Page 200 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 200
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
COVID-19 Salgınında Yükseköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının
İncelenmesi
Semih DİKMEN , Ferhat BAHÇECİ b
a
a Öğr. Gör., Fırat Üniversitesi, sdikmen@firat.edu.tr
b Dr. Öğr. Üyesi, Fırat Üniversitesi, ferhatb@firat.edu.tr
Özet
COVID-19 salgını nedeniyle dünyadaki birçok ülkede eğitim ve öğretim uzaktan eğitim yoluyla sürdü-
rülmeye devam etmektedir. Salgın döneminde yürütülen uzaktan eğitime yönelik üniversite öğrencilerinin
tutumları öğrenme sürecinin verimliliğini etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı COVID-19 salgınında yük-
seköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını incelemektir.
Araştırma nicel yöntemlerden tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmaya Türkiye’nin doğu-
sunda bulunan üç farklı üniversiteden 508 öğrenci katılmıştır Araştırmada veri toplama aracı olarak Ağır,
Gür ve Okçu (2007) tarafından geliştirilen Uzaktan Öğretime Yönelik Tutum Ölçeği ile araştırmacı tarafın-
dan oluşturulan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde öğrencilerin cinsi-
yetlerine, sınıf düzeylerine, öğrenme alanlarına ve pandemi öncesi uzaktan eğitime yönelik deneyimlerinin
olup olmamasına göre uzaktan eğitime yönelik tutumlarının anlamlı düzeyde farklılaştığı belirlenmiştir.
Bununla birlikte öğrenim görülen üniversitenin uzaktan eğitime yönelik tutumu etkilemediği tespit
edilmiştir. Araştırmanın bulguları yükseköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının “ka-
rarsızım” düzeyinde olduğu söylenebilir. Gelecekte yapılacak araştırmalar için bazı öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: COVID-19, Tutum, Uzaktan Eğitim, Yükseköğretim
artvincovidcongress.org 200 - Bildiri Metni -