Page 177 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 177
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
ğunu alacak bir çalışma ekibi ya da yönetim komitesi oluşturun. Mümkün olduğunca, çalışma ekibindeki
bu kişilerin; çeşitli bölümlerin müfredatı, öğretmen eğitimi, bilgi teknolojisi, öğretmen temsilcileri, veli tem-
silcileri, öğrenciler, uygun olduğunda sektör temsilcileri gibi eğitim sistemindeki veya okul ağındaki farklı
unsurları temsil eden; önemli ve çeşitli bakış açıları getirebilecek kişilerden oluşmasını sağlayın.
2. Sosyal mesafe uygulamasının etkin olduğu dönemde uygulanmak üzere çalışma ekibi üyeleri ara-
sında sık ve düzenli iletişimi sağlayacak bir program geliştirin.
3. Stratejiyi yönlendirecek ilkeleri tanımlayın. Örneğin: öğrencilerin ve personelin sağlığını korumak,
akademik öğrenmeyi sağlamak, öğrencilere ve fakülteye duygusal destek sağlamak. Bu ilkeler, öncelik
olarak yapılması gerekenlere odaklanılmasını sağlayacak, zaman ve diğer sınırlı kaynakların önceliklendi-
rilmesine yardımcı olacaktır.
4. Halk sağlığı yetkilileri ile koordinasyon mekanizmaları oluşturun böylece eğitim hareketleri eşza-
manlı olur, halk sağlığı hedef ve stratejilerinin geliştirilmesine yardımcı olur; örneğin öğrencileri, velileri,
öğretmenleri ve personeli sosyal mesafenin gerekliliği konusunda eğitmek.
5. Eğitim verme yöntemlerinin aksadığını göz önüne alarak, öğretim program hedeflerini yeniden
önceliklendirin. Sosyal uzaklaşma döneminde neler öğrenilmesi gerektiğini tanımlayın.
6. Sosyal uzaklaşma dönemi sona erdiğinde, kaybedilen öğrenme süresini geri kazanmak için uy-
gulanabilirlik belirleyin; örneğin yeni akademik yıl başlanmadan önce tatil döneminde, yoğun bir gözden
geçirme ve tekrar yapılması gibi.
7. Eğitim verme araçlarını tanımlayın. Bu araçlar; mümkünse etkileşim için en çok değişkenlik ve fırsat
sağladığı için online öğrenmeyi içermelidir. Eğer bütün öğrencilerin gerekli cihazları veya bağlantıları yoksa
bunları onlara sağlamanın yollarını arayın. Bu cihazlar ve bağlantı için gerekli kaynakları sağlayacak olan
özel sektör ve topluluklarla ortaklıkları araştırın.
8. Öğretmenlerin; mümkünse doğrudan yönlendirme veya kendi kendine öğrenebilmeleri için rehberlik
yoluyla; öğrencilerin yeni durumda öğrenmelerini etkili bir şekilde yönlendirip desteklemeleri için rollerini
ve beklentileri açıkça tanımlayın.
9. Öğretim program hedefleri, stratejileri, önerilen faaliyetler ve ek kaynaklar hakkında öğretmenler,
öğrenciler ve veliler ile iletişim kurmak için bir web sitesi oluşturun.
10. Online eğitim stratejisi mümkün değilse, alternatif eğitim verme yöntemleri geliştirin; bunlar te-
levizyon programları, eğer televizyon kanalı ile ortaklık uygulanabilirse podcastler, radyo yayınları, dijital
formda veya kâğıt üzerinde öğrenme paketlerini içerebilir. Bunları sağlamak için toplum kuruluşları ve
özel sektör ile ortaklıkları araştırın.
11. Alternatif eğitim planı uygulanırken en savunmasız öğrenciler ve aileler için yeterli desteği sağlayın.
12. Ortak öğrenme ve refahı artırmak için öğrenciler arasındaki iletişim ve iş birliğini geliştirin.
13. Öğretmen ve ebeveynlerin yeni eğitim yönteminde, öğrencileri destekleyebilmeleri için mesleki
gelişim hemen mekanizması oluşturun. Öğretmen iş birliğini ve profesyonel camiaları teşvik eden ve öğ-
retmen özerkliğini arttıran yöntemler oluşturun.
14. Zorunlu olduğu takdirde kullanılmak üzere uygun öğrenci değerlendirme süreçleri tanımlayın.
15. Terfi ve mezuniyet için uygun süreçleri tanımlayın.
16. Gerektiğinde, düzenleyici çerçeveyi; online eğitimi ve diğer yöntemleri uygulanabilir kılacak, öğret-
men özerkliğini ve iş birliğini destekleyecek şekilde gözden geçirin. Buna, alternatif eğitim planlarındaki
günler için okul günü kredisi verilmesi de dâhildir.
17. Her okul, işlemlerin sürekliliği için plan geliştirmelidir. Okulları desteklemenin bir yolu da eğitim
yetkililerinin, okullara, öteki okullardan seçilmiş plan örnekleri sağlamasıdır.
18. Okulun öğrencilere yemek hizmeti sağladığı durumlarda, öğrencilere ve ailelerine yiyecek dağıt-
mak için alternatif yöntemler geliştirin.
19. Okulun öğrencilere zihin sağlığı desteği gibi diğer sosyal hizmetler sağladığı durumlarda, alternatif
hizmet biçimleri geliştirmelidir.
- Bildiri Metni - 177 Eğitimde Yeni Normlar-II