webinarlara, eğitimlere katılarak değerlendirdiklerini dile getirmişlerdir. Katılımcılar ayrıca bu süreçte
iletişim, motivasyon ve derse katılım konularında sıkıntılar yaşadıklarını belirtmişlerdir.
Yüz yüze staj yapma imkânına sahip olan öğrenciler ise virüsle beraber gelen önlemlerin yeterli ol-
madığını, sağlık konusunda tedirgin olduklarını ifade etmişlerdir. Gelecekte öğrencilerin yaşadığı sorunların
çözümü adına öneriler ve beklentiler tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Staj, Sosyal Hizmet
- Bildiri Metni - 157 Eğitimde Yeni Normlar-II