Page 163 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 163
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Demirel Üniversitesi Etik Kurulu 25.03.2021 tarih ve E-87432956-050.99-39908 sayılı kararı ile alınmıştır.
Bulgular
Araştırma kapsamında 8 kadın 4 erkek olmak üzere toplam 12 farklı üniversiteden 12 farklı sosyal
hizmet öğrencisiyle görüşülmüştür. Araştırma grubunun cinsiyet ve rumuzlara göre sınıflandırılması ise
aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
Tablo 1. Katılımcıların Tanıtıcı Bilgileri (İsimler kısaltmaları ile belirtilmiştir.)
Katılımcı Cinsiyet
P.B. K
M.B. K
E.B.Ö. K
Z.K. K
C.B. K
Z.P.D. K
İ.D. K
Z. İ K
E.M.Ö. E
Ş.M. E
A.D. E
İ.D. E
Online/Yüzyüze Staj Karşılaştırması
Araştırmada ilk önce katılımcılara pandemi dönemi staj programı ile önceki senelerdeki staj programını
karşılaştırmalarını istendi. Bunu sonucunda katılımcıların çoğunluğu online staj programından memnun
olmadıklarını belirtmiştir.
Katılımcıların bazıları online staj programının donanımlı olmadığını, yeterli verimlilik sağlamadığını ve
sürece hazırlıksız yakalanmanın zorluklarından söz etmiştir. Uzaktan olduğu için her şey kulaktan duyma.
(Ş. M.)
Online staj programının teori düzeyinde kalması ve pratiğe uygun olmaması hakkında yorumlar yapıl-
mıştır. Ders dinler gibi nasıl staj yapıldığını dinledik. (Z. K.) Kurum görmeden, yeterli bilgi alamadan rapor
tamamlamaya çalışıyoruz. (M. B.)
Bazı katılımcılar gönüllülük esaslı yüz yüze staj imkânı sağlamıştır fakat pandemi sürecinin faaliyetleri
kısıtlamasından memnun olmadığını belirtmiştir. Faaliyetler daha sınırlı hale geldi. (E. B. Ö.)
Katılımcıların az bir kısmı ise online staj programına eşitleyici bir bakış açısı sunmuştur. Online staj
programı döneminde her şeyin aynı olduğunu söylemek mümkündür.(E. M. Ö.)
Online staj programı ve yüz yüze staj programı karşılaştırılması sonucunda katılımcıların çoğunluğu
mesleğine yetkin bir hazırlık ve deneyim sahibi olmak adına yüz yüze staj programını tercih etmiştir. Staj
dediğin uygulamalı olmak zorunda.(İ. D.)
- Bildiri Metni - 163 Eğitimde Yeni Normlar-II