Page 167 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 167

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            ması, verilerin analizi gibi süreçlerden geçerek sonuçlanmıştır. Bu çalışmada literatür taraması yapıldığı
            sırada, pandemi sürecinde sosyal hizmet alanı ile ilgili kaynakların yetersiz olması araştırma yapmayı
            zorlaştırmıştır. Görüşmelerin telefon aracılığıyla yapılması ve bu esnada telefon kesintilerinin yaşanma-
            sı, ön görüşme yapılmadan görüşülen kişilerin sorulara kısa yanıtlar vermesi gibi nedenler katılımcıların
            görüşlerini doğru ifade edememelerine neden olabilir. 12 farklı kişinin görüşleri dahilinde gerçekleşen gö-
            rüşmelerde elde edilen bilgiler kişi sayısının az olmasından dolayı analiz etmede sınırlayıcı olabilmektedir.
                 Pandemi sürecinde sosyal hizmet alanına yönelik araştırmaların arttırılması, bu çalışmaların örneklem
            büyüklüğünün genişletilmesi ve farklı gruplarla yapılması tavsiye edilmektedir. Ayrıca pandemi sürecinde
            sosyal hizmet bölümü öğrenci ve akademisyenlerin bölümün daha verimli hale getirebilmek için görüşleri
            ve bu süreç için memnuniyetlerinin değerlendirilmesi uygun olacaktır.




                 Kaynakça

                 Adıgüzel, İ. B., Akçay, S., ve Erbay, E. (2013). Sosyal hizmet öğrencilerinin sosyal hizmet dersleri kap-
            samında uyulama yürütecekleri kurumları seçme süreçleri. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24(2).
                 Bogo, M. (2010). Alan eğitimi yoluyla sosyal hizmette yetkinlik kazanma. https://www.researchgate.
            net/publication/303756602_Achieving_Competence_in_Social_Work_through_Field_Education.
                 Braun, V. &Clarke, V. (2006). Using thematicanalyisis in psychology, QualitativeResearch in Psycho-
            logy, 3(2),77-101. http://dx.doi.org/10.1191/1478088706qp063oa.
                 Braun, V., &Clarke, V. (2019). Psikolojide tematik analizin kullanımı. Şad, S. N. , Özer, N. ve Atli, A. (Çevi-
            renler). Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of QualitativeResearch in Education,7(2), 873-898.
            doi: 10.14689/issn.2148-2624.1.7c.2s.17m.
                 Braun, V. &Clarke, V. (2019). Thematicanalysis a reflexive. https://www.psych.auckland.ac.nz/en/
            about/thematic-analysis.html#top.
                 Can, D. D. (2020). Krizden fırsata COVID-19 pandemisi ve pedegojik yansımaları. Türkiye’de Açıköğre-
            tim Uygulama ve Araştırma Dergisi, 6(2), 11-53.
                 Clarke, J., ve Morley, C. (2020). Krizden fırsata COVID-19 küresel salgını sırasında Avustralya sosyal
            hizmet alanı eğitimindeki yenilikler.Sosyal Hizmet Eğitimi. 1-10.
                 Erbay, E., ve Sevin, Ç. (2013). Hacettepe üniversitesi 4. Sınıf sosyal hizmet öğrencilerinin eğitim süreç-
            lerine ve gelecekteki meslek yaşamlarına ilişkin görüşleri. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24(1).
                 Ergun, O. (2020). Sosyal bilimlerde görüşme tekniği.https://medium.com/@oktayergun
                 Haanwinckel, B. Z., Fawcett, B., ve Garcia, J. A. B. (2018). Zıtlıklar ve yansımalar: Brezilya ve İngiltere’de
            sosyal hizmet saha çalışması denetimi. Uluslararası Sosyal Hizmet, 61(6), 943-953.
                 Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelenmesi.
            Ahievran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
                 Kılıç, C. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin staj uygulama.Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bi-
            limler Dergisi,  6-9.
                 Oral, A. (2017). Sosyal hizmetler önlisans programı öğrencilerinin staj uygulamalarına ilişkin görüş
            ve düşüncelerinin değerlendirilmesi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği. Açıköğretim Uy-
            gulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
                 Tavşanlı, Ö. ve Kaldırım, A. (2020). Türkiye’de süreç temelli yazma yaklaşımı: bir tematik analiz
            çalışması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 108-138. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cije/
            issue/53201/543600.
                 Tedam, P.  (2020). Sosyal mesafe ve sosyal çalışma alanı yerleşimleri. Öğretme ve öğrenme uygulama
            dergisi, 17(1), 51-56.
                 Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.


            - Bildiri Metni -                                167                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172