Page 196 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 196
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimin Ölçme Boyutuna Yönelik Görüşleri
Tamer YILDIRIM a
a Dr. Öğr. Üyesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, kimyaci08@hotmail.com
Özet
COVİD-19 salgın hastalığından dolayı ülkemizde yükseköğretimde 2020-21 eğitim-öğretim yılı istisnai
birkaç bölüm haricinde uzaktan eğitim yoluyla yapılmıştır. Uzaktan eğitimin kalitesini artıracak çalışma-
lar fazlaca yapılmasına rağmen uzaktan ölçme ve değerlendirmeye yönelik çalışmalar yeterli olduğu
söylenemez. Uzaktan eğitimin gelişmesinde en büyük zorluk adil ve güvenilir ölçme sistemlerinin henüz
geliştirilememesi olmuştur.
Öğrenci başarısını doğru bir biçimde ölçecek güvenilir online sınavlara ihtiyaç vardır. Bu çalışmada
üniversite öğrencilerinin bir yılı aşkın sürerdir devam eden uzaktan eğitimde çevrimiçi yapılan sınavlara
yönelik görüşleri alınarak eğitimin uzaktan ölçme boyutu değerlendirilmeye çalışılmıştır. Nicel araştırma
desenlerinde tarama (survey) yöntemi ile çalışma yürütülmüştür. Araştırmaya gönüllü katılan 143 üniver-
site öğrencisi çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “google form” ile oluşturulan
anket aracılığı ile toplanmıştır.
Veriler betimsel istatistik yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin ölçme için
en çok tercih ettiği yönteminin ödev yoluyla ölçme olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler, uzaktan yapılan
ölçme sınavlarının adil ve güvenilir olmadığını ayrıca sınavlarda kopya çekildiğini düşünmektedir. Araştır-
manın uzaktan eğitime yönelik yapılan çalışmalara katkı sunacağı söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Ölçme, Uzaktan Eğitim, Üniversite Öğrencisi
artvincovidcongress.org 196 - Bildiri Metni -