Page 203 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 203

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 GİRİŞ


                 1. Covid 19 Sürecinde Uzaktan Eğitim
                 Sars-Corona Virüsü, 2003 yılının şubat ayında ilk kez Çin’de görülen ve şiddetli akut solunum yetmez-
            liğine neden olan bir korona virüs olarak karşımıza çıkmıştı. Yeni Corona Virüsü Hastalığı (Covid-2019) ilk
            defa Çin’in Hubei Eyaleti, Wuhan Şehrinde ortaya çıktı. Bu pandemi kısa sürede bütün dünyaya yayıldı (Li
            ve ark. 2020).
                 COVID-19 salgını tüm dünyadaki eğitim sektörünü de hazırlıksız yakalamıştır. Eğitimin uzaktan ya-
            pılabilmesini mümkün kılan alt yapı oluşturulmadan aniden doğan zorunluluktan dolayı, çocukların ve
            gençlerin eğitim ihtiyaçlarına cevap vermek için kamu ve özel eğitim kuruluşları, eğitim yönetiminin çeşitli
            kademelerinde yer alan yöneticiler, eğitimin sürdürülebilmesi için çözüm yolları arama yoluna gitmişlerdir.
                 Eğitim fırsatlarını önemli ölçüde aksatacak bu küresel krize karşı cevap olabilecek; uyarlanabilir, tu-
            tarlı, etkili ve eşitlikçi, sürdürülebilir bir eğitim geliştirmek için hızlı bir şekilde uygulamaya geçilmiştir. Her
            ne kadar bazı eğitimciler bu dönemde yapılan uzaktan eğitim uygulamalarının yüz yüze eğitimin yerini
            tutamayacağını, öğretmen ve öğrenci bazında birçok sıkıntı yaşandığını belirtseler de (Atreya ve Acharya,
            2020:419) salgın döneminde başvurulan uzaktan eğitim sisteminin avantajları da azımsanmayacak bo-
            yuttadır (Tümen Akyıldız, 2020: 693).
                 Covid 19 salgınına kadar olan sürede eğitimde dijitalleşme günümüzdeki kadar önem taşımamıştır. Ya-
            şanılan bu kriz dönemi eğitimde dijitalleşmenin zorunlu olduğunu göstermiştir. Salgın döneminden sonraki
            süreçte yüz yüze eğitime geçildiğinde de öğrenicilerin geleneksel öğretim uygulamalarıyla birlikte dijital
            içerikli uygulamaları kullanmaya devam edecekleri ve normalleşme sürecinde salgın döneminde eğitimde
            yaşanılanlardan yola çıkılarak yeni politikalar geliştirileceği düşünülmektedir.


                 2. Yabancı Dil Eğitiminde Uzaktan Eğitim
                 Yabancı dil öğretiminde hedef dile maruz kalma ve yüz yüze etkileşim oldukça önemli iki kavramdır.
            Ancak zorunluluklardan doğan uzaktan eğitimin avantajlarını da görmek ve bu durumu olumsuz bir durum
            olmaktan çıkarıp fırsata dönüştürmek gerekmektedir (Tümen Akyıldız, 2020: 693). 21. yüzyılda bilgiye
            ve teknolojiye ulaşmanın oldukça kolay olduğu ve bilgi erişiminde zaman ve mekân sınırlaması olmadığı
            görülmektedir.
                 Her konuda öğrenme esnekliği sağlayan uzaktan eğitim sisteminden yeterli verim alabilmek için öğ-
            rencilerin ve öğretmenlerin bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Bozkurt’un (2020: 118), “Bu süreçle beraber
            uzun vadede bu tecrübelerin genel eğitim paradigmasına yansımalarının olması kaçınılmazdır. Her kriz
            devamında bazı fırsatlar doğurur.” ifadesinde olduğu gibi olumsuzlukları düşünmek yerine olumlu yön-
            lerden yola çıkılarak eldeki imkânları iyileştirme yoluna gidilmesi gerekmektedir.
                 Öztürkler (2020: 1787) hızla gelişen bu kriz sırasında, hem öğrencilerden hem de eğitimcilerden
            büyük ölçüde esneklik beklenmekte olduğunu ve öğrencilerin okula gitmesine izin verilmeyen bir durumda
            geleneksel eğitimden çevrimiçi eğitime geçmenin bir alternatif olduğunu belirtir. Uzaktan eğitimin yabancı
            dil öğretiminde uygulanmasıyla ilgili yapılan bir araştırmada (Dolmacı ve Dolmacı, 2020: 722) yabancı
            dil öğretiminde salgın sürecinden sonraki dönemlerde eş zamanlı uzaktan eğitimin kullanımıyla ilgili bazı
            durumlarda ve belirli şartlara bağlı olarak ve düzenlemelerin uygulanmasıyla kullanılmasının mümkün
            olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
                 Araştırma sonucuna göre uzaktan eğitimin dil öğretiminde kullanılmaması gerektiğini dile getiren öğ-
            retim elemanları olmasına rağmen çoğu öğretim elemanının eş zamanlı uzaktan eğitimdeki ders sürecinin,
            yüz yüze eğitime benzetilmeye çalışılırsa kullanılabileceği görüşüne sahip olduğu belirtilmiştir. Yüz yüze
            eğitimle aynı zamanda destek olarak uygulanabileceği ve sınavların yüz yüze olması şartıyla uygulana-
            bileceği şeklinde seçeneklerin de öngörüldüğü araştırma sonucunda normalleşme sürecinde yabancı dil
            eğitiminde uzaktan eğitime sıcak bakıldığı görülmüştür.


            - Bildiri Metni -                                203                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208