Page 202 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 202
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Sürecinde Yabancı Dil Öğrenimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
Sinem GÖNEN KAYACAN , Vildan ÖNCÜLb
A
aÖğr. Gör. Dr., Ondokuz Mays Üniversitesi, gonen80@gmail.com
b Öğr. Gör. Dr., Ondokuz Mays Üniversitesi, vilice1@hotmail.com
Özet
Sunulan araştırmada salgın sürecinde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen kişilerin yabancı dil öğ-
renme algı ve tutumlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, Ondokuz Mayıs
Üniversitesi (Samsun, Türkiye) ve Kırgızistan’da bulunan L.N. Gumilev Avrasya Milli Üniversitesinde Türkçeyi
yabancı dil olarak öğrenen kişilerle gerçekleştirilmiştir (n=68).
Araştırmacılar ve Türkçe uygulama araştırma merkezlerinde görevli öğretim elemanlarının görüş-
leri doğrultusunda oluşturulan bir anketle öğrencilerin sosyo-ekonomik verileri, demografik bilgileri ve
covid-19 sürecindeki yabancı dil eğitimine yönelik görüşleri elde edilmiştir. Anket sonuçlarının geçerliliği
Cronbach-Alfa Analizi ile incelenmiş ve 0,624 olarak (kuvvetli) tespit edilmiştir. Anket bulgularına göre
genel olarak öğrencilerin salgın sürecinde eğitim-öğretim süreçlerinin yüz yüze eğitimle karşılaştırıldığın-
da olumsuz düşüncelerinin daha ön planda olduğu gözlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin psikolojik ve
sosyolojik açıdan motivasyonlarının düştüğü tespit edilmiştir. Öğrenciler salgından sonra çevrimiçi eğitimin
tamamen devam etmesini istememelerine rağmen bazı derslerde bu yöntemin kullanılmasının uygun
olabileceğini düşünmektedir.
Sonuç olarak dünya ekonomisini, sosyolojisini, insan psikolojisini olumsuz yönde etkileyen COVID-19
sürecinde yabancı dil öğretiminde faydalı bir araç olarak kullanılan internet yoluyla öğretimin tek başına
yeterli olmadığı gözlenmiş ve yüz yüze eğitimin önemi vurgulanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Yabancı Dil Öğrenimi
artvincovidcongress.org 202 - Bildiri Metni -