Page 199 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 199

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




               Uzaktan Eğitim Sürecinde Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretimi: Sakarya Bilsem Örneği


                                                       Beytullah ÖNCE

                                   Sakarya Bilim ve Sanat Merkezi, beytullah.elt@gmail.com




                 Özet

                 Covid-19 pandemisine karşı alınan tedbirler kapsamında 23 Mart 2020 tarihinden itibaren ülkemizde
            okulların kapanması, acil uzaktan eğitim olarak tanımlanan yeni bir durum oluşturmuştur. Bu çalışmada,
            2019-2020 eğitim-öğretim yılının ilkbahar döneminde, özel yetenekli öğrencilere yönelik farklılaştırılmış
            ve zenginleştirilmiş yabancı dil öğretiminin uzaktan eğitim faaliyetleri kapsamında ne şekilde devam etti-
            rildiği; Sakarya Bilim ve Sanat Merkezi örneğinde sunulacaktır.
                 Microsoft Teams uygulamasının öğretim yönetim sistemi olarak kullanıldığı bu süreçte, İngilizce öğ-
            retimi, senkron ve asenkron etkinliklerin harmanlanmasıyla gerçekleştirilmiştir. Oluşturulan sanal sınıflar-
            da, öğrenciler için haftalık ders izlenceleri oluşturulmuş; hedeflenen kazanımlara yönelik canlı derslerin
            öncesinde ve sonrasında yararlanacakları etkileşimli içerikler geliştirilmiş ve sanal sınıfta paylaşılmış, her
            canlı ders için ders tasarımları hazırlanmıştır. Ayrıca temel dil becerilerini performansa dönüştürmeleri için
            öğrencilere haftalık görevlendirmeler yapılmıştır. Canlı derslerde, öğrencilerin yabancı dil bilgi ve becerile-
            rini geliştirecekleri dijital içerikler; fiziksel aktiviteler, oyunlaştırma öğeleri ve yaratıcı drama çalışmaları ile
            zenginleştirilerek, uzaktan eğitimin, öğrenciler için farklı öğrenme deneyimleri yaşayabilecekleri bir sürece
            dönüştürülmesi hedeflenmiştir.
                 Öğrenciler; canlı ders dışı faaliyeti olarak Web 2.0 araçlarıyla geliştirilen etkileşimli içeriklerden ya-
            rarlanarak, kendi hızlarında öğrenme fırsatı yakalamışlardır. Dönem sonunda öğrencilerden toplanan
            görüşlerden, en fazla oyunlaştırma öğeleri taşıyan etkileşimli etkinlikleri beğenildiği anlaşılmıştır. Video
            hazırlamaya yönelik haftalık performans görevlerinde katılımın, diğer görevlere göre daha düşük düzeyde
            kaldığı gözlemlenmiştir.

                  Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Öğretim Yönetim Sistemleri, İngilizce Öğretimi, Web 2.0 Araçları

































            - Bildiri Metni -                                199                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204