Page 206 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 206
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Online eğitimin özel olarak yabancı dil eğitiminde yeterli olduğunu düşünüyor musunuz? 26 42
Online dil eğitiminin yüz yüze eğitimde olmayan imkana sahip olduğunu düşünüyor musunuz? 39 29
Tablo 4. Araştırmada dil beceri türüne göre hazırlanan sorular ve yanıtları
Dil Beceri Türü a)Online Eğitim Katkısı b)Yetersiz kalan beceri
Okuma 11 5
Yazma 4 6
Dinleme 5 4
Konuşma 3 25
Hepsi 15 7
Dinleme, konuşma 1 7
Yazma, dinleme 2 7
Okuma konuşma 2 7
İkiden fazla 14 3
Okuma yazma 5 2
Okuma dinleme 6 2
a) Covid-19 sürecindeki online eğitim, dil becerilerinizden hangisine olumlu olarak daha fazla katkı sağladı?
b) Covid-19 sürecindeki online dil eğitimi, hangi dil beceriniz için yetersiz kaldı?
Sonuç
Öğrencilerin salgın sürecinde psikolojik ve sosyolojik olarak olumsuz etkilendikleri ancak bu olumsuz
duruma rağmen uzaktan eğitimin imkânlardan faydalandığı gözlenmiştir.
Öğrencilerin tümüyle uzaktan eğitimle bir dil öğretim yöntemini istemedikleri sonucuna varılmıştır. Bazı
derslerin çevrimiçi olarak öğretilmesi öğrenciler tarafından daha avantajlı olarak kabul edildiği görülmüştür.
Öğrencilerin yaşanan olumsuz süreçlerde öğretim elemanları ile ilişkilerde genelde bir sorun yaşa-
madığı tespit edilmiştir.
Salgın sürecinden sonra bazı derslerin çevrimiçi olarak işlenmesi gerektiği düşülmektedir. Sonuç
olarak Covid-19 salgınının ekonomik, sosyolojik, psikolojik ve medikal sistemlerdeki olumsuz etkisinin eğitim
sisteminde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen kişiler üzerinde de yaygın olduğu gözlenmiştir.
Kaynakça
Atreya, A. & Acharya, J. (2020). “Distant virtual medical education during Covid-19: Half a loaf of
bread”. The Clinical Teacher, 17, 418-419.
Bayburtlu, Y. S. (2020). “Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine
göre Türkçe eğitimi”. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
Bozkurt, A. (2020). “Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime
yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araş-
tırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
Dolmacı, M. ve Dolmacı, A. (2020). “Eş zamanlı uzaktan eğitimle yabancı dil öğretiminde öğretim ele-
manlarının görüşleri: bir Covid 19 örneği”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18 (2), 706-732.
artvincovidcongress.org 206 - Bildiri Metni -