Page 205 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 205
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 1. Katılımcılara ait demografik durum, eğitim ve Covid-19 test bulguları
Ana Dil Öğrenim Durumu Y. Dil Seviyeleri Covid-19 Testi (Pozitif) Semptomlar
Arapça 28 Lise 8 A1 2 Evet 15 Hafif 6
Asya dilleri 27 Önlisans 8 A2 7 Hayır 53 Orta 9
Afrika dilleri 5 Lisans 34 B1 14 Yakalanmadım 53
Farsça 3 Yüksek Lisans 15 B2 16
Rusça 5 Doktora 3 C1 27
C2 2
Katılımcıların ağırlıklı olarak Arapça anadili konuştuğu ve lise ile doktora arasında farklı eğitim durum-
larına sahip olduğu görülmektedir. Katılımcıların büyük bir çoğunluğu virüse yakalanmamış ya da belirti
göstermemiştir.
Tablo 2. Katılımcıların ülkelere göre dağılımı (n=68)
Kazakistan 9 Somali 3 Gambiya 1 Mısır 2 Pakistan 5 Afganistan 8
Tacikistan 1 Yemen 4 Rusya 1 Moritanya2 Özbekistan1 Çin 1
Türkmenistan 1 Sudan 4 Suriye 5 Filistin 2 İran 2 Lübnan 1
Makedonya 2 Irak 6 Ukrayna 1 Mali 1 Belarus 1 Fas 2
Azerbaycan 2
Katılımcıların özellikle Asya ve Afrika olmak üzere 25 faklı ülkeden araştırmaya katıldığı tespit edilmiştir.
Tablo 3. Araştırmada kullanılan test soruları ve cevap sayıları
Sorular Evet Hayır
Covid-19 sürecindeki online eğitim gündelik hayatınızda kolaylık sağladı mı? 42 26
Covid-19 sürecinde online eğitim almak genel olarak ekonomik hayatınıza katkı sağladı mı? 44 24
Covid-19 sürecindeki online eğitimde size eğitim veren kişilerin performansı yeterli oldu mu 48 20
Covid-19 sürecindeki aldığınız online dil eğitiminde bütün dil becerilerinizin (okuma, yazma, dinleme, 30 38
konuşma) aynı oranda geliştiğini düşünüyor musunuz?
Covid-19 sürecindeki online eğitim sosyal ilişkilerinizi olumsuz etkiledi mi? 42 26
Derslere olan motivasyonunuz Covid-19 sürecinden olumsuz etkilendi mi? 40 28
Covid-19 sürecinde aldığınız online eğitimde zaman yönetimini kontrol edebildiniz mi? (Uyku, alış- 45 23
veriş, gündelik işlerin yürütülmesi vb.)
Covid-19 sürecinde ödev ve alıştırma yapabilmek i27 gerekli kaynaklara ulaşabildiniz mi? 43 25
Covid-19 sürecindeki online eğitimde derslere olan ilginizde azalma oldu mu? 35 33
Covid-19 sürecinde öğretmenle online ders haricinde iletişim kurabildiniz mi? 47 21
Covid-19 sürecindeki online eğitim ruhsal durumunuzu olumsuz etkiledi mi? 41 27
Online eğitimin genel olarak yararlı olduğunu düşünüyor musunuz? 35 34
Size seçenek sunulsa Covid-19 süreci sonrasında (sadece) online eğitimi tercih eder misiniz? 23 45
Covid-19 süreci sonrasında yüz yüze eğitimin yanı sıra online eğitimin de bazı derslerde kullanılması 53 15
gerektiğini düşünüyor musunuz?
- Bildiri Metni - 205 Eğitimde Yeni Normlar-II