Page 208 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 208

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                    İlk 20 Yılında 21. Yüzyıl Öğretmen Becerileri: Uzaklaşan Uzaktan Eğitim


                                             Tamer SARI , Funda NAYIR  b
                                                         a

                              a Öğr. Gör. Dr. Pamukkale Üniversitesi, tamersari@pau.edu.tr
                                  b Doç. Dr. Pamukkale Üniversitesi, fnayir@pau.edu.tr



             Özet


             2020 yılı Covid-19 salgının tüm dünyayı etkisi altına almasının yanı sıra 21. yy ilk yirmi yılının da ta-
        mamlandığı yıldır. Pandeminin tüm dünyayı hazırlıksız yakaladığı gerçeğini göz ardı etmeyerek eğitimin
        devamlılığı bakımından değerlendirildiğinde Pandeminin bir kriz yarattığı ancak bu krizin eğitimciler tara-
        fından doğru yönetilemediği günümüzde belirgin olarak görülmektedir.
             Bu çalışmanın amacı pandemi döneminde uzaktan eğitimi 21. yy öğretmen becerilerinin mevcut du-
        rumunu değerlendirmektir. Çalışmada bir nitel araştırma deseni olan durum çalışması kullanılmıştır. Ça-
        lışmanın verileri kamu ve özel okulların farklı kademelerinde görev yapan 13 yönetici ve 30 öğretmenden
        oluşan çalışma grubundan elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre çalışma grubunda yer alan eğitim-
        cilerin %69,1’i pandemi öncesi uzaktan eğitim deneyimlerinin olmadığı ve yine %69,1’i uzaktan eğitimle
        ilgili bir eğitim almadıkları belirlenmiştir.
              Pandemi döneminde eğitime devam edilebilmesi katılımcılar tarafından uzaktan eğitimin avantajı
        olarak tanımlanırken, teknik sorunlar, öğrenci motivasyonunu sağlamak, ders materyali yetersizliği ve
        sınıf yönetimi uzaktan eğitimin dezavantajları olarak tanımlanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda
        mevcut durum değerlendirildiğinde yönetici ve öğretmenlerin 21. yy becerileri arasında yer alan teknoloji
        bilgisi, medya ve teknoloji okuryazarlığı becerileri bakımından çağın gerisinde kaldıkları sonucuna ulaşılmıştır.
             Bu kapsamda 21. yy öğretmen becerilerinin geliştirilmesine yönelik eğitim politikalarının belirlenmesi,
        yönetici ve öğretmenlere yönelik geliştirici faaliyetler düzenlenmesi önerilmiştir.

              Anahtar Kelimeler:  21 Yüzyıl Öğretmen Becerileri, Covid-19, Uzaktan Eğitim


































               artvincovidcongress.org                   208                                      - Bildiri Metni -
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213