Page 197 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 197
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Koronavirüs Sürecinde Ortaokullarda Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitim Çalışmaları Üze-
rine Bir Değerlendirme
Mustafa KORKMAZ a
a Yüksek Lisans Öğrencisi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, mkorkmaz120@gmail.com
Özet
Bu araştırmanın amacı Covid-19 pandemisi sürecinde ortaokullarda yürütülen acil uzaktan eğitim
faaliyetlerini incelemek ve karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Nitel araştırma yöntemiyle
yürütülen bu çalışmada doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri 2020 ve 2021 yılarında
Türkiye’de bulunan ortaokullarda yapılan acil uzaktan eğitim faaliyetleriyle ilgili makalelerden elde edilmiştir.
Araştırmaya dahil edilen çalışmalar YÖK Ulusal Tez Merkezi, Google Akademik arama motoru, Der-
giPark arama dizininde “Coronavirüs(Covid-19) sürecinde yürütülen uzaktan eğitim çalışmaları” başlıklı
taramayla belirlenmiştir. Tarama sonucunda elde edilen 24 makale; konusu, çalışma grubu, yöntemi ve
sonuçları yönünden incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda acil uzaktan eğitim faaliyetleri ile ilgili olumlu
ve olumsuz düşünceler tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda uzaktan eğitim faaliyetlerinin zaman ve
mekân yönünden esnek olduğu, derslerin evde yürütülmesinin velilere göre daha sağlıklı olduğu, EBA’nın
öğrencilere dersleri tekrar etme imkânı ve ücretsiz içerikler sunmasının olumlu olarak görüldüğü tespit
edilmiştir.
Alt yapı yetersizliği, iletişim sorunları, öğrencilerin yaşadığı psikolojik sorunlar, fiziksel aktivite eksikliği
vb. konularda ise uzaktan eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesine ihtiyaç vardır.
Anahtar Kelimeler: Acil Uzaktan Eğitim, Covid-19 Sürecinde Eğitim, Evde Eğitim, Uzaktan Eğitimin
Faydaları, Uzaktan Eğitimin Eksiklikleri
An Evaluatıon On Emergency Dıstance Educatıon Actıvıtıes In Secondary Schools Durıng The Coro-
navırus Process
Abstract
The purpose of this research is to examine the emergency distance education activities carried out in
secondary schools during the Covid-19 pandemic process and to offer solutions to the problems encoun-
tered. In this study conducted with qualitative research method, document analysis technique was used.
The research data were obtained from articles on emergency distance education activities in secondary
schools in Turkey in 2020 and 2021.
The studies included in the research were detected by a search titled “Distance education studies
carried out during the Coronavirus (Covid-19) process” in the YÖK National Thesis Center, Google Academic
search engine, DergiPark search index. 24 articles obtained as a result of the scanning were examined in
terms of their subject, study group, method and results. As a result of the analysis, positive and negative
opinions about emergency distance education activities were determined. As a result of the research, it
has been determined that distance education activities are flexible in terms of time and place, conducting
lessons at home is healthier than parents, and EBA’s opportunity to repeat the lessons and offer free
content to the students has been found to be positive.
Lack of infrastructure, communication problems, psychological problems experienced by students,
lack of physical activity, etc. On the other hand there is a need for organization in lack of infrastructure,
- Bildiri Metni - 197 Eğitimde Yeni Normlar-II