Page 202 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 202

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Covid-19 Sürecinde Yabancı Dil Öğrenimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi


                                      Sinem GÖNEN KAYACAN , Vildan ÖNCÜLb
                                                              A
                            aÖğr. Gör. Dr., Ondokuz Mays Üniversitesi, gonen80@gmail.com
                            b Öğr. Gör. Dr., Ondokuz Mays Üniversitesi, vilice1@hotmail.com



             Özet


             Sunulan araştırmada salgın sürecinde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen kişilerin yabancı dil öğ-
        renme algı ve tutumlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.  Bu çalışma, Ondokuz Mayıs
        Üniversitesi (Samsun, Türkiye) ve Kırgızistan’da bulunan L.N. Gumilev Avrasya Milli Üniversitesinde Türkçeyi
        yabancı dil olarak öğrenen kişilerle gerçekleştirilmiştir (n=68).
             Araştırmacılar ve Türkçe uygulama araştırma merkezlerinde görevli öğretim elemanlarının görüş-
        leri doğrultusunda oluşturulan bir anketle öğrencilerin sosyo-ekonomik verileri, demografik bilgileri ve
        covid-19 sürecindeki yabancı dil eğitimine yönelik görüşleri elde edilmiştir. Anket sonuçlarının geçerliliği
        Cronbach-Alfa Analizi ile incelenmiş ve 0,624 olarak (kuvvetli) tespit edilmiştir. Anket bulgularına göre
        genel olarak öğrencilerin salgın sürecinde eğitim-öğretim süreçlerinin yüz yüze eğitimle karşılaştırıldığın-
        da olumsuz düşüncelerinin daha ön planda olduğu gözlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin psikolojik ve
        sosyolojik açıdan motivasyonlarının düştüğü tespit edilmiştir. Öğrenciler salgından sonra çevrimiçi eğitimin
        tamamen devam etmesini istememelerine rağmen bazı derslerde bu yöntemin kullanılmasının uygun
        olabileceğini düşünmektedir.
             Sonuç olarak dünya ekonomisini, sosyolojisini, insan psikolojisini olumsuz yönde etkileyen COVID-19
        sürecinde yabancı dil öğretiminde faydalı bir araç olarak kullanılan internet yoluyla öğretimin tek başına
        yeterli olmadığı gözlenmiş ve yüz yüze eğitimin önemi vurgulanmıştır.


             Anahtar Kelimeler:  Covid-19, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Yabancı Dil Öğrenimi



































               artvincovidcongress.org                   202                                      - Bildiri Metni -
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207