Page 169 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 169

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                  COVID-19 Salgınında Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterliklerine İlişkin Görüşleri


                                                       Melih DİKMEN  a


                                        a Dr., Fırat Üniversitesi, melihdikmen@gmail.com



                 Özet

                 COVID-19 salgını dünya çapında eğitim ve öğretim kurumlarının neredeyse tamamen kapanmasına
            neden olarak eğitim sistemi üzerinde olumsuz etkiler bırakmıştır. Salgın sürecinin eğitimin tüm kademe-
            lerinde olduğu gibi yükseköğretim kurumlarındaki öğretmen yetiştirme programlarının sürdürülmesinde
            de birçok aksaklılara neden olmuştur. Bu bağlamda araştırmanın amacı COVID-19 pandemisinde uzaktan
            eğitim yoluyla yürütülen derslerin öğretmen adaylarının mesleki yeterliklerini nasıl etkilediğini belirlemektir.
                 Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomoloji) desenine göre yürütülmüştür. Araş-
            tırmaya Türkiye’nin doğusunda yer alan bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören sekiz
            öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı
            yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.  Yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan maddeler
            Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2017 yılında yayınlanan “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri”ne ilişkin
            rapordaki çıktılar dikkate alınarak hazırlanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizine tabii tu-
            tulmuştur.
                 Araştırmanın bulguları COVID-19 salgınının öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine ilişkin etkisi
            açısından olumlu ve olumsuz olmak üzere iki farklı tema altında toplandığını göstermektedir. Sonuçlar
            COVID-19 pandemisinin öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine ilişkin mesleki bilgi, mesleki beceri, tutum
            ve değerlerin geliştirilmesi açısından bazı önlemlerin alınmasının gerekliliğini ortaya koymuştur. Çalışmada
            gelecekte yapılacak araştırmalar için bazı öneriler sunulmuştur.


                 Anahtar Kelimeler:  COVID-19, Mesleki yeterlik, Eğitim, Öğretim




































            - Bildiri Metni -                                169                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174