Page 205 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 205

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            Tablo 1. Katılımcılara ait demografik durum, eğitim ve Covid-19 test bulguları

                  Ana Dil         Öğrenim Durumu      Y. Dil Seviyeleri  Covid-19 Testi (Pozitif)  Semptomlar
             Arapça        28        Lise        8    A1       2        Evet         15          Hafif       6
             Asya dilleri  27      Önlisans      8    A2       7        Hayır        53          Orta        9
             Afrika dilleri  5      Lisans      34    B1      14                             Yakalanmadım   53

             Farsça        3    Yüksek Lisans   15    B2      16
             Rusça         5       Doktora       3     C1     27
                                                      C2       2
            Katılımcıların ağırlıklı olarak Arapça anadili konuştuğu ve lise ile doktora arasında farklı eğitim durum-
            larına sahip olduğu görülmektedir. Katılımcıların büyük bir çoğunluğu virüse yakalanmamış ya da belirti
            göstermemiştir.

            Tablo 2. Katılımcıların ülkelere göre dağılımı (n=68)

             Kazakistan 9       Somali   3   Gambiya 1     Mısır 2         Pakistan 5       Afganistan 8
             Tacikistan 1       Yemen 4      Rusya  1      Moritanya2      Özbekistan1      Çin 1
             Türkmenistan 1     Sudan 4      Suriye  5     Filistin 2      İran 2           Lübnan 1
             Makedonya      2   Irak 6       Ukrayna 1     Mali 1          Belarus 1        Fas 2

             Azerbaycan 2

            Katılımcıların özellikle Asya ve Afrika olmak üzere 25 faklı ülkeden araştırmaya katıldığı tespit edilmiştir.

            Tablo 3. Araştırmada kullanılan test soruları ve cevap sayıları

             Sorular                                                                                Evet   Hayır
             Covid-19 sürecindeki online eğitim gündelik hayatınızda kolaylık sağladı mı?           42     26

             Covid-19 sürecinde online eğitim almak genel olarak ekonomik hayatınıza katkı sağladı mı?  44  24
             Covid-19 sürecindeki online eğitimde size eğitim veren kişilerin performansı yeterli oldu mu  48  20
             Covid-19 sürecindeki aldığınız online dil eğitiminde bütün dil becerilerinizin (okuma, yazma, dinleme,  30  38
             konuşma) aynı oranda geliştiğini düşünüyor musunuz?
             Covid-19 sürecindeki online eğitim sosyal ilişkilerinizi olumsuz etkiledi mi?          42     26
             Derslere olan motivasyonunuz Covid-19 sürecinden olumsuz etkilendi mi?                 40     28
             Covid-19 sürecinde aldığınız online eğitimde zaman yönetimini kontrol edebildiniz mi? (Uyku, alış- 45  23
             veriş, gündelik işlerin yürütülmesi vb.)
             Covid-19 sürecinde ödev ve alıştırma yapabilmek i27 gerekli kaynaklara ulaşabildiniz mi?  43  25
             Covid-19 sürecindeki online eğitimde derslere olan ilginizde azalma oldu mu?           35     33

             Covid-19 sürecinde öğretmenle online ders haricinde iletişim kurabildiniz mi?          47     21
             Covid-19 sürecindeki online eğitim ruhsal durumunuzu olumsuz etkiledi mi?              41     27
             Online eğitimin genel olarak yararlı olduğunu düşünüyor musunuz?                       35     34
             Size seçenek sunulsa Covid-19 süreci sonrasında (sadece) online eğitimi tercih eder misiniz?  23  45

             Covid-19 süreci sonrasında yüz yüze eğitimin yanı sıra online eğitimin de bazı derslerde kullanılması  53  15
             gerektiğini düşünüyor musunuz?



            - Bildiri Metni -                                205                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210