Page 206 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 206

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




         Online eğitimin özel olarak yabancı dil eğitiminde yeterli olduğunu düşünüyor musunuz?  26    42

         Online dil eğitiminin yüz yüze eğitimde olmayan imkana sahip olduğunu düşünüyor musunuz?  39  29

        Tablo 4. Araştırmada dil beceri türüne göre hazırlanan sorular ve yanıtları
              Dil Beceri Türü         a)Online Eğitim Katkısı      b)Yetersiz kalan beceri

         Okuma                                 11                           5
         Yazma                                 4                            6
         Dinleme                               5                            4
         Konuşma                               3                            25

         Hepsi                                15                             7
         Dinleme, konuşma                      1                             7
         Yazma, dinleme                        2                             7
         Okuma konuşma                         2                             7

         İkiden fazla                         14                            3
         Okuma yazma                           5                            2
         Okuma dinleme                         6                            2

        a) Covid-19 sürecindeki online eğitim, dil becerilerinizden hangisine olumlu olarak daha fazla katkı sağladı?


        b) Covid-19 sürecindeki online dil eğitimi, hangi dil beceriniz için yetersiz kaldı?

             Sonuç


             Öğrencilerin salgın sürecinde psikolojik ve sosyolojik olarak olumsuz etkilendikleri ancak bu olumsuz
        duruma rağmen uzaktan eğitimin imkânlardan faydalandığı gözlenmiştir.
             Öğrencilerin tümüyle uzaktan eğitimle bir dil öğretim yöntemini istemedikleri sonucuna varılmıştır. Bazı
        derslerin çevrimiçi olarak öğretilmesi öğrenciler tarafından daha avantajlı olarak kabul edildiği görülmüştür.
             Öğrencilerin yaşanan olumsuz süreçlerde öğretim elemanları ile ilişkilerde genelde bir sorun yaşa-
        madığı tespit edilmiştir.
             Salgın sürecinden sonra bazı derslerin çevrimiçi olarak işlenmesi gerektiği düşülmektedir. Sonuç
        olarak Covid-19 salgınının ekonomik, sosyolojik, psikolojik ve medikal sistemlerdeki olumsuz etkisinin eğitim
        sisteminde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen kişiler üzerinde de yaygın olduğu gözlenmiştir.


             Kaynakça

             Atreya, A. & Acharya, J. (2020). “Distant virtual medical education during Covid-19: Half a loaf of
        bread”. The Clinical Teacher, 17, 418-419.
             Bayburtlu, Y. S. (2020). “Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine
        göre Türkçe eğitimi”. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
             Bozkurt, A. (2020). “Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime
        yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araş-
        tırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
             Dolmacı, M. ve Dolmacı, A. (2020). “Eş zamanlı uzaktan eğitimle yabancı dil öğretiminde öğretim ele-
        manlarının görüşleri: bir Covid 19 örneği”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18 (2), 706-732.

               artvincovidcongress.org                   206                                      - Bildiri Metni -
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211