Page 171 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 171

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Korona Sürecinden Sonra Etkili Bir Okul Yöneticisinin Sahip Olması Gereken Beceri Yeterlik
                                                        ve Özellikler


                                                        Nilgün Malay a

             a Kocaeli Özel Bilgi Küpü Okulları Lise Müd. Yrd ve Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yls Sakarya Üniversitesi,-
                                               nilgun.canol@ogr.sakarya.edu.tr





                 Özet


                 2019’un sonundan itibaren,Covid19’un insan yaşamını tehdit etmesi sebebiyle WHO tarafından “pan-
            demi” olarak tüm yetkilileri acil sağlık durumlarını maksimum seviyeye çekmeleri istenmiştir.Covid19
            salgınına ülke çapında okulların kapatılması kararı veren ülkelerden biri Türkiye olmuştur. 23 Mart tarihi
            itibariyle K12 okullarındaki 16 milyon öğrenci ve 800 bin öğretmen MEB tarafından düzenlenen ve uygu-
            lanan çevrimiçi eğitime geçmiştir.
                 Aynı tarihte öğretme ve öğrenmeye alternatif bir seçenek olarak dijital bir eğitim portalı olan (EBA)
            ve (TRT) tarafından üç TV kanalı aracılığıyla İnternet ve TV tabanlı uzaktan eğitim başlatılmıştır. Süreç yö-
            netiminde okul yöneticilerinin paydaşların beklentilerine yanıt verme ve ortak amaçlara ulaşmak yoluyla
            okulların gereksinimlerini karşılamaya kararlı olmaları içinde bulunulan pandemi sürecinde son derece
            önemli olmuştur. Öncelikle okul yöneticisinin mevcut problemleri gerçekçi olarak görüp çözebilecek yete-
            nekleri sergileyebilecek olması Covid19 pandemisinde fark yaratan önemli bir özelliktir.
                 Okul yöneticisinin rolü öğretimde kaliteyi artırmak amacıyla okulun amaçlarına ulaşmasında bu bo-
            yutlar arasında koordinasyonunu sağlayarak eğitim ve öğretim faaliyetlerini yönlendirmek ve verimli bir
            şekilde devam etmelerini sağlamaktır. Bu çalışmada MEB K12 okul müdürlerinin öğretim liderleri olarak
            COVID19 pandemi sürecinde yaşamış oldukları sorunlara ilişkin uyguladıkları çözümlerin ve süreç içinde
            edindikleri deneyimlerden hareketle pandemi sonrası eğitime ilişkin görüş ve önerileri aktarılmıştır.
                  Pandeminin devam etmekte olması nedeniyle araştırmanın sürece ilişkin güncel bulguları ile litera-
            türe katkı sağlaması beklenmektedir.


                 Anahtar Kelimeler:  Covid-19, Eğitim-Yönetimi, Eğitim Yöneticileri, Kriz Yönetimi, Vizyon





























            - Bildiri Metni -                                171                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176