Page 197 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 197

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Koronavirüs Sürecinde Ortaokullarda Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitim Çalışmaları Üze-
                                                  rine Bir Değerlendirme


                                                     Mustafa KORKMAZ    a

                a Yüksek Lisans Öğrencisi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, mkorkmaz120@gmail.com


                 Özet

                 Bu araştırmanın amacı Covid-19 pandemisi sürecinde ortaokullarda yürütülen acil uzaktan eğitim
            faaliyetlerini incelemek ve karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Nitel araştırma yöntemiyle
            yürütülen bu çalışmada doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri 2020 ve 2021 yılarında
            Türkiye’de bulunan ortaokullarda yapılan acil uzaktan eğitim faaliyetleriyle ilgili makalelerden elde edilmiştir.
                 Araştırmaya dahil edilen çalışmalar YÖK Ulusal Tez Merkezi, Google Akademik arama motoru, Der-
            giPark arama dizininde “Coronavirüs(Covid-19) sürecinde yürütülen uzaktan eğitim çalışmaları” başlıklı
            taramayla belirlenmiştir. Tarama sonucunda elde edilen 24 makale; konusu, çalışma grubu, yöntemi ve
            sonuçları yönünden incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda acil uzaktan eğitim faaliyetleri ile ilgili olumlu
            ve olumsuz düşünceler tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda uzaktan eğitim faaliyetlerinin zaman ve
            mekân yönünden esnek olduğu, derslerin evde yürütülmesinin velilere göre daha sağlıklı olduğu, EBA’nın
            öğrencilere dersleri tekrar etme imkânı ve ücretsiz içerikler sunmasının olumlu olarak görüldüğü tespit
            edilmiştir.
                 Alt yapı yetersizliği, iletişim sorunları, öğrencilerin yaşadığı psikolojik sorunlar, fiziksel aktivite eksikliği
            vb. konularda ise uzaktan eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesine ihtiyaç vardır.

                 Anahtar Kelimeler:  Acil Uzaktan Eğitim, Covid-19 Sürecinde Eğitim, Evde Eğitim, Uzaktan Eğitimin
            Faydaları, Uzaktan Eğitimin Eksiklikleri


             An Evaluatıon On Emergency Dıstance Educatıon Actıvıtıes In Secondary Schools Durıng The Coro-
                                                       navırus Process


                 Abstract


                 The purpose of this research is to examine the emergency distance education activities carried out in
            secondary schools during the Covid-19 pandemic process and to offer solutions to the problems encoun-
            tered. In this study conducted with qualitative research method, document analysis technique was used.
            The research data were obtained from articles on emergency distance education activities in secondary
            schools in Turkey in 2020 and 2021.
                 The studies included in the research were detected by a search titled “Distance education studies
            carried out during the Coronavirus (Covid-19) process” in the YÖK National Thesis Center, Google Academic
            search engine, DergiPark search index. 24 articles obtained as a result of the scanning were examined in
            terms of their subject, study group, method and results. As a result of the analysis, positive and negative
            opinions about emergency distance education activities were determined. As a result of the research, it
            has been determined that distance education activities are flexible in terms of time and place, conducting
            lessons at home is healthier than parents, and EBA’s opportunity to repeat the lessons and offer free
            content to the students has been found to be positive.
                 Lack of infrastructure, communication problems, psychological problems experienced by students,
            lack of physical activity, etc. On the other hand there is a need for organization in lack of infrastructure,


            - Bildiri Metni -                                197                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202