Page 166 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 166

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        üzerince kaygıyı ve mesleki yetersizlik duygusunu arttırdığı araştırma sonucunda görülmüştür.
              Diğer bir yandan bilgiye erişimin online eğitim üzerinden daha kolay olduğu düşüncesi genel olarak
        kabul görmüştür. Katılımcıların tercihleri hususunda yine yüz yüze staj online eğitime göre büyük oranda
        tercih edilmiştir. Bu tercihin temellerini iletişim sorunları, bilgi kargaşası ödevler gibi online stajı zorlaştıran
        konular oluşturmuştur.
             Bunun yanı sıra sahada uzman ve müracaatçılar ile çalışmanın verimli olacağı düşüncesi çoğu katı-
        lımcı tarafından belirtilmiştir. Online stajın sağlık açısından avantajlarının olduğunu ancak sahada olmak,
        müracaatçılarla yüzyüze görüşmek, rapor yazmak kendileri için önemli olduğunu belirtmişlerdir. …o ku-
        rumun içine girmek, canlı canlı insanlarla görüşmek bile online dan daha verimli olur ve bende mesleğimi
        tam yapabiliyorum hissi oluşturur (P. B.)
             Birçok kişi istemese de pandemi bu durumu zorunlu kıldığı için online staj kabullenilmiş ve bu şartlara
        göre kendini geliştirme yolları bulma hususunda adımlar atılmıştır. Bu konuda gelişim için birçok katılımcı
        benzer fikirler vermekle birlikte bu fikirler seminerlere katılmak, kitap okumak, yeni bir dil öğrenmek gibi
        kişisel gelişim alanlarına yönelmektir.
              Pandemi sürecinin ve son sınıf olmanın getirdiği bazı zorluklar bulunmaktadır. Bunlara eğitime ulaşım,
        mezun olmanın getirdiği stres, akademik gelecek, KPSS gibi örnekler verilebilir. Bu süreçte de öğrencilerin
        hocalarının desteğine ihtiyacı olduğu düşünülmektedir. Öğrencilere hocalarıyla iletişimlerini sorduğumuzda
        ise öğrencilerin cevaplarının hocadan hocaya ve kişiden kişiye değiştiği görülmektedir.
              Katılımcıların birçoğu, bazı hocalarının iletişimi kolaylaştırdığını bazılarınınsa iletişimi zorlaştırdığını
        ifade etmiştir. ...Ben kendi danışman hocamdan çok memnunum. Genel olarak baktığımızda ise yani staj
        dersi hariç diğer derslere baktığımızda da bazı hocalar gerçekten öğrencilerle ilgilenmiyor (Z. K.)


             Sonuç

             COVİD-19 süreci nedeniyle online staj programlarında aktif olan öğrenciler ve sistem hakkında bilgiler
        toplanmıştır. Online program hakkında öngörüler; alt yapı ve sistem hazırlığı kaygısı, öğrencilerin bilgi erişim
        ve kullanmada problemler yaşayabileceği, online staj programı kapsamında sosyal hizmet öğrencilerinin
        saha ve kurum tecrübesinden faydalanamaması, vaka odaklı oluşturulan raporların yeterlilik durumu
        eleştirilmektedir.
             Online staj programlarının sosyal hizmet öğrencilerine kazanım sağlayabileceği öngörülen konular ise
        tek bir kurum yerine birçok farklı kurum tecrübesi kazanmış uzmanların ve akademisyenlerin bilgisinden
        faydalanmak, oldukça fazla ve farklı vaka incelemek olacaktır. Bu tecrübenin yanı sıra virüsten korunma
        konusunda en doğru sistemin online olduğundan bahsedilmiştir.
             Yapılan araştırmalar ve görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular farklılıklar göstermekle beraber
        birkaç konu başlığı altında incelenmiştir. Görüşmelere dahil olan öğrencilerin çoğunluğu online staj programı
        yerine yüz yüze staj programını tercih etmektedir. Yine aynı çoğunluk mesleki yeterlilik kaygısı taşımak-
        tadır ve verimlilik açısından online staj programlarına olumsuz eleştirilerde bulunmuştur. Öğrencilerden
        pek az bir kısım kendi imkanları ve çabaları doğrultusuyla gönüllülük esasına dayalı yüz yüze staj yapma
        imkânı sağlamıştır fakat pandemi sürecinin zaman zaman farklı engellerle karşılarına çıktığını belirtmiştir.
             Ayrıca online staj programlarına doğrudan olumlu eleştiri gelmemiştir. Görüşmeye dahil olan öğren-
        cilerin tamamı doğrudan veya dolaylı olarak sürecin kargaşasından ve belirsizliğinden rahatsızlığını dile
        getirmiştir. Bu kargaşa ortamından kurtulmak ve kişisel gelişim sağlamak için büyük çoğunluk seminerle-
        re katılarak, mesleğe yönelik filmler izleyerek, kitaplar okuyarak boş vakitlerin değerlendirilebileceğinden
        bahsetmiştir.

             Araştırmanın Sınırlılıkları ve Gelecek Araştırma Önerileri
             Araştırma, 6 kişilik bir grup tarafından literatür taraması, örneklem belirlenmesi, soruların hazırlan-

               artvincovidcongress.org                   166                                      - Bildiri Metni -
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171